Hey Roy,
met alle getoonde producten kunnen putjes en spleten worden opgevuld.
De milliput is een tweekomponenten pasta, waarmee je zelfs kan modelleren. Idelaal om bijvoorbeeld opliggende panelen te maken op gebogen vormen. Een bolletje uitrollen gelijk ne pannekoek, het paneel eruit snijden en positioneren.
De Tamiya putty gebruik ik al sinds mijn tienerjaren om kieren en spleten te plamuren. Toen was er niks anders...
De plastic putty (= de tube met de spitse zwarte dop) is ideaal om lange smalle kieren mee op te vullen. Ik gebruik het ook om lasnaden mee te modeleren.
In de Vario rompen zitten idd nog al wat porieën die zichtbaar worden eens je er op begint te schuren om door de gelcote te gaan. Als porieënvuller gebruik ik Mr. Surfacer 500 en Mr. Surfacer 1000 (dat zijn de glazen potjes die je ziet op de foto). Onverdund vind ik dit de ideale porieënvuller. Verdund gebruik ik het als grondverf.
Al mijn producten en ervaring komen uit het plastiek modelbouwgebeuren en zijn perfect toepasbaar op RC-modellen. Maar nog eens... ik vlieg enkel met benzine tweetaktmotoren.
Welke invloed methanol en nitro hebben op deze produkten weet ik niet...
Heligroeten,
Nick