Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
Misschien kan ik nog via een kennis aan een aanhang wagen komen.
Deze dient dan alleen wel bij mij thuis in heerhugowaard opgehaald te worden,aangezien ik geen trekhaak heb. (hier kom ik van de week nog op terug)

Het is voor geen probleem om de aanhanger bij je op te halen.

Er schoot me net wat te binnen: We zitten nu allemaal plannen te maken om de bestaande baan op te knappen maar ik meen me te herinneren dat wanneer het een keertje goed geregend heeft we alleen nog maar met bootjes op de huidige baan kunnen 'rijden'.

Is het een idee op op het hogere gedeelte naast de huidige baan een nieuwe baan te maken zodat we minder wateroverlast hebben?

misschien nog een ideetje, als er toch op hogergelegen gebied geploegd gaat worden kan het leuk zijn om een oval aan te leggen voor de grotere/snellere auto's(lees: nitro, 1op 8 electro)

De shortcoarse baan zou dan in het midden van de oval kunnen.

misschien nog een ideetje, als er toch op hogergelegen gebied geploegd gaat worden kan het leuk zijn om een oval aan te leggen voor de grotere/snellere auto's(lees: nitro, 1op 8 electro)

De shortcoarse baan zou dan in het midden van de oval kunnen.

HELEMAAL GOED! Oval = het nieuwe racen. Ik ben VOOR!

Zelf verwacht ik na het frezen een betere waterhuishouding. Maar prima als ik daar wat in afgeremd wordt door jullie. Ik zit alleen met het gebrek aan hoogteverschillen als we een andere plek kiezen... iemand een idee?

ps. André nog bedankt voor het "baaninzetten"
en succes met het zoeken naar de juiste wagen

Graag gedaan, enne ik denk dat het toch een slash wordt.

De huidige baan is inderdaad wel een behoorlijke badkuip, ik denk dat een nieuwe baan op een hoger gelegen deel inderdaad niet verkeerd zou zijn. Verwacht overigens niet te veel verbetering wat het water betreft na het frezen. Je behandeld maar 20 cm, en klei laat gewoon bijna geen water door. Overigens zou je nieuwe hoogte verschillen kunnen maken, door na de eerste freesronde, het losse spul weg te scheppen en daar schansen van te maken.
Ik denk dat ik ook wel even kom kijken de derde.

Het gaat goed, aanwezig:

Danny (tot 13:00)
Bas
Richard
Sicco (vanaf ws. 14:00)
Jeroen
André
Frans (na 16:00)
Evert (ws)
Marcel (ovb)

Over het aanstampen: volgens mij, maar ben ik een ervaren grondfrezer? Nee, maar toch denk ik dat als je 2 a 3 keer het hele traject doet, dat de kluiten genoeg weg zijn om na een bui toch een gladde baan over te houden.
Anders wordt het toch rollen, stampen... of rijden.

Natuurlijk is het logisch om eerder dan 14:00 te beginnen. Wie wil dan in mijn plaats het reserveren en ophalen van de frees op zich nemen?

Klei laat inderdaad geen druppel water door, maar hogerop wordt het al heel snel mul, kijk maar naar het 'rechte stuk'.

Laatst bewerkt:
Ik heb vrij gevraagd voor 3 juni, dus ff afwachten nog of dat wordt goed gekeurd.

Ook nog wellicht een idee, die mannen die daar met graaf machines rond rijden, zijn nog wel is gevoelig voor als je ze wat geld toeschuift. Dat ze ff het een en ander aan grond willen verplaatsen.

Wellicht een idee om ze aan te spreken en een verhoging laten maken, voor de drivers stand. (moeten ze wel aan het werk zijn uiteraard).

ik weet niet wat de rest doet, maar hier ligt `t in de planning om a.s zaterdag de 28ste)
s`middags rond een uur of 3 ff een paar lipo`tjes leeg te rijden...

wij moeten toch in alkmaar zijn,

T.a.v het reserveren van de frees en het vervoer ervan is het misschien handig als een stel vroege vogels dat op zich nemen. bijvoorbeeld ikzelf heb alleen geen trekhaak voor het vervoer dus samen met........
Waarschijnlijk is het ook wel handig om voor de 3e even af te spreken voor een baanontwerp enzo.

Waarschijnlijk is het ook wel handig om voor de 3e even af te spreken voor een baanontwerp enzo.

Inderdaad... gaan we het huidige baantje frezen, met eventueel extra lus? Of gaan we het helemaal frezen en dan met de buizen van het andere baantje de baan markeren?
Bij de laatste optie kan je de baan makkelijk wijzigen. Nadeel is dat het een hoop extra werk is...

Hier is het baanontwerp, professioneel ontworpen met Auto Kat:

PICT1606.JPG

Zoals je ziet gewoon een enorme lus aan het bestaande baantje vast, er is ruimte zat. Wel kan hij niet te ver door naar rechts (het westen) want dan zie je je autootje niet achter de jump. Die lange bocht voor de chicane (die we uit gaan frezen) wordt dan echt super vet high speed.
Niets te frezen!

Niet de meest duidelijke tekening ;) maar snap wel wat je wil...
Ziet er wel groot uit, dit gaat de 1:8 ook wel leuk vinden.

En de steiger kunnen we dan evt ook uit een hoop zand maken, liggen inmiddels bergen genoeg om de baan heen :)

@Sicco, je baanontwerp met Autocad versie 6500.34 gaat uit van het upgraden van de huidige baan. Als we volgende week vrijdag frezen gaan zullen we dan gelijk ook een stukkie op het hogere gedeelte doen? De huidige plek van de steiger betekent dat we het grootste gedeelte van de dag tegen de zon in kijken. Is een andere plek misschien een optie?

@Danny, vrijdagochtend kan ik ook en ik kom met trekhaak maar (nog) zonder aanhanger.....

@All, zullen we zondagavond as. een "pre-frees-sessie" houden?

Helaas heeft de kennis van mij zijn aanhanger alweer van de hand gedaan.

Perssoonlijk heb ik er geen moeite mee om meer geld uit te geven aan het huren van een
aanhanger ipv het hele stuk mey de frees naar de baan te rijden.

was weer gezellig vanmiddag, niet zo stoffig,
zeiknat geregend ;-) mijn slash kan beter tegen water dan z`n baas.

Ronald & Bert waren er ook, met : stampede, falcon, Ta-02, TXT? ,

p.s. er is daar de afgelopen week veel verandert in de directe omgeving,
is het wel verstandig om daar nu geld in te stoppen ?
er wordt gewerkt op `t hoger gelegen deel.

Zoals Frans aan geeft zijn er werkzaamheden gaande om ons baantje heen.
Het plan is nu om vrijdag evengoed bijeen te komen om gezamenlijk een inschatting te maken van de huidige situatie of op zoek te gaan naar een andere lokatie en dan meteen een nieuwe baan aan te leggen. Het huren van een bodemfrees kan in elk geval alsnog.

Zondagavond blijft toch niet zo´n populair tijdstip om te racen, bleek vanavond weer, dan maar voe... eh Diablo spelen.

Laatst bewerkt:
Back