Alles over de Stroep en aanverwanten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Marc,
koud water brengt ook een ander risco mee he.
Jouw buizen van de Stroep zijn kwetsbaarder met de kou.
De kunststof breekt makkelijker.
Het is me zelf ook al gebeurt bij ijsduiken.
Er lag een dunne laag ijs op het water en een diepte roer brak af als een lucifer toen er tegen aangestoten werd.
En met een auto heb ik het ook gehad met tegen een stoeprand aan stoten.

Hein
 
Dag Hein,

ja dat klopt Hein.
Aan de duikplas was ijs vandaag.Ben toen naar het kanaal geweest,voor de sluizen gedoken met de Stroep.
Was ijskoud dat water,maar wel heel helder omdat,er in't weekend zo goed als niet versast word.
Grtjs,Marc.
 
Dag,

gisteren met de nieuwe Stroep gedoken in't kanaal.
De boot heeft de max.diepte gehaald in't midden van de vaargeul.(30min op die diepte)
Na kontrole was alles kurkdroog.
Had een zicht van 3m voor de Stroep.
De pistontank,werkt voortreffelijk en de boot stijgt en daalt bij de minste beweging van de piston.
Tot dusver.
Grt,Marc.
 
Twee foto's genomen vanaf de monitor.Op de monitor was alles haarscherp,maar doordat ik de monitor gefotografeerd heb zijn deze niet zo scherp.
Was van de duik op het diepste punt in de vaargeul.
Grtjs,Marc.

241s01e.jpg


2yni55c.jpg
 
Dag,

dit is nu de definitieve duiktank van de nieuwe Stroep.
De stuurprint die boven op de tank zat is nu verhuisd naar de achterzijde van de boot.
De servomotor draaid op 7,3v.
Het stabiliseren van de boot gebeurt nu heel snel.Met de vorige Stroepen met baxterzak en slangenpomp,duurde dat eventjes voor hem stabiel te krijgen.In het hele systeem zit maar 1 o ring in en dan nog een hele dunne.
Foto's van de heel diepe duiken volgen weldra.

5m0rcj.jpg


25g3oyh.jpg


ajqn0x.jpg


Grt,Marc.
 
Marc,
als je de camera iets scheef houd kun je de foto wat beter krijgen.
Daar moet je iets mee spelen.
In de reproductie fotografie noemde ze dat Moiree.
Het komt door pixel op pixel en als je een bewegend beeld gebruikt is het nog erger.

Dat model duiktank wat je nu hebt is top.
Ik heb al meer dan 28 jaar zo een tank in mijn 206.
Het enige waar je voor moet oppassen is zandkorrels in de tank.
Dat kunnen flinke krassen in je plexiglazen buis geven.
Ik heb nu 3x een nieuwe buis gemonteerd, je rubber ring gaat ook kapot door de zandkorrels.

Hein
 
Marc,
Een mooi stuk techniek en robuust. Zou ik ook moeten maken i.p.v. die zak en slangenpomp.
@Hein,
Een filter zou het zand wel moeten tegenhouden.
Wel op tijd reinigen natuurlijk.

Paul
 
Paul,
ik heb een heel fijn stuk gaas van messing achter in de boot.
Maar na veel varen gebeurt het toch eens.
Er zweeft veel vuil in het water rond.
En ik haal de boot uit het water en dat is het.
Dus schoonmaken ?
Wat is dat?

Hein
 
De 206 vaart al meer dan 28 jaar.
Om de ongeveer 10-12 jaar een nieuwe plexiglazen buis en hij kan er weer tegen.
En voor de rest accu's in orde houden.
En de 206 heeft al heel veel gevaren samen met de Skipjack.

Hein
 
Vanavond nog duiken geweest met de nieuwe Stroep.Weer op de diepste plaats en alles kurkdroog.
Had een fantastisch zicht daar beneden,ondanks het drukke scheepksverkeer.
De duiktank doet het meer dan naar behoren en er zit een filter op de waterinlaat van de tank.Deze wordt regelmatig zuiver gemaakt.
Tot dusver.
Grtjs,Marc.
 
Hoi Hein,

Amedeo heeft het draaiwerk en de stuurprint gemaakt.
Heb geen draaibank en m'n kennis van elektronika is heel klein.(ga in't kort les volgen ivm elektronika).
Het heeft veel zand in de aarde gekost eer dat we dit hadden bereikt.
Het is een doodsimpele pistontank die het onder grote waterdruk heel goed doet.
Op 7à8m diepte heeft die servomotor geen moeite om het water terug uit de boot te persen.De luchtdruk wordt wel verhoogd bij het water binnentrekken.Laten ook geen lucht ontsnappen.
Dit is nu echt een low budget tank!
Grt,Marc.
 
Maar die, Het is een doodsimpele pistontank die het onder grote waterdruk heel goed doet.
ziet wel goed uit en werkt bedrijfszeker.
Ik moet niks hebben van die rubber zakken die gaan altijd kapot.
Deze tank is bedrijfszeker.

Hein
 
De haspel van de nieuwe Stroep is ook zo goed als klaar.
Zit 30m draad op,voor de video en signaal overdracht.
De haspel is gelagerd en er zit een sleepkontakt op.
Dieptemeter is ook al binnen(deze is af te lezen tot 10cm nauwkeurig en heeft een zeer grote schaalverdeling van 0m tot 20m)
Een van deze dagen een duik doen in Mol en hopen dat we nu wat dieper kunnen gaan.
Grt,Marc.

2uqnlvp.jpg


29vnpm0.jpg


2rhxrtj.jpg
 
Dag Hein,

heb het met de laatste duik in Mol aan den lijve ondervonden.
Op 5m diepte ineens een scheur in de baxterzak.
Sven heeft die toen terug dichtgesmolten zodat ik die dag toch nog verder kon.
Ben benieuwd hoe die tank het gaat doen op een 15m diepte.
Grtjs,Marc.
 
Marc,
de buis zal het wel kunnen hebben.
Maar hoe sterk is die servo motor?
De druk is wel een stuk hoger op die diepte.
Maar je hebt dat "touw" er nog aan.
Succes.

Hein
 
Hoi Hein,
om die servo motor maak ik mij echt niet druk hoor.
Bij eerdere duiktesten,was de bodemplaat gelijmd rondom en niet geschroefd.
Door een niet goede afstelling van de beweging van de piston,heeft de piston de complete tank omhoog geduwd,daar de piston te diep was gegaan.Dit is nu allemaal verholpen door de twee alu platen met draadstangen en moeren.
Denk wel dat die servo redelijk wat druk gaat aankunnen.
Dat gaan we een van deze dagen wel zien in Mol.
Grt,Marc.
 
marc
ik reageer hier in naam van de club
er zijn afspraken gemaakt wat mol aan gaat en hoe alles moet verlopen
ook jij moet je aan die afspraken houden
wil je gaan varen moet dat via raf 14 dagen op voorhand aan gevraagd worden
want dat moet zowel het zilvermeer als de provincie goed keuren
dat weet je want dat is reeds meerdere keren vermeld zowel aan het water als op de vergaderingen
hou je gewoon aan wat afgesproken is anders gaat het gevolgen hebben
als club willen we dat water niet kwijt door mensen die zich niet aan de afspraken houden

het bestuur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top