allu onderdelen voor mcpx

klein vraagje ivm met de allu onderdelen voor de mcpx die te verkrijgen zijn.

wat vinden jullie ervan bling bling of noodzaak?

heb al verschillende meningen gelezen...

onder andere het feit dat door bv motorkop en swashplate sterker te maken je het probleem van breuk door crash doorschuift naar andere onderdelen, lijkt me trouwens wel logisch...

graag jullie mening

Enige ''upgrade'' Alu swash tegen het afbreken van de kogeltjes. Verder bij de modelbouwwinkel een meter koolstof halen en de tailboom iets verlengen.

De rest is alleen onnodig gewicht.en idd, als het zwakke onderdeel niet kan breken gaat er iets sterkers stuk(zoals frame, hoofdas, etc)

full
tIs wat je zelf leuk vindt of er wil aan besteden maar metalen swashplate en tail boom verlengen zijn verbeteringen zoals al vermeld werd.:cool:
en een 300mah lipootje.

Laatst bewerkt door een moderator:
300mah lipos heb ik al... :)

mss dan idd zo een alu swashplate, maar dan bestel ik mss best ineens wat vervangstukjes mee anders is het nogal dom om voor een stukje van 20euro ofzo 10 euro of meer verzendkosten te betalen

is de tail verlengen ook van toepassing voor de v2?

full
tIs wat je zelf leuk vindt of er wil aan besteden maar metalen swashplate en tail boom verlengen zijn verbeteringen zoals al vermeld werd.:cool:
en een 300mah lipootje.

hoe doe je dat precies de tail verlengen, kan je de staart er en rotor mount gewoon afklikken van de originele of is dat gelijmd ofzo?

Carbon staafje op maat snijden, stekkertje vd staartmotor uit printplaat trekken, staart uit de houder trekken, tail zachtjes breken op paar plaatsen (tail zal openbarsten), draden eruit halen, staartmotormount van de tail halen, nieuwe verlengde staart in de tailmotormount duwen, dan zorgen dat vanvoor aan de staart de staart terug in de houder geraakt (wat vijlen ofzo?), draden rond de staart wikkelen en terug in de printplaat stoppen ;)

hoe doe je dat precies de tail verlengen, kan je de staart er en rotor mount gewoon afklikken van de originele of is dat gelijmd ofzo?

Ik had het zelf al gedaan maar vond dit filmpje wel ook :)
groet Ray........

BAGGER ik ben weer is een nano seconde te laat :p
Jelleeee wint weer is :D

Ik had het zelf al gedaan maar vond dit filmpje wel ook :)
groet Ray........

BAGGER ik ben weer is een nano seconde te laat :p
Jelleeee wint weer is :D

de video is leuk, maar op het einde zegt ie wel dat ie nog steeds een tail blowout heeft...

mja, voorlopig is het voor mij nog niet nodig dus ga ik er nog even mee wachten (ik ben toch nog niet aan het 3d vliegen dus)

Ik betwijfel het.
In het begin had ik vrij veel blowouts(om er een getal op te plakken, 10 per vlucht), daarna heb ik staartvin eraf gedaan(5 per vlucht) en als je dan de staart nog verlengd denk ik dat je misschien nog eentje kunt krijgen als je erg veel moeite doet op het einde vd vlucht ;)

Laatst bewerkt:
Ik betwijfel het.
In het begin had ik vrij veel blowouts(om er een getal op te plakken, 10 per vlucht), daarna heb ik staartvin erop gedaan(5 per vlucht) en als je dan de staart nog verlengd denk ik dat je misschien nog eentje kunt krijgen als je erg veel moeite doet op het einde vd vlucht ;)

wat bedoel je met staartvin? er zit toch een op...

nog een vraagje, als je de staart verlengd zijn de kabeltjes van de tail motor nog lang genoeg? en dan zeker als je hem rond de staart draait, want dan heb je toch in principe meer lengte nodig?

btw , vandaag allu rotorhead en swashplate besteld van microheli, de bevindingen post ik nog wel

Ja hoor, en de draad zit standaard nog een paar keer rond de bevestiging vd canopy gewikkeld dus daar heb je al gemakkelijk een dikke 5 cm winst.

Back