Almeerse lijnbesturingsdagen 2023

Gisteren de LB dag in Almere bezocht, na ruim 40 jaar een hernieuwde kennismaking.
Veel behulpzaamheid en belangstelling voor de gezamenlijke hobby gezien, harde NO wind was een beetje verstorend voor het vliegen. De windzak was nog in de luwte van het terras maar op het veld was het serieus wind.
Voor het eerst weer delen van het FAI wedstrijdprogramma gezien met een brandstof model een 4 takt 2 takt lopende motor
Bij ons op de club werd wel eens met een Elektrisch aangedreven stunter gevlogen.
Een echte hobby waarin de modellen zelf gebouwd zijn .

Laatst bewerkt:
Ik kan niet anders zeggen dat ik heel erg goed geholpen ben door de mannen van lb groep ! Ben nu ook echt enthousiast en ga nu een mooie trainer bouwen. Ik mocht vliegen met de Rekord trainer van Eric en nu ben ik op zoek naar het bouwplan van dit kistje.
Bruno , Eric en Peter en de rest van de mannen en vrouwen heel erg bedankt!

Ik kan niet anders zeggen dat ik heel erg goed geholpen ben door de mannen van lb groep ! Ben nu ook echt enthousiast en ga nu een mooie trainer bouwen. Ik mocht vliegen met de Rekord trainer van Eric en nu ben ik op zoek naar het bouwplan van dit kistje.
Bruno , Eric en Peter en de rest van de mannen en vrouwen heel erg bedankt!
Dat hebben wij graag gedaan.. Mooi om te zien, dat het zo goed ging...well ff eerst en pittstop..motor wisselen..maar toen..de pret kon niet minder!!! Erg genoten..ook heb ik weer niet gevlogen...LOL..maar kwaam niets te kort..lekker gezellig!!!

als iemand nog 2 stuks VT-airRacer zoekt die opgebouwd zijn voor electro , laat me maar weten..

Hoi Wolfgang,
De koffie staat zeker om half elf klaar..... Maar je bent ook om half tien van harte welkom. Jammer dat we niet meer een NedNats op De Peel kunnen organiseren. De Almeerse LB dagen zijn daarentegen niet officieel, niet georganiseerd, maar ze vinden wel plaats!
Tot 30-9,
Henk

We kunnen van de gelegenheid gebruik maken om al onze 1,5 cc trainers, voorzien van Webra Record, 10cc tank en ~12 m lijnen weer even uit te testen zodat we de week er op veel deelnemers hebben bij de StaKa Webra Cup in Huizen. Mededelingen daarover volgen later....

Even een berichtje over de Almeerse Lijnbesturingsdag op 30 september. De datum nadert met rasse schreden! We houden nog steeds vast aan het oorspronkelijke concept. Dat gaat er van uit dat kennisverspreiding en inspiratie opdoen van modelvliegen vooral op clubdagen gebeurt. En omdat we met te weinig zijn om op allerlei plekken in het land lijnbesturingsclubs hebben, is er behoefte aan landelijke 'clubdagen'. En aan dit concept voldoen de Almeerse LB dagen al vanaf het begin in de jaren '90. Daarom worden de LB dagen niet georganiseerd, ze vinden plaats! Dus LB liefhebbers, grijp weer je kans en kom op 30 oktober aanstaande naar de Kluutweg 1 in het buitengebied van Almere. Het is daar weer zoals altijd gezellig, je kunt naar hartelust op 5 cirkels met je meegebrachte model(len) vliegen, desgewenst bouw- en vliegadviezen krijgen, en als je geen model hebt, kun je vliegles krijgen op één van onze crashproof trainers.
Mocht het weer erg tegenzitten, wat in de loop van de tijd helaas wel eens is gebeurd, dan is het nog steeds een gezellige uitwisseling tussen gelijkgestemden. En met een beetje mazzel zijn er ook weer typische LB spulletjes te koop.
En ook dit jaar komt Robert Schulze weer met zijn LB Carrierdek, de Graf Zeppelin 2, en kan er weer Basic Carrier Deck worden gevlogen. Er zijn zelfs trainer Carriermodellen zodat je deze leuke tak van LB eens uit kunt proberen!
Tot op de 30ste!

En niet te vergeten, zoals gezegd, je kunt je model komen proefvliegen voor de Webra Cup, de zondag van het volgende weekend.
Even de vlotste startstrategie bepalen en de zuinigste afstelling, want hoe minder pitstops, hoe meer vliegtijd....

0G7A9207_resize.JPG
0G7A9208_resize.JPG
0G7A9209_resize.JPG
0G7A9211.JPG
0G7A9212.JPG
0G7A9214.JPG
0G7A9217.JPG
0G7A9219_resize.JPG
0G7A9225_resize.JPG
0G7A9226_resize.JPG

Back