align RCE-BL35G of RCE-BL35X (esc.)

ik zit tussen deze twee regelaars te twijfelen.
nu is het verschil tussen deze twee esc's niet erg groot.
de RCE-BL35G heeft een 5 volt bec
de RCE-BL35X heeft een 6 volt bec

nu is mijn vraag, welke van deze twee kan ik het beste nemen?
ik vlieg met een gy401 ( binnenkort met een digitale 9650 servo) en voor zover ik weet werken deze beide niet zo graag op 6 volt?

heeft iemand een advies voor mij?

groeten remie

Hoi,

de 9650 mag ook op 6 V gebruikt worden.
Ik ben voor mezelf ook nog aan het bekijken od de Hitec HS 56 op 6 V kan .
Ik heb de "G" versie net in gebruik en de tweede T-rex SE komt de "X"versie in.

Let wel op dat je bij beide de krimpkous mod uitvoerd !!!!
Volgens mij is de rest van de electronica tussen beide regelaars kompleet gelijk , wat ik heb kunnen ontdekken is alleen de spanningsregelaar voor de BEC ( 2 stuks ) een ander type.

Ik heb vandaag trouwens de regelaar anders geprogrammeerd , zodat de governer functie uitstaat en je gewoon een gascurve moet programmeren.
Nu staat de staart ( 401 / 9650 ) als een huis zo strak !

Ik gebruik de 35A X nu een klein weekje en heb tot nu toe geen problemen met de rest vd electronica. (Hitec servo's/Futaba R146iP/401 gyro) Ik merk wel dat de regelaar soepeler omgaat met gascurves. Dit is waarschijnlijk te wijten aan de extra programmering nr.5: Softstart.

Ik heb eerlijk gezegd de Finless mod nog niet uitgevoerd, omdat ik het te gek voor woorden vindt dat je moet gaan snijden, buigen en plakken in een nieuwe regelaar.
Bovendien lees ik op RunRider ook veel berichten van mensen die al een tijdje vliegen met de nieuwe Align ESC serie en geen problemen ondervinden.

Hoi,

Klopt maar ik lees net zo veel berichten dat de regelaar met het programmeren al de geest geeft.
Als je hem openmaakt blijkt ook waarom : ongeveer de helft van de SMD Fets raakt het warmtegeleidende materiaal niet eens.

Dus heb ik het zekere voor het onzekere genomen.

Henk

Back