All American JR

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door freeflight, 4 dec 2021.

  1. freeflight

    freeflight

    Lid geworden:
    21 feb 2015
    Berichten:
    15
    De All American jr stunt!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.450
    Locatie:
    Dordrecht
    Dank voor het posten is een leuk model , blijf het toch rare verhoudingen vinden van LB modellen.
    Zo'n korte romp met een mega groot hoogteroer , je ziet meestal direct dat het een LB model is.
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.258
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/F23D
    Dat was inderdaad zo bij veel vintage ontwerpen.
    Mensen hadden geen idee waarom ze dat zo maakten, behalve dat "het zo hoorde".
    Hun filosofiƫn barstten van de foute aannames.
    Sinds ontwerpers met echt inzicht in aerodynamica en mechanica er zich in de jaren 70-90 mee gingen bemoeien, veranderden de ontwerpen en gingen dienovereenkomstig beter vliegen.
    Mag ik een zeker electro F2B ontwerp in herinnering brengen? :D ;)

    Afgezien daarvan heeft zo'n vintage model een hoop mojo. (zeg: Ringmaster, was dat leuk of niet?)
    Maar echt goed vliegen doen ze bijna geen van allen....
     
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.450
    Locatie:
    Dordrecht
    Hahaha ja grappig hoe zo'n ontwerp ontstaat en zo lang gebruikt blijft worden als basis en ook nog steeds razend populair is.

    Ja dat F2B ontwerp was machtig om te zien, maar moet eerlijk bekennen dat mijn voorkeur uitgaat naar de goeie ouwe tijd.
    Kan me als de dag van gisteren nog Rodie Roem zijn Super Suppi herinneren, donker blauw en een 5cc Enya voorop en Paul Tupker als coach, prachtig.
    Is ook erg jammer dat ik die combi nooit zal kunnen vliegen, omdat ik geen Enya .35 heb of die zelfs kan vliegen hier in Dordt.

    En dan ja de Ringmaster van Gerben heeft me weer gegrepen en misschien kun je de teleurstelling wel op me gezicht lezen.
    Want had graag nog een keer gevlogen want ging steeds beter met het draaien.

    IMG_0328.JPG

    Maar niet getreurd er wordt aan gewerkt en uiteraard met een vleugje TVM eraan toegevoegd.
    Of die net zo slecht zal vliegen als alle Ringmaster's ik hoop het want dan is het een echte.

    upload_2021-12-7_0-49-55.png
     
    Gea en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  5. wie1963

    wie1963 PH-SAM

    Lid geworden:
    3 jun 2019
    Berichten:
    333
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ton, Wij vinden toch wel een veldje in buurt, Binnen kort toch ook maar weer een keer gaan dieselen
     
    Ton van Munsteren en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  6. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.450
    Locatie:
    Dordrecht
    Oei Jan dat klinkt goed dus misschien toch maar eens op zoek maar een leuke LB 2T vintage motortje.
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.258
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/F23D
    Die 25 LA op de grote Ringmaster van Gerben deed mooi alles wat er van verwacht mocht worden...
    Is zeker zo sterk als de oude .35 motoren ( Fox, Veco, McCoy)
     
    Lex Risseeuw vindt dit leuk.
  8. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.450
    Locatie:
    Dordrecht
    Neeeee wil geen moderne motor erop hebben moet vintage zijn.
    En dan noem je ook nog eens drie beauty's misschien maar eens op jacht gaan naar zoiets.
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.258
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/F23D
    Mijn Fox 35 begon zijn loopbaan op een Supersuppi:
    [​IMG]

    En wanneer gaat deze vliegen?
    Ik neem aan uiteindelijk met de Webra, in plaats van de FOK/Rebell?
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  10. freeflight

    freeflight

    Lid geworden:
    21 feb 2015
    Berichten:
    15
    Dat is al een tijdje geleden dat hij gevlogen heeft en inderdaad met de webra! Met de Fok kwam hij slechts met moeite van de grond1
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.450
    Locatie:
    Dordrecht
    Hoeveel CC zijn beide motoren
     
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.258
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/F23D
    Aha! Ik herken meteen de locatie.
    Heb daar zelf -sinds 1980- tientallen, als het er al niet meer dan honderd zijn, F2B programma's in de lucht 'geschreven'.
    Laten we hopen dat we in het komende jaar weer vaker kunnen samen vliegen.
    Wie weet zijn er wel weer twee LB dagen in Almere.
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  13. freeflight

    freeflight

    Lid geworden:
    21 feb 2015
    Berichten:
    15
    De Fok 1 of 1.5cc niet 100% zeker , maar nooit meer dan 1,5cc . De webra 1,5cc
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.258
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/F23D
    Was de cilindermantel oranje of blauw? De oranje hoorde op een 1 cc, de blauwe op een 1,5
     
  15. freeflight

    freeflight

    Lid geworden:
    21 feb 2015
    Berichten:
    15
    Was oranje , dus 1cc! P3081360.JPG
     
    jef vindt dit leuk.
  16. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.450
    Locatie:
    Dordrecht
    Leuk model hoe vliegt dat met 1cc is dat enkel rondjes of zit er dan meer in
     
  17. freeflight

    freeflight

    Lid geworden:
    21 feb 2015
    Berichten:
    15
    Dat waren enkel rondjes en zeker niks meer! Met de webra 1,5cc ging het een heel stuk meer vooruit , maar ook in dezelfde mate met meer lawaai productie!
     
  18. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.258
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/F23D
    Wel de goede prop gebruikt?
    Webra Record wil op zo'n kist graag een 7x6, liefst een Tornado (Grish), maar een Kavan of Taipan kan ook.
    De grijze Graupner props trekken wel goed maar zijn erg breekbaar....
     
  19. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.450
    Locatie:
    Dordrecht
    Waarom een 7x6 en geen 8x4
     
  20. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    9.258
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/F23D
    Omdat je anders je snelheid niet haalt.
    Op een 2,5 glow bij 19.000 toeren, prima.
    Maar op een 1,5cc Webra Record, die al bijna uit elkaar valt bij 13.000, beter van niet....
     

Deel Deze Pagina