Align 700E

Klopt, RJX heeft, na Mikado misschien, de beste tandwielen. Ook de geometrie van de RJX is perfect met push pull wat voor een 90size heli toch wel een pluspunt is.

Enkel die lipo schuif heeft RJX niet, dat is een gemis als je veel vliegt!
 
Hoe zit het trouwens met de kwaliteit van de inbusbouten ? Is die nog steeds zo beroerd ? Heb je echt align inbus nodig of is het inmiddels verbeterd ... ?

Nee, de kwaliteit van de bouten is echt heel erg klote. Met of zonder Align inbussleutels: het metaal is zachter dan warm boter en brosser dan Lays Chips. Screwz setje lost de boel goed op.
 
Nee, de kwaliteit van de bouten is echt heel erg klote. Met of zonder Align inbussleutels: het metaal is zachter dan warm boter en brosser dan Lays Chips. Screwz setje lost de boel goed op.

Dus dat blijft toch wel een aandachtspunt. Jammer dat ze dat niet verbeteren, zoveel meer kost dat toch ook niet zou je zeggen.

De RJX vind ik ook een mooie machine die heel erg stil is overigens, vorig jaar live zien vliegen op de dutch3d.
Alleen jammer dat de motor aan de onderzijde zit, vind ik weer beter gekozen bij mikado en de Trex700. (Ben ook heeeel erg benwieuwd naar de logo 700 trouwens ...)

@jurrien :
welke machine vliegt nu het fijnste ? ion-x2 , rex700 of rjx ?
De ion vind ik trouwens ook veel herrie maken, maar hij vliegt wel lekker natuurlijk.

Wat vind jij de minpunten van je rjx ? Hoe zit het met onderdelen ? Eigenlijk hoor je niet zoveel van het merk rjx , hoe zou dat komen ?

Bas
 
>welke machine vliegt nu het fijnste ? ion-x2 , rex700 of rjx ?

Of een FBL heli goed vliegt hangt eigenlijk minder van het merk van je heli af.

Belangrijk is wel de geometrie van de kop maar dat is nu toch eigenlijk niet zo moeilijk, die van mij hadden allemaal een perfecte geometrie. Voor de rest zijn de servo's en blades en natuurlijk de FBL hardware en software doorslaggevend. Ook de demping in de kop is belangrijk.

Maw die 3 helikopters vliegen eigenlijk even goed met de juiste componenten en afstelling.

Waar ligt het verschil dan:

1) gewicht; waar de Suzi Hans duidelijk de lichtste is. Bij windstil weer is dit een voordeel, bij veel wind eerder een nadeel.

2) Looks; persoonlijk vind ik RJX de mooiste maar dat is subjectief

3) kwaliteit onderdelen; hier scoren de IONX en RJX duidelijk beter. Mijn Trex swash bijvoorbeeld heeft na een paar vluchten al vrij veel speling waar dat bij MA na 2 jaar vliegen nog altijd als nieuw is. De RJX is trouwens ook nog spelingvrij, maar die heb ik nog maar 5 maanden.

4) Verkrijgbaarheid onderdelen; Hier is Align koning. RJX vind je in Europa ook in veel winkels, maar MA is zeer moeilijk te verkrijgen.

Groeten,

Jurrien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top