Align 3GX reset fout.

nog ff mijn setup, vliegt gewoon super strak.

Type heli; trex 600 efl 3gx
Aantal vluchten ; 30 zonder problemen
Vliegstijl; rondvliegen
Setup;
regelaar, castle ice hv 80
2x 4000 mah 30c
1x 2200 mah 2s 40c ontvangeraccu
6A external bec 5.1v tw0 way step down voltage regulator

martijn
 
Laatst bewerkt:
Ik was het van de week zo zat dat ik ook ben gaan vliegen.Op wat kleine fine tuning en het wennen aan de size heli na ging het perfect!.Ik heb nog wel gelezen dat het wiggelen aan de servo stekkers in de 3gx tot problemen kan leiden dus ik heb ze gauw gelijmd met hotglue.Ook komt het power systeem toch steeds vaker naar voren.Er wordt gezegd dat de 3GX gek is op power...
 
Peter,

Het is altijd weer jammer dat je nu ook weer je gelijk probeert te halen... idd het betreft een kontronic 120HV die eruit is gefikt... praat je over serieus spul... en duur ook... dus mag je dat niet verwachten maar het gebeurt vervolgens...
Wat ik vervolgens probeer aan te halen is het feit dat als je overal rekening mee moet houden je beter kunt stoppen met vliegen... want dat is hetzelfde als ik hou mn heli aan de grond tot er duidelijkheid is..

Ik zit in de elektronica, een serie tv's wordt uit 1000 maar 1 getest... is die goed gaat men ervan uit dat de rest ook goed is... is er een serie verrotte weerstanden, dan gaat daar zo een serie van verloren...misschien 1000 stuks... misschien 100 stuks... hoe groot is de kans dan dat die 100 stuks net 1 van jou treft...

een forum is leuk, maar zaait ook onrust...blijkt nu ook kun je zien aan de reacties....

je moet niet gelijk zo happen... ik praat nogmaals niet over budgetten, mijn intensie van het kontronic probleem was alleen om duidelijk te maken dat het met de beste en duurste merken kan gebeuren....

Als dan toch net die van jou ook deze kuren vertoond, en jij je heli de grond in boort...ja dat zal zuur zijn... maar dat is het risico van vliegen... en dan denk je waarschijnlijk had ik er toch maar een beastx oid gemonteerd... je komt er alleen achter door te vliegen en te hopen dat hij heel blijft...

En trouwens, met die gedachte stap ik altijd het veld op.. hopen dat de heli weer heel thuis komt... en helaas komt hij ook wel eens als puzzelstukjes thuis..

ik hoop dat je achter HET probleem komt, ik ben er alleen bang voor van niet..of te laat...

Groet Marcel
 
Gelijk halen, waarmee:???:????
Je schrijft alleen wat je denkt en vind zonder goed te lezen waar het over gaat of wat de inhoud van het probleem is.Je vergelijking klopt ook helemaal niet, er zit een groot verschil tussen kwaliteit kopen voor een duurdere prijs en dan accepteren als deze faalt of het gevaar ergens van inzien na het lezen van verhalen.

Jij hebt het over de controle van tv's, ik heb het over een 700 size heli die grote schade aan kan richten op mensen als deze door een fout systeem op je af komt.Ik denk niet dat dit zo snel zou gebeuren bij tv's. Het maakt me niks uit als ik me heli de grond in boor maar wel als ik met +2000rpm carbon bladen tegen me kop krijg, of erger nog iemand anders er iets mee aan doe terwijl ik alle geruchten in de wind heb geblazen.

Ik wil er iig alles aan doen en van weten zodat ik later niet denk " had ik maar dit of dat gedaan '' ...

In mijn eerste post vraag ik nog duidelijk om geen opmerkingen neer te zetten om over te gaan op een ander systeem.Ik zit nu 1.5 jaar op dit forum met groot plezier maar er zijn altijd mensen die denken weer beter te hebben.Dit is mooi voor die gene maar dat lost niks op.

Ik hap niet gauw, ik probeer ergens achter te komen waar veel mensen wat aan zouden kunnen hebben zonder dat het een chaos wordt en daar wordt geen gehoor aan gegeven.Dat vindt ik jammer en beschadigd ook de kwaliteit van het forum, je krijgt dan het zelfde onoverzichtelijke zooitje als op helifreak US.

Er is hier nergens paniek maar wel gezond verstand.
Misschien kan je volgende keer iets duidelijker zijn met je bedoelingen en gehoor geven aan de vraag van mensen.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop voor je dat er een antwoord komt voor je probleem peter...

Ik begrijp wat je wil, en ik snap dat je er een oplossing voor wil hebben... maar misschien duurt het wel een hele tijd voordat er uberhaupt een oplossing voor komt, want schijnbaar heeft align zelf nooit dit probleem gehad... en die testen vast wat af, en ook vast in grotere belasting als waar menig heli vlieger de boel mee belast...

Als zij dit niet als probleem zien, zal er heel lang onduidelijk blijven in wat eventueel de oorzaak zal zijn... en ja misschien is het op te maken uit de setups van verschillende heli's...

Maargoed, ik zou niet willen vliegen met iets wat misschien niet goed is, doe dan maar voor de zekerheid iets wat wel werkt...(ook weer op uitzonderingen na natuurlijk) er zal altijd met alles wel iets zijn idd...

nogmaals ik bedoelde het alleen om te zeggen dat het zonde zou zijn om je 700 maanden lang aan de grond te houden, zonder dat er een oplossing voor komt misschien...

groet Marcel:thumbsup:
 
Align heeft er wel eens een houtje van om de eindgebruikers als testgebruikers te gebruiken, heb ik begrepen
neemt niet weg dat ze natuurlijk zelf getest hebben

punt blijft natuurlijk dat dit een zeer mechanische tak van de modelbouw is.
en een electronische stabilisatie, of dit nu een MB of een Vstab is, het zijn en blijven EXTRA electronische toevoegingen die kapot kunnen

ook in een flybar setup knalt er wel eens een linkje af, of een paddle komt los etc etc
Heb je net electronisch alles op orde slaat je motor af
En dan hebben we het nog niet over eventuele storingsbronnen

Ik ben meestal best een zeikerd met mn spullen, en ik crash echt heel erg zelden (nu staat de teller op 1 na 3 of 4 jaar schadevrij)
Meestal kom ik achter rare dingen door mn preflight check

En toen ik met mn 600 een 3g kreeg, waren daar ook rare dingen over bekend
maar ieder electrisch apparaat heeft wel ergens een versie die niet helemaal 100% is.
Wie weet heeft er in Amerika net een batch slechte versies rondgezworven..
 
Tuurlijk kan er altijd iets mis gaan, dat zal je met techniek zeker moeten accepteren en dat doe ik ook.Alleen ben ik gek op kans verkleinen zoals ik dat zelf maar noem.Voor mij is een beast geen oplossing van het probleem.Dus blijf ik graag op de hoogte van al wat er speelt rondom het 3gx.

Ik laat zeker het 3gx nog op de heli zitten aangezien het klote weer is en er van vliegen toch niks komt.Ik wil graag die heli vliegen met 3gx en dat ga ik doen ook alleen dan met extra maatregelen voor de veiligheid.Boor ik hem dan de grond in is het jammer.Ik geloof er niet in dat een ander systeem 100% risico vrij is, zoals jullie zelf al aangeven kan er met elk systeem iets mis gaan.

Ik heb ook nooit gezegd of gedacht dat het 100% zeker is dat het resetten een probleem is wat vanuit het 3gx komt, het kan net zo goed een andere oorzaak hebben met een reset als gevolg.Vandaar ook dat ik graag wilde dat mensen hun setups posten om zo misschien enige uitsluitingen te kunnen doen.Dat gaat iig niet lukken.

Ook vertik ik het om te moeten geloven dat een beastx bv veel beter is of vliegt zonder dat er enige ervaring opgedaan is met het 3gx.Enkel heeft de beast de tijd gehad om zijn ding te laten zien en vertrouwen op te kunnen bouwen.Zo moet elk systeem zijn kans krijgen vindt ik.

groeten

Peter
 
Laatst bewerkt:
De 3GX op mijn 700 werkt perfect en heeft nog nooit iets raars gedaan .

En dit na zoveel vlughten dat ik de tel kwijt ben.

Wat ik wel ervaar op veel forums dat er een clan van beastx gebruikers is die niet kunnen of willen aannemen dat een 3GX even goed is of mischien beter dan een beastx.

Over de beastx kan ik natuurlijk niet mee praten omdat ik zelf nog nooit een beastx geprobeerd heb.

Wat veel beastx gebruikers wel doen is hun beastx als beter beschouwen dan de 3GX zonder ooit het zelf getest hebben.

Ze hebben het wel ergens gelezen of van horen zeggen.

Wat ik wel weet dat een 3G en 3GX bij mij nog nooit rare dingen gedaan heeft en dit weet ik uit eigen ervaring .

Grtz Ed
 
Wat ik wel ervaar op veel forums dat er een clan van beastx gebruikers is die niet kunnen of willen aannemen dat een 3GX even goed is of mischien beter dan een beastx.
Ach, het zelfde heb je met bijvoorbeeld Futaba vs andere merken (en: v-stabi vs beastx vs 3gx - heli's vs vliegtuigen - iphone vs android - windows vs linux - etc, etc.. ;) )
Objectief oordelen en toegeven dat je eigen aankoop misschien toch onderdoet voor iets anders is moeilijk ;)
 
Ja en daar kan ik dus echt niet tegen!! Mensen die van te voren al schreeuwen dat iets wat ze zelf hebben of ervaren veeeeel beter is zonder het ander ooit gebruikt te hebben.

Daar wordt ik echt dood misselijk van... Dat eeuwige gezeur koop een beast, koop een v stabi, koop een ander merk heli ff als voorbeeld. En dan heb je het een, en dan had je toch weer eigenlijk het ander moeten hebben.

Over elk merk, elk onderdeel van de hobby zijn goede en slechte dingen te vinden.

Maar ik ken het spelletje nu onderhand en dat gaat me een hoop geld besparen...
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag, tijdens mijn tweede vlucht met de trex450pro fbl met een 3GX aan boord, een vreemde situatie gehad..... met een crash als gevolg :(

Tijdens een beetje rond vliegen, viel opeens de swash controle weg. Dit kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, maar toch.

Bij controle, nadat de heli uit de grond getrokken was en weer schoon gemaakt, bleek er weer volledige controle over de tuimelschijf. Dus geen falende servo's of ontvanger/zender.

Het kan een ontvangst probleem zijn geweest, maar ook een reset van de 3GX.

Dit wekt mij geen vertrouwen :onweer:

Groetjes George
 
Als je bij de controle correcte beweging hebt van de swashplate dan is het geen reset geweest.

Bij een reset gaat de 3gx terug naar fabrieks instellingen.
 
?
Waarom zou de 3gx bij een reset teruggaan naar fabrieksinstellingen?

Ik ga nu even uit dat je bedoelt reset door laag voltage..
Normaal gaat dan de ontvanger eerst, en is er 0 controle en geen enkele beweging mogelijk

3gx zou hier hetzelfde mee om moeten gaan als wanneer je de accu van de heli af trekt.

Maaaaarrrrrr...
- onderspanning, je 2.4 ghz ontvanger stopt bij voltages onder de 3,5 volt (velen iig). Even een servostekker ergens vanaf slopen, de +en - aan de pennen van de multimeter en een tape erom ( anders heb je vonken). Servostekker op een kanaal in de ontvanger, batterij erop en kijken wat de boordspanning doet.
Je mag hierbij de swash best een beetje tegenwerken met je vingers, liefst flink pitchpumpen op de tafel (motor los) en roeren op alle kanalen
Zie je het voltage stevig omlaag gaan, zit je probleem in de bec.
Als je bij de weg een verse accu hiervoor gebruikt, kan 0,5 a 1 volt al erg veel zijn.

- een servo heeft het begeven. Ik heb het ook gehad, ik was aan het flippen en opeens kreeg ik hem niet meer onder controle. Hij reageerde nergens op. Uit de grond getrokken, en alles werkte weer. Nu heb ik een losse bec, dat had ik redelijk snel uit kunnen sluiten
Nu probeerde ik alles te bewegen, en hield alles tegen. Toen stopte na een 10 tlellen onder belasting 1 servo opeens met bewegen...
 
Omdat dat het gevolg was van de veelal besproken " 3gx reset in mid air" waar dit draadje ook over gaat.
Of dit wordt veroorzaakt door voltage zou ik niet weten

Ik volg dit al maanden en er is nog steeds geen duidelijke verklaring voor het ressetten of het terug gaan naar fab instellingen in vlucht van de 3gx.

Er zijn er die zijn aan het experimenteren met statische elektriciteit.

Ik zelf heb er geen last van gehad gelukkig...
Verder komen er volgens mij ook geen gevallen meer bij sinds de hektiek een paar maanden geleden.
MIsschien dat de 1.2 probleemloos is.
 
Laatst bewerkt:
Tja, als er 1 kabeltje bij een Vbar los zit dan gaat ie ook uit...;)maanden gezocht naar waarom mn 450 op random momenten een aileron twitch had van 50 tot 90 graden.. bleek de kabel een breuk te hebben..
 
Back
Top