Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
hoy heli vrienden, mijn eerste heli was ,na heel wat simmen, een blade mcpx hier heb ik wel bijna alles aan vervangen , dan kwam de blade 130x uit en deze bevald me beter , deze is volgens mij veel crash bestendiger en de volgende zal waarschijnlijk de blade 450 3D worden.
Grts Dirk
Ik zou de Blade 450 links laten liggen tenzij je echt NIET wil bouwen.
Het airframe is op zich niet zo'n probleem maar de elektronica daarentegen is absolute rommel. Heel goed als beginner maar eenmaal je de basis een beetje kan bots je snel tegen de gebreken aan. Ook het feit dat je bij een crash makkelijk de plastic tandwieltjes in de servo's stript...
Ik zou enkel de Blade kopen indien je deze BNF kan kopen voor minder dan 200 euro, anders leg gewoon wat meer bij en koop meteen de betere heli.
Mijn advies: koop gewoon meteen een 450 met flybar zoals Align. Daar kan je tenminste mee blijven vliegen.
Ik zou eventueel zelfs een flybarless kopen aangezien je toch al gewoon bent FBL te vliegen met je 130X. FBL is mss niet ideaal voor een beginner maar je bent het ondertussen toch al gewoon. Gewoon goede heli kopen die een tijdje meegaat. Hoef je niet steeds te 'upgraden' of te kopen en verkopen.
Om ff terug te komen op de "route" van een beginner:
Zo raar is het niet om meteen wat groter te beginnen..
Sterker nog, ik raad mensen regelmatig maatje 600 aan als eerste toestel. Maar wel met hulp!
Dus club, of een ander die de persoon kan leren vliegen.
De grotere maten vliegen gewoon zoveel gemoedelijker dan de kleintjes..
En je kunt met redelijk wat wind nog steeds buiten vliegen.
Maar absoluut met hulp, als zo'n apparaat crasht ben je niet blij. En alles in de buurt (ook mensen en dieren) kunnen wel eens een grof probleem krijgen..
Maar leer je jezelf vliegen, is fp (niet zelf stabiliserend) of de cp'tjes een redelijke opstap.
Maar het gevoel in een 450 of groter blijft toch redelijk anders.
Ik denk dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Zowel het beginnen met een 600 zoals Student zegt, als het oefenen met een mcpx achtige werkt. Voor mij was de combinatie van beide ideaal.
Hoy heli vrienden, als ik nu een align 450 zou kopen moet deze toch eerst ingevlogen worden ivm throttle en pitch curv's ,gyro en dergelijke , bij ons in de club vliegt er niemand met een heli of is er hier misschien iemand die dit voor me wil doen?
Grts Dirk
@punie, alsvast bedankt voor het aanbod, in Antwerpen moeten er toch ook heli vrienden zijn. Ik heb een tweedehands HK 450 GT voor 70 euro gekocht. met savox servo en telebee gyro maar deze heb ik reeds vervangen door een hitec HG5000 . Heb wat rond gesurft voor rustige pitch en throttle curv's en deze in mijn zender geplaatst.
Bijdeze heb ik gisteren 2 lipo's leeggevlogen en voorlopig niet gecrasht.
Grts Dirk