Align of blade 450 als eerst CP heli?

Hoy heli vrienden, ik vlieg al geruime tijd crash vrij met een Blade 130x , nu dacht ik zou ik eens een 450 aanschaffen, maar welke Blade of align 450.
Graag jullie mening.

Grts Dirk

Opzich maakt het niet zoveel uit en zijn ze beidde mooie helicopters, alhoewel ik eerder zou zeggen een align, alleen al voor het gemak dat onderdelen letterlijk overal te verkrijgen zijn.

Binnenkort komt er een nieuwe 450L uit, dan zou ik voor die gaan.

Blade onderdelen vind je minstens even makkelijk dan Align...

Ervan uitgaande dat je reeds een Spektrum zender hebt.... dan is de Blade 450 wel een koopje... zoals bijna elke Blade, uit de doos halen, binden en vliegen maar !

Kwalitatief zijn ze aan elkaar gewaagd volgens mij.

Sent from my Samsung Galaxy S3

Blade onderdelen vind je minstens even makkelijk dan Align...

Ervan uitgaande dat je reeds een Spektrum zender hebt.... dan is de Blade 450 wel een koopje... zoals bijna elke Blade, uit de doos halen, binden en vliegen maar !

Kwalitatief zijn ze aan elkaar gewaagd volgens mij.

Sent from my Samsung Galaxy S3

Kwalitatief zit er toch wat verschil... Out of the box heeft een Blade 450 3D wat meer kunststof onderdelen dan Align (upgraden kan). De prijs van een Blade 450 3D is dan ook wat minder.

Align is wel wat beter en het leert je een heli in elkaar zetten.
Waar ook wel wat haken en ogen aan zitten en waar je veel dingen voor moet weten.
Bij mij heeft het ruim een half jaar geduurt voor ik mijn 450pro had gebouwd en goed afgesteld en heel veel had gelezen als beginner...
En alsnog 4x gecrashed vanwege bouw/fouten of verkeerde fbl instelling.
Ik heb er nu 250 vluchten meegemaakt maar het begin is gewoon heel moeilijk maar je leert er veel van.
Ik zal niet gemiddeld zijn want de meeste mensen met wat ervaring bouwt een align in 2 avonden schat ik.

Met de blade 450 zou je zo weg mee kunnen vliegen in principe.
Al adviseren veel mensen om hem alsnog uit elkaar te halen voor je gaat vliegen.
Gr wax

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Met de blade 450 zou je zo weg mee kunnen vliegen in principe.
Al adviseren veel mensen om hem alsnog uit elkaar te halen voor je gaat vliegen.
Gr wax

4

Een Blade 450 3D kan je uit de doos vliegen, maar hij heeft wat finetuning nodig (welke heli niet...).

Demonteren hoeft volgens mij niet. Ik heb de indruk - naar aanleiding van een herstelling onlangs - dat daar waar nodig de boutjes/schroefjes geborgd zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maakt idd geen kloot uit..zolang je de pre-maiden checks goed doet zou ik pers gaan voor (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen) ...blade maar dan wel FBL.. Goedkoper en toch prima stock kwaliteit.

Bij de blade 450 is de regelaar een tikkie minder, geen nette soft start.
Daarnaast waren de blade 450's die ik heb gehoord, erg luidruchtig
Alsof er een 450 met 4500 toeren op de kop..

Verder goede heli. Alleen wel altijd ff uit elkaar halen.. Ik zie veels te veel bouwfouten vanaf fabriek gezien

Ik heb de indruk - naar aanleiding van een herstelling onlangs - dat daar waar nodig de boutjes/schroefjes geborgd zijn.

Volgens mij wil je het zeker weten en niet vertrouwen op die meisjes van 17 die hem in elkaar schroeven;)

En een beetje voorkennis van je helicopter kan geen kwaad, door hem evt. onder begeleiding uit elkaar te halen.

Kijk, iedereen heeft z'n voorkeur en het zullen beide geen slechte heli's zijn. Maar als beginner is het heel goed om een heli van losse onderdelen af aan op te bouwen en af te stellen. Het is in het begin zeker een kruistocht, maar je leert er enorm veel van. En je ontkomt er toch niet aan dat je aan het repareren slaat (sorry, maar iedereen crasht wel eens) en dan weet je met een T-rex waar je moet beginnen. Tip: zoek iemand die je kan helpen (club...).

Ik ben zelf nu ook pas deze week aan de cp heli gegaan.
En heb vandaag mn eerste echte vluchtje gemaakt (gelukkig heel gehouden)

En ik ben voor de blade 450 3d gegaan. Rtf.

Ik ben eerst op de sim aan t oeffenen geweest. Geen overbodige luxe.
Vergeleken met mn fp. Werkt het toch heel wat anders. En heb in de eerste 5 min op de sim. Denk ik een 25x digitaal alles aan puin gevlogen.
En dat was de opstart alleen maar ;)

Voor ik de eerste keer heb gevlogen. (Heb m afgesteld en klaar gekocht) toch helemaal uit elkaar gehaald. En ondertussen aantekeningen gemaakt. Zodat ik als ik hem binnenkort (zal zeler wel gebeuren) ik hem vanuit de stoffer en blik weer kan opbouwen. En weet waar de onderdelen zaten die in stukken over het gras liggen ;)

Maar verder ziet de blade er gaaf uit. En op de simulator zit hij ook.

Mijn doorslag was de prijs.

En de prijs van reserve onderdelen.

Hij zal vast wat minder strak zijn, en iets minder degelijk.
Maar met de start gaat hij (ga ik vanuit) toch alles wel een keer breken.
En dat hij iets minder strak vliegt. Lijkt me persoonlijk alleen maar een voordeel.

Wanneer ik dit goed onder de knie heb. En hier goed mee kan vliegen.
Is een betere kist, een extra verbetering.

En eerlijk is eerlijk.
Wanneer het goed bevald. En ik kan het straks een beetje zal dit niet mn laatste cp zijn.

(Aan co en fp heb ik er nu ook 5 staan al)

Ik weet niet of je wat er aan hebt van een andere newbie. Maar das een beetje mijn visie op mijn start

Cp's zijn wat duurder dan coax'en, dus zo hard gaat dat doorgaans niet ;-)

Klein tipje, probeer even om de heli door een ervaren vlieger in te laten vliegen.
Aan software instellingen kan nog zat mis zijn, waardoor de heli er als een raket vandoor gaat.
Doorgaans voelen ze in het echt zowieso wat anders aan dan in de sim

Ga iig op een afstandje staan, zorg dat je geen stukken in jezelf krijgt..
Een cp heeft echt heel veel meer vermogen dan een coax

wat ik soms niet begrijp is waarom met als beginner vaak gelijk voor een 450 size gaat.

Waarom niet eerst met een Master CP'tje o.i.d.
Doe ik nu ook, en daar ga ik eerst lekker mee oefenen en vliegen. Onderdelen kosten je de kop niet namelijk van zo'n formaat.
En met een 450 size kun je in mijn ogen wel degelijk meer schade aan de heli / anderen of objecten aanbrengen.

Ik zie namelijk dat er bijvoorbeeld in het Te Koop gedeelte heel veel grotere sizes worden aangeboden omdat de reden is: " het is me toch wat te extreem als beginner " .. of " wegens beeindigen hobby ".

Ik ga dus ook pas als ik deze goed onder de knie heb, en ik zeker weet dat ik verder wil, kijken naar een grotere size.

Maargoed, dat is mijn mening, en ik wil ook niet zeggen dat je als beginner niet met een grotere size mag starten.. maar zelf zou ik dat niet doen.

Edit: nu is deze reactie niet voor de topic starter bedoeld maar in t algemeen. Zag dat je al een tijd met de 130x vloog. Maar ik bedoel meer dat er bijna elke dag topics uit de grond schieten met "beginner wil 450 size kopen "

Dat komt omdat er de laatste 2 jaar nogal wat veranderd is. Een heli als de Master CP bestond nog niet. En een 250 sized flybarred heli is geen optie voor beginners. De Master CP vliegt door de FBL techniek en 6 axis gyro vrij makkelijk.

De eerste micro collective pitch (mcpx) kwam uit in maart 2011. Dus als beginner was je hiervoor vaak nog aangewezen op de route fixed pitch heli's en dan de 450 als eerst cp. Dat ligt nu duidelijk heel anders.

Ik bedoel het ook niet negatief hoor. Elke piloot krijgt van mij het respect. Ook ik maak stomme fouten en leer elke dag meer.

Maar persoonlijk zou ik in de huidige tijd met het aanbod van heli's nog niet met zo'n grote willen vliegen als beginner zijnde.

Met het huidige aanbod van micro cp's zou ik zelf ook eerder de route simmen en micro nemen en dan verder kijken. Maar vaak lees je nog adviezen van het pre-micro cp tijdperk. Zelfs de Honeybee FP wordt nog wel eens genoemd in adviezen. Dat zou ik tegenwoordig mijn beste vijand niet meer aan willen doen.

Back