Align T-REX600NSP bouwverslag > nu FBL

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
N

nwolsink

Guest
Nu hij dan eindelijk klaar is vond ik het tijd voor een paar foto's.

De oorspronkelijke setup:
  • T-REX600N Super Pro
  • Align RCE-G600 Governor (aanrader!!)
  • Spartan DS760 / Futaba BLS251
  • Futaba BLS451 op cyclic
  • Futaba S3155 op gas
  • Flighttech Regelaar (ingesteld op 6V)
  • EVO Lite 2500mah
  • Radix main & Tailblades met V-Paddles
  • OS/Align Hyper met Align uitlaat (30% CY brandstof)
  • QUK Swash + Washout base + Fan + Tailblade houder + Boomclamp

TREX600NSP7.jpg

De huidige setup
  • T-REX600N Super Pro
  • Kasama FBL head
  • MultiGov Pro met S3155 op gas en S3153 op Mixture
  • VStabi V5 met Futaba BLS251
  • Futaba BLS451 op cyclic
  • EVO RX 3200 mah
  • Align 600 3D Super Pro mainblades
  • CYB 92mm tailblades
  • OS 55HZ met Funtech uitlaat
  • Quick UK: swash, bearing blocks, fan, tailblade grips, boomclamp

600-VSTABI%20%282%29.JPG

600-VSTABI%20%284%29.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
haal dan wel meteen de QUK swash, washout base en fan erbij

Nergens voor nodig, alu fan wel, maar de alu align voldoet prima. Kost alleen de helft...
Wel een aanrader is een extra tailpitchslider, 2 is wel erg mager op die lange afstand, staafje buigt behoorlijk..

Verder mooie heli Nick!!

Tjerk ;)

Nergens voor nodig, alu fan wel, maar de alu align voldoet prima. Kost alleen de helft...
Wel een aanrader is een extra tailpitchslider, 2 is wel erg mager op die lange afstand, staafje buigt behoorlijk..

Verder mooie heli Nick!!

Tjerk ;)

de standaard swash had bij mij na 10 vluchten echt massa's speling en daarmee ben ik niet de enige

hmm daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord en ik zie maar weinig mensen deze vervangen in mijn omgeving, sterker nog..niemand.

Maar prachtige heli heb je :D Mis alleen de 2-1 BEC wat ik toch wel erg handig vind vanwege snelstart en battery indicator.

Heb je de externe antenne van de 921 ook gemonteerd trouwens?

de standaard swash had bij mij na 10 vluchten echt massa's speling en daarmee ben ik niet de enige

En hoe zit het dan met de washoutbase en metal fan?
Leuk als je tips geeft op het forum, maar onderbouw ze dan ook even. Ik ga geen hop-ups kopen omdat "jij het zegt"...

Waarom metal fan? Omdat de standaard plastic fan de naam heeft om krom te zijn. En zo waren ze dat ook allebij bij mij. Align metalen fan doet het super, als ik mijn hand onder de heli houd als de motor in idle draaid dan voel ik hem gewoon stevig blazen...

Washoutbase en swashplate.. Klopt de oude versie is wat slijtage gevoelig. Maar ik vlieg er ondertussen al een half jaar mee en ik red me er prima om. De nieuwe kits komen standaard al met een upgrade swash en washoutbase... Oftewel, no need for replacement.

We worden immers niet allemaal in de watten gelegt door Quick UK...

yo nick,

mooie heli, die van mij is ongeveer dezelfde :)
die kap verbetert wel de zichtbaarheid enorm hé
nice !

hmm daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord en ik zie maar weinig mensen deze vervangen in mijn omgeving, sterker nog..niemand.

Maar prachtige heli heb je :D Mis alleen de 2-1 BEC wat ik toch wel erg handig vind vanwege snelstart en battery indicator.

Heb je de externe antenne van de 921 ook gemonteerd trouwens?

Die 2 in 1 BEC licht lekker in de kast en daar blijft ie, die zijn echt niet safe nl! Heb hem wel een tijdje gebruikt, ook op de Raptor maar die komt er bij mij niet meer op.

Vandaar de FlightTech regelaar dan maar geen ingebouwde glow functie (wel battery indicator overigens)

Die 2 in 1 BEC licht lekker in de kast en daar blijft ie, die zijn echt niet safe nl! Heb hem wel een tijdje gebruikt, ook op de Raptor maar die komt er bij mij niet meer op.

Vandaar de FlightTech regelaar dan maar geen ingebouwde glow functie (wel battery indicator overigens)
De externe receiver zit er ook op, kijk hier maar ::Internetprojects | webdesign | domeinregistratie | webhosting in regio Lochem::

hmm ik vlieg met de 2-1 bec zonder problemen en zo ook 2 anderen hier in de club.

Wat zou het probleem dan moeten zijn?

Yep, ook hier op de club vliegt er eentje met zo`n ding.
Erg makkelijk !!

Juist omdat 1 persoon op dit forum er een probleem mee schijnt te hebben gehad, wordt dit produkt naar de vuilnisbak verwezen.

Beetje jammer :(

Op runryder ben ik er een stuk meer tegengekomen die zo een T600 hebben gepannekoekt. Ik zou dus niet voor zo'n align 2 in 1 kiezen.

Leuk als je tips geeft op het forum, maar onderbouw ze dan ook even. Ik ga geen hop-ups kopen omdat "jij het zegt"...
> Je hebt gelijk dus nu met wat feedback

Waarom metal fan? Omdat de standaard plastic fan de naam heeft om krom te zijn. En zo waren ze dat ook allebij bij mij. Align metalen fan doet het super, als ik mijn hand onder de heli houd als de motor in idle draaid dan voel ik hem gewoon stevig blazen...
> De alu align kan ook goed zijn maar daar hoor je ook dingen over onbalans, met QUK weet je nu eenmaal dat het goed zit.

Washoutbase en swashplate.. Klopt de oude versie is wat slijtage gevoelig. Maar ik vlieg er ondertussen al een half jaar mee en ik red me er prima om. De nieuwe kits komen standaard al met een upgrade swash en washoutbase... Oftewel, no need for replacement.
> Ik had de upgrade swash en die had na 10 vluchten echt speling.
> de washout base van QUK heeft een betere passing op de mainshaft en op de 2 pennen die uit je headblok steken
> Door deze 2 upgrades vliegt de heli gewoon merkbaar beter/strakker

> de metal tailblade grips zijn ook veel strakker en hebben beduidend minder speling dan de nieuwe plastiken die ik nog heb liggen, dit is echter geen musthave

We worden immers niet allemaal in de watten gelegd door Quick
> :) tsja :zon:

> De alu align kan ook goed zijn maar daar hoor je ook dingen over onbalans, met QUK weet je nu eenmaal dat het goed zit.

Een metalen fan balanceer je door in de zware kant kleine gaatjes te boren. Overigens heb ik mn QUK fan ook gebalanceerd.

Een metalen fan balanceer je door in de zware kant kleine gaatjes te boren. Overigens heb ik mn QUK fan ook gebalanceerd.

Die had je zo kunnen ruilen, net zo als b.v. Radix bladen, die koop je immers "in balans"

Back