Ik heb mijn T-rex opgebouwd met een Align 430L motor icm. een Align 25A regelaar.
Bij de eerste testen van de heli liep alles goed. De bekende pieptoontjes bij het aansluiten van de lipo en vervolgens de motor testen. Tot 75% gas alles ok. Bij 100% gas begint de motor te haperen en houdt er dan helemaal mee op.
Throttlestick terug, opnieuw gas, geen probleem tot er volle toeren gemaakt worden. Wederom haperen en vervolgens de brui eraan geven.....
Dan ruik ik ineens brandlucht en zie dat mijn batterijdraden enorm heet worden. Stekker er direct uitgerokken, de boel laten afkoelen en opnieuw (voorzichtig) geprobeerd. Nu met een paar bananenstekkers een een hoog amp draad naar de batterij (11.1 1800mAh lipo). Eerst gaat alles goed en vervolgens weer precies hetzelfde.
Nu is het zo dat zodra de batterij aangesloten wordt de regelaar zijn toontjes geeft maar de batterijdraden direct warm worden. Ik denk dat de regelaar toast is......
Bij de eerste testen van de heli liep alles goed. De bekende pieptoontjes bij het aansluiten van de lipo en vervolgens de motor testen. Tot 75% gas alles ok. Bij 100% gas begint de motor te haperen en houdt er dan helemaal mee op.
Throttlestick terug, opnieuw gas, geen probleem tot er volle toeren gemaakt worden. Wederom haperen en vervolgens de brui eraan geven.....
Dan ruik ik ineens brandlucht en zie dat mijn batterijdraden enorm heet worden. Stekker er direct uitgerokken, de boel laten afkoelen en opnieuw (voorzichtig) geprobeerd. Nu met een paar bananenstekkers een een hoog amp draad naar de batterij (11.1 1800mAh lipo). Eerst gaat alles goed en vervolgens weer precies hetzelfde.
Nu is het zo dat zodra de batterij aangesloten wordt de regelaar zijn toontjes geeft maar de batterijdraden direct warm worden. Ik denk dat de regelaar toast is......