align 410m garantie

Kan iemand mij helpen aan de contact gegevens van align nederland of de importeur?

Ik heb een hk 450 pro heli gekocht, wilde deze goed opbouwen en heb besloten geen 5 dollar servo`s te gebruiken maar ben voor de align 410m gegaan ivm 3gx.

bij de eerste keer optoeren is de heli omgeslagen. bleek een dooie servo te zijn, dan ga je lezen en blijkt dit een veelvoorkomend probleem te zijn. servo terug naar xxx en heb hier een vervanging voor gekregen netjes dacht ik. thuisgekomen bleek er niet 1, maar 2 dooie servo`s te zijn.
nu probeer ik garantie te krijgen voor de 2e en krijg ik te horen van xxx dat deze servo`s nooit doorbranden, dat ik het allemaal verkeerd doe en dat er al 1 in de garantie is vervangen en garantie op garantie heb je niet. das lekker koop je drie servos van bijna 100 euro krijg je maar garantie op 1.
ik heb niet geklaagd over de schade aan mijn heli door een falende servo , maar vind dat ik toch behoorliojk gedupeerd ben. had ik maar 5 dollar servo`s gekocht. ook geen garantie , maar wat wil je voor 5 dollar.
de medewerker aan de balie heeft de servo in ontvangst genomen, ik heb direct gemeld dat ik draden had verlengt (gesoldeerd) en een draadbreuk vermoedde waarop ik de krimpsok heb verwijderd om deze te controleren. dit was geen probleem.
nu krijg ik te horen dat de servo niet voor garantie in aanmerking komt in deze staat, hij zou zijn opengemaakt en de solderingen mogen niet.

gelukkig is de 3e servo die nog wel werkt uit een andere batch (ander nummer op doosje)

nu wil ik proberen garantie te verhalen bij de importeur, het is geen budget servo.
ook heb ik begrepen dat de meeste winkels niet zo moeilijk doen om 410m servo`s te ruilen.

dubbel pech voor mij dus, slechte servo`s en een niet meewerkende winkelier, jammer dacht dat xxx een goede naam had.

wie o wie kan mij helpen aan de gegevens van de importeur?

mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Officieel is Robbe de importeur, maar als er geen robbe sticker op zit heb je met grijze import te maken en zou je dus bij align zelf moeten aankloppen.

Maar wat ik niet begrijp in jouw verhaal, je kunt niet gaan vliegen met een dooie servo want je krijgt hem niet eens afgesteld als je servos het niet doen. Dus ze kunnen net zo goed door de crash kapot gegaan zijn.

Als je her en der de forums leest zie je dat dit vaker gebeurd. Preflight check ok en bij take off een of meer dooie servos. Echte belasting tijdens opspinnen.
Er zou door de crash 1 servo gesneuvelt kunnen zijn, crash is veroorzaakt door dooie servo.

Het is en blijft hobby. je kan de servos voor de vlucht iets belasten om het te checken. denk eerder dat een kapotte servo een gevolg is. keertje verkeerd om inpluggen van de servos en ze roken ook instantly op...
Ben je gecrasht is je garantie gewoon weg. zo simpel is het.

ik heb direct gemeld dat ik draden had verlengt (gesoldeerd) en een draadbreuk vermoedde waarop ik de krimpsok heb verwijderd om deze te controleren. dit was geen probleem.
nu krijg ik te horen dat de servo niet voor garantie in aanmerking komt in deze staat, hij zou zijn opengemaakt en de solderingen mogen niet.

Goh, je koopt een nieuwe auto, gooit er een ander motorblok in, en gaat terug naar de dealer omdat ie niet meer starten wil? Lees bovenstaande consuwijzer en je ziet dat het aanbrengen van modificaties de garantie doet vervallen.

Net wat DannyVG zei, als de servo echt een DOA was, had je de heli niet eens kunnen afstellen. komt op mij over alsof het je eerste heli is en je gewoon maar wat aan het aankloten was om het geheel werkend te krijgen.

Just my 2 cents.

Servo verkeerd om om pluggen, mag niets uitmaken, gaat je servo als goed is niet stuk van... plus ligt in midden, massa, en signaal aan de buitenzijde. Plus en min kan je dus nooit omwissellen...

In het slechtse geval komt de massa aan de signaal, en omgekeerd...
no problemeo voor de meeste ontvangers, en servo's

Servo verkeerd om om pluggen, mag niets uitmaken, gaat je servo als goed is niet stuk van... plus ligt in midden, massa, en signaal aan de buitenzijde. Plus en min kan je dus nooit omwissellen...

In het slechtse geval komt de massa aan de signaal, en omgekeerd...
no problemeo voor de meeste ontvangers, en servo's

er zijn servos die 5v tussen de signal en + niet fijn vinden..

Dat blijkt....(had het ook over de meeste)
Maar goed in de auto wereld heb ik er nog nooit 1 stuk gezien door ompolen.
Kan zijn dat de heli servo's wat kritischer zijn...Daar heb ik geen ervaring mee.
(ben tegenwoordig WEL, zo slim dat ik weet waarop ik moet letten ;))

Om de vergelijking met een auto ff aan te houden,is wat jij zegt een betere vergelijking, je koopt een auto zet er een carkit in, de motor draait in de soep, sorry geen garantie de auto is aangepast.
Ben ruim 16 jaar met modelbouw bezig en heb dit nog nooit gezien. + en - staan goed aangegeven.
En iedereen op het net met dit probleem moet dus of een beginner of een prutser zijn.
Ik mag met helis dan wel een beginner zijn, maar is door expert nagekeken.
Misschien is er gewoon een productie fout. Misschien kunnen deze servos niets hebben.
Feit blijft dat ik dure servos koop om problemen te vermijden en ik beter af was met hk servos. Dan weet je op voorhand dat je garantie in china ligt.

P.s. Als ik zo n prutser was waarom branden de andere servos niet door?

Tja en nu zijn we weer op een punt dat het wel degelijk een winkelbespreking gaat worden...

Niet echt prettig... En ook nog eens niet gewensd

Zowiesoo is garantie op garantie gewoon wettenlijk verplicht. Dus stel er gaat 1 onder garantie stuk, en diezelfde gaat weer stuk, ZONDER een stukje bewijsbare "user abuse", MOET de verkopende partij ALSNOG garantie geven, Zo simpel is dat. Dat is WETTENLIJK geregeld.

Wel is het zo dat de garantie termijn geld vanaf de datum van 1STE aankoop. Da tis WETTENLIJK 2 jaar. Dus je hebt 2 jaar garantie, en stel dat er 99 servo's stuk gaan , boeit niet. die 2 jaar is wat boeit.

Maar ja nu horen we slechts 1kant van het verhaal, en helaas is recht hebben en recht krijgen m, ook totaal verschillend.

Aangezien ik per pb hier een vraag over krijg m.b.t. het zelf verlengen van servosnoeren:

- bij mij kun je alleen voor garantie op Align servo's terecht als de servo's via Robbe zijn geleverd én als er een (kopie van een) aankoopbewijs wordt meegestuurd. Uiteraard is het aan te bevelen je eerst tot je winkelier te wenden, maar rechtstreeks insturen mag ook.
- als de servo's via een andere importeur zijn betrokken moet je je daartoe wenden, want dan kan er geen garantie worden geclaimd bij Robbe.
- op zich is het verlengen van servosnoeren niet meteen reden om een garantieclaim af te wijzen. Er wordt altijd eerst gekeken wat er defect is. Als het motortje is doorgebrand heeft dat niet te maken met het servosnoer. Als het voedingscircuit stuk is, is er wél een oorzakelijk verband.
- als men zelf op de print heeft gesoldeerd is er meestal ook een oorzakelijk verband te vinden. Ook al heeft men dat voorheen met 99 servo's succesvol verricht, bij de 100e kun je altijd een fout maken en dat is gegarandeerd te zien aan de manier, waarop de servo stuk is.
- in alle gevallen wordt garantie pas afgewezen als aantoonbaar de fout bij de klant ligt. Dit is bijvoorbeeld het geval als de tandwielset een paar tandjes mist. Zoiets komt niet spontaan. In geval van twijfel is het altijd voordeel-schutter.

Dat er regelmatig problemen met deze servo's voorkomen is mij niet bekend, ook niet dat er een verkeerde serie zou zijn uitgeleverd. Uiteraard komen deze servootjes wél voor reparatie binnen, maar als dat er gemiddeld één of twee per maand zijn is het veel. In de meeste gevallen is daarbij het motortje doorgebrand en is de elektronica daar achteraan gegaan. Zoiets is dan een geval van overbelasting, maar hoe die overbelasting is ontstaan is uiteraard niet vast te stellen als de tandwielset intact is. Zo'n servo wordt dan onder garantie omgeruild.

bij de eerste keer optoeren is de heli omgeslagen. bleek een dooie servo te zijn,

Preflight check? veel problemen kunnen daarmee vermeden worden.

Ik heb liever een 3 dollar (kosten niet meer) servo die zijn werk doet dan een dure waarmee er volgens jou problemen mee zijn zoals je zelf hebt kunnen lezen op fora (bronnen?).... (of dat voor of na het omslaan was komt niet echt naar voren in je post).

Tja, auto's en heli's, appels en peren, de kip en het ei.....

Stevo

Laatst bewerkt:
Waarschuwing aan een ieder die een draadje plaatst die onbedoeld richting winkel bespreking uitloopt.

Dit kan je net als bij mij je winkel account kosten.

zie reactie mail waarin ik veronderstel dat de verwijdering een foutje is.

Hi,

Nee het is helemaal geen foutje. Uw account is verwijderd, we verkopen niks meer aan u.

niet dat ik ooit ook nog wat bij hem zou kopen.

mvg
Daniel

Ook mijn acount is opgeheven bij deze winkel is opgeheven (waarschijnlijk na een reactie in een draadje wat uitliep op een winkel bespreking. Aangezien ik in geen enkele vorm aanspraak op garantie heb gemaakt.)

wel ontving ik nog de nieuwsbrief die ik niet meer kan uitzetten omdat ik niet meer kan inloggen.

gelukkig zijn er nog genoeg andere winkels met betere garanties tegen gelijkwaardige prijzen in nederland en betere prijzen met gelijkwaardige garanties in het buitenland.

Wat ik eigenlijk het meest vervelend vond, was dat er niet eens de moeite genomen was om dit aan mij mede te delen. Nu kom ik er thuis achter maar ik wil ook nog wel eens iets gaan halen.
dan is het toch een stukje minder leuk als je totaal een uur voor niets in de auto zit.

Waarom ik er in eerste instantie nog zou willen kopen is omdat het wel eens makkelijk kan zijn en voor onderdelen waar zowieso geen garantie op zit zoals servo gears e.d. maakt het me toch weinig uit.

Het zal wel erg goed gaan met de toko dat deze betalende klanten kan weigeren. nu ben ik geen grote klant maar toch.

Back