ALLEEN succesvolle combi´s met Typhoon Micro 6 + Tsunami 10

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Zo.... en nu wil ik het wel eens weten. In mijn micro heli deed deze combinatie het op zich goed, maar verder nog weinig succes verhalen gehoord. Nu de heli is verkocht en ik het aandrijfsetje nog heb ben ik op zoek naar iets wat bij dit setje past.

Daarom ben ik op zoek naar bewezen succesvolle combinaties. Graag geen discussie over de kwaliteit ed., maar ik zou het geweldig vinden om jullie succesnummers met de typhoon micro 6 en tsunami 10 te zien.

Bijvoorbaat dank,
:D

Nigel Hawes vliegt er de GWS F3A Formosa mee. Heeft ie veel plezier mee. Het artikel in .pdf staat vast nog wel ergens in je inbox (3/8/04) :D

Hij vliegt het liefst met 2 konion cellen, by de weg.

De typhoon 6/20 met 10 magneten (de "gewone") gaat goed met 3s1p 1500 kokams en 6.5x6.5 prop in een HET warbirdje (zo'n sp400 maat ARFje). Stroom net boven 10A

In Gouda en Keldonk E-fly-in gezien:
Nog sneller met de typhoon 6/15 en 4.7 x 4.7 prop op 3s1p 1500, maar de tsunami kan dit maar net aan als je het goed in de koellucht in de motorkap legt.

Ook goed:
Clubgenoot gebruikt het in een 1600mm zwever 550g (speed 400 maat) met 3s1p 1500 kokam en 7.5 x 4 klapprop. Stroom net boven 10A.

Een handige conclusie is:
- Werkt goed samen met 1500 kokam (dus ook met konions)
- Vervanging voor speed 400. Lichter en sterker en iets grotere prop.

afb8833.jpg

Dat van die 2S konions behoeft wat nuancering: Ik heb het artikel nog een keer gelezen en het slaat waarschijnlijk op de oorspronkelijke motorisering.

Konions zijn goed voor iets meer dan 10A. Iets meeer nog dan de kokam 1500 aankunnen.
Gaat dus prima met tsunami regelaar die tot 10A mag.

(Hoe haal je die motor trouwens weer los met de schroefjes aan de achterkant van dat motorschot?)

Als je inbusjes gebruikt moet het met wat gefrommel lukken :wink:

Jongens, bedankt hoor :wink: , maar tot nu toe nog niemand met eigen ervaringen?
:D

Hij zal ook wel in een Nyker400 passen. Ik wil zelfs wel de tekeningen voor je aanpassen :wink: :D
en anders zet je 'm toch achterin een microjet 8O

ik met de 6/2014 als je de regelaar goed koeld is er niets aan de hand bij mij da laatste 2x lekker kunnen vliegen met de free
ik ga hem nu op men 3dx zetten(wel teveel maar goed)

Back