Align T-Rex wie heeft er inmiddels ervaring mee

Mijn T-Rex is gisteren ook binnen gekomen, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben over de kwaliteit.

Onderdelen zitten keurig verplakt en er zitten zelfs wat leuke details bij als een bladhouder, gereedschap, locktite bakjes voor de onderdelen. :D

Ik heb goede hoop dat dit een leuke kleine broer kan worden van mijn reeds door de wol geverfde Raptor en Freya.

Peter.

wat nu?

Ziet er goed uit,natuurlijk komt nu ook de century 3d uit,en er zijn ook hoge verwachtingen.
de website van homeflyer kondigd aan dat deze in januari op voorraad is,verkoopt ook trouwens de t-rex.

afb12865.jpg

het zou natuurlijk ideal zij als we een vergelijk kunnen maken tussen die 2.

Korte reactie m.b.t. motor/regelaar/akku combi's..

Peter, de Mega motoren (de meeste) draaien niet lekker (bijna niet) in combi met een PH regelaar, ze draaien gewoon NIET in combi met een Kontronik beat... 8O
De B20-15lang en de Lehner doen het op iedere regelaar zeer goed.
Heel veel ervaring met een 16-15-2 van Mega, draait direct aangedreven met 4,7*4,7 zeer goed (kan je tot 38 amps gaan) en ook vertraagd (4,4 op 1) en 12*8 aeronaut (rf) bladen heel goed. Let wel, dit zijn motoren, dus ook de drie windingen, die met weinig spanning veel stroom trekken. D.w.z. dat je met 2, max 3 lipo's kan draaien, als de lipo's niet inzakken met deze stromen.
Waarschijnlijk gebruikt Tadango de Jeti (of Hacker) regelaars op zijn Mega motoren, die het hier ook heel goed mee doen, maar of ze geschikt zijn voor heli vliegen heb ik totaal geen idee . Ze kunnen overigens wel veel misbruik hebben, de 18 amps regelaars van Jeti krijgen vaak tot 35 amps te verwerken :? (ongeveer 30 sec.) en geven geen krimp, mits voldoende koeling anders gaat de overtempbeveiliging in werking.

Hopende dat jullie iets kunnen met deze ervaringen en succes, groetjes Aldert.

(ps. ben benieuwd naar de keuze's, waarom jullie die keuze hebben gemaakt "redeneer, redeneer, redeneer", en hoe het daarmee gaat draaien, en vooral WANNEER HET EERSTE VUURWERK HIERMEE DE LUCHT IN GAAT :wink: )

Albert,

Bedankt voor het delen van je ervaring, dit soort praktijk ervaring heb ik wat aan.

Dat de Mega motoren problematisch kunnen zijn i.c.m. een PH reglaar verbaast me. Hij wordt op diverse sites als "combo" aangeprezen. En ook op runryder is hij al een paar keer als de motor voor de T-Rex aangemerkt, wederom met een PH25. Maar bedankt voor je tip ik zal aan dit punt even wat extra aandacht schenken.

Het lijkt me in iedergeval alweer een pre voor de lehner 1020, ware het niet dat deze motor erg slecht verkrijgbaar is :(

Peter

Hoi Peter,

De Mega's met weinig windingen draaien op de PH (verschillende timing) hoorbaar minder toeren met hetzelfde stroomverbruik en zelfde bellasting en ingangsspanning (net vanmorgen enkele metingen verricht).
Tevens willen ze zonder prop, of iets ruimte op de vertraging, wat minder goed opstarten. Nog steeds met de Beat draaien ze niet (rijmt).
Misschien doe ik iets fout, en ondanks bovenstaande resultaten bevallen de regelaars verder, en voor andere motoren, heel goed.

Groetjes...

Peter,

TwoBrothers in Bussum zou de Lehner 1020 motoren op voorraad hebben.... is ook een gewilde bootjes-motor. Ik bel ze morgen / dinsdag om het even te checken.... je hoort nog van me...

Groet, vincent

Back