Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
Wazig..... Na de laatste boekelermeersessie van afgelopen zondag had ik opeens in de achterbanden van zowel de slash als de sc10 heel veel onbalans. Als ik gas gaf rammelde de slash zowat uit elkaar. Ik had het idee dat er zand in de banden zat ondanks dat ze volledig verlijmd waren.

Op advies van Lennart en wat short course freaks (;-)) op verschillende fora heb ik in het loopvlak van elke band twee 3mm gaatjes gedremeld (om de 180 graden). Van de hoeveelheid zand dat direct uit de banden liep kan ik nog net geen zandkasteel bouwen maar het scheelt niet veel......

Ik heb geen idee of de banden aankomende sessie heel blijven maar dat zien we dan wel weer.

Het leek me handig om dit ff op het forum melden mochten anderen ook vergelijkbare problemen hebben.

Bas,

Bandjes blijven netjes in 1 stuk hoor. Volgens mij rijdt iedereen in de Boek met gaten in zijn banden.

idd dat het eerste wat je moet doen bij de bandjes gaatjes maken.
en plak met een plakbandje de gaatjes van de velg dicht.
zo komt er geen zand meer in.

gr Sander.

zondag 27 maart

hoi het is weer lekker buiten dus acc's opladen en nytro mee en rijden maar............. hooooooo auto's ook mee, want m'n zoontje heeft met mij een nieuwe traxxas stampede gekocht dus tot straks.

helaas vandaag geen tijd voor de boekelermeer, kon een strand sessie niet laten lopen bij dit weer.

Misschien een idee voor volgende week bij gelijke weersomstandigheden, voor ieder wat wils en met de duinen naast het strand ook wat mogelijkheden voor de grotere wagens(big air).

Was vandaag in groote keeten, daar is het strand erg breed en vlak, dus de kleinere karretjes kunnen daar ook hun rondjes rijden.

helaas vandaag geen tijd voor de boekelermeer, kon een strand sessie niet laten lopen bij dit weer.

Misschien een idee voor volgende week bij gelijke weersomstandigheden, voor ieder wat wils en met de duinen naast het strand ook wat mogelijkheden voor de grotere wagens(big air).

Was vandaag in groote keeten, daar is het strand erg breed en vlak, dus de kleinere karretjes kunnen daar ook hun rondjes rijden.

Strand is zeker leuk, maar met dit weer en dan op zondag? Beetje veel publiek ben ik bang

hahaha, was ook niet in bergen aan zee, je moet zorgen dat je een opgang hebt zonder strandtent ;-)

buiten een stel zeevissers helemaal niemand, zat een dorpje noord van calantsoog vandaag.

hahaha, was ook niet in bergen aan zee, je moet zorgen dat je een opgang hebt zonder strandtent ;-)

buiten een stel zeevissers helemaal niemand, zat een dorpje noord van calantsoog vandaag.

ok, lijkt me prima een keer daar af te spreken. ik kan volgende week :)

Overigens was het weer erg gezellig vandaag in de Boek. En spectaculair met een paar grote baja's! Kan alleen mijn 1 op 1 auto door de wasstraat halen, die zit dik onder het stof :)

Overigens was het weer erg gezellig vandaag in de Boek. En spectaculair met een paar grote baja's! Kan alleen mijn 1 op 1 auto door de wasstraat halen, die zit dik onder het stof :)

Gezellig was het zeker :yes: daar heeft het :zon: nnetje ook zeker aan bij gedragen .

Leuk dat we voor een beetje spektakel hebben kunnen zorgen :cool:

Sorry voor het stof op je 1 op 1 :lol: :wink:

Wat een heerlijk dagje,ook namens mij en de Baja sorry voor het stof.Volgens mij is er gefilmd,toen de Baja en de E-Revo aan het knallen waren.Wat een superdag :banana: :cool:

Naast het geweld van de baja's (heb ze alleen in het begin van de middag in actie gezien, errug gaaf!!) hebben we met een klein ploeggie ook veel lol gehad op het baantje in de hoek. Er is weinig gesleuteld, veel gereden (deurkrukkenwerk) en niets kapot gegaan.

Rob, modellbau Friedel verkoopt ook de gespoten sc10 '09 Rockstar Makita body. Deze is echter erg prijzig, 67 euro ex. verzendkosten. De gewone gespoten sc10 bodies (readylift, pro comp, bully dog ed.) zijn 54 euro ex. verzendkosten. Als je op "sc10" zoekt kom je ze vanzelf tegen.

Laatst bewerkt:
&E#^%E#* zeg, 54 euro... koop maar. Rijden wij de deurkrukken er wel af. En de rest.

Papier Machee met kippengaas, werkt ook goed.

Helemaal met je eens, echter een kap zelf spuiten is niet echt goedkoper: ik ben van plan een 2e sc10 kap te spuiten, heb daar al een stickersetje van 10 euro voor besteld, de onbespoten kap zelf kost 30 euro (vergelijkbaar met andere scrt kappen), heb twee kleuren nodig a 7,50 per spuitbus. Opgeteld kom ik op 55 euro........

Laatst bewerkt:
Naast het geweld van de baja's (heb ze alleen in het begin van de middag in actie gezien, errug gaaf!!) hebben we met een klein ploeggie ook veel lol gehad op het baantje in de hoek. Er is weinig gesleuteld, veel gereden (deurkrukkenwerk) en niets kapot gegaan.

Rob, modellbau Friedel verkoopt ook de gespoten sc10 '09 Rockstar Makita body. Deze is echter erg prijzig, 67 euro ex. verzendkosten. De gewone gespoten sc10 bodies (readylift, pro comp, bully dog ed.) zijn 54 euro ex. verzendkosten. Als je op "sc10" zoekt kom je ze vanzelf tegen.

Bas, dank! 67 euro is wel een hoop poen. Aan de andere kant, wel een hele mooie kap...

hey slashmaster, jij mag nooit je blitz weg doen hoor.

Mooi werk, maar vanwaar de vleugels? Blitzen vliegen vanzelf hoor.
De mijne hopelijk ook snel weer dankzij bestelde ESC's en nog te bestellen tandwielen.

Binnenkort nog even geen tijd om te rijden, gelukkig wel om rcm-alkmaar.nl bij te houden, ga maar kijken.
Helaas lukt het me nog niet de achtergrond roze en blauw te krijgen.

met sc10 ben ik nog wezen rijden (zaterdag).
alleen heb ik al mijn mooie nieuwe onderdelen op de auto gezet.
1 accu lekker gereden.
2e accu begon ook goed, maar mijn lager van het linkervoorwiel liep stuk.
alle kogels eruit dus het wiel rolde eraf:(.

en wat denk je,
kom ik thuis , geen lagers meer.

dus die maar weer besteld.

met de tamtech 1/16 ook wezen rijden.
maar het zand is niks voor dit autotje, alles liep aan van binnen en kraakte.
maar met 50km een wheely maken met dit mini ding is wel cool:cool:

dus als ik morgen nog kom dan neem ik de ford F350 wel even mee.

gr Sander.

Back