Alouette II - dummy turbine -

frame001introtekst640x4.jpg

De kitonderdelen:

frame001dekitonderdelen.jpg

De eerste karwei wordt het wegschuren van de naden.

Heligroeten,

Nick

Laatst bewerkt:
Hey Nick,

De turbine op jou Alouette is prachtig, deze vriend van jou mag blij zijn met dit aanbod :-)
Niet alleen complete bouwverslagen zijn leuk om te zien maar 'deelverslagen' zijn ook erg leerzaam dus laat de fotos maar komen!

Succes!
Gr, Roy

Hey Nick,

Hoe gaat het ermee? :p

Terwijl Josh en de kolonel bezig zijn aan hun 1/6 Stuart tank heb ik nu eventjes de tijd om bij je binnen te wippen.

Uit goede gewoonte zit ik nu ook weer op de 1ste plaats om dit te volgen.

Good luck mate!

Droop

Hey Droop,

ik herontdek je hier nu pas... en hoe ???
'k Heb net je "Stuart"-bouwverslag verslonden... machtig gewoon.
Goed je hier weer bij de club te hebben.

Heligroeten,

Nick

Plamuren en schuren zijn nu eenmaal de minder leuke dingen van deze hobby.
Maar ze moeten nu eenmaal gebeuren. :)

Droop

Hey Nick,

Da's een knap staaltje spuitwerk!
Het resultaat is dat die turbine net echt is.

Mijn complimenten!! :worship:

Droop

Hey Roy,

in het volgende prentje zie de plamuurprodukten die ik gebruik.
'k Heb er ook mijn collectie schuurpadjes bijgelegd.

frame028plamuurproducte.jpg

Zoals je merkt gebruik ik uitsluitend produkten uit de plastiek modelbouwwereld.
Ik heb een plastiek modelbouw verleden en ik waag me nog geregeld aan een plastiek kitje (goed om de skills scherp te houden).
Veel RC-modelbouwers gebruiken producten uit de autoherstelwerkplaats. Zelf heb ik daar geen goeie ervaringen mee (het ene produkt durft nogal eens in de clinch te gaan met een ander) door te weinig praktische ervaring. Enne, zoals ik hier ergens reeds eerder vermelde, al die "modelbouwprodukten" houden zich kranig in mijn benzinemodellen...

Heligroeten,

Nick

Dag Nick, bedankt voor de overzichtsfoto.
Zijn de bovenste producten allemaal plamuursoorten? Wat onderscheid ze van elkaar?

Gebruik je ook een porienvuller?
De reden dat ik dat vraag is vanwege porien in een onderdeel van mijn Ecureuil die zichtbaar werden nadat ik het in de primer had gespoten, misschien een beetje off-topic maar heb je daar ook ervaring mee?
Ik zal een deze dagen in mijn bouwdraadje wat fotos plaatsen.

Gr, Roy

Hey Roy,

met alle getoonde producten kunnen putjes en spleten worden opgevuld.

De milliput is een tweekomponenten pasta, waarmee je zelfs kan modelleren. Idelaal om bijvoorbeeld opliggende panelen te maken op gebogen vormen. Een bolletje uitrollen gelijk ne pannekoek, het paneel eruit snijden en positioneren.

De Tamiya putty gebruik ik al sinds mijn tienerjaren om kieren en spleten te plamuren. Toen was er niks anders...

De plastic putty (= de tube met de spitse zwarte dop) is ideaal om lange smalle kieren mee op te vullen. Ik gebruik het ook om lasnaden mee te modeleren.

In de Vario rompen zitten idd nog al wat porieën die zichtbaar worden eens je er op begint te schuren om door de gelcote te gaan. Als porieënvuller gebruik ik Mr. Surfacer 500 en Mr. Surfacer 1000 (dat zijn de glazen potjes die je ziet op de foto). Onverdund vind ik dit de ideale porieënvuller. Verdund gebruik ik het als grondverf.

Al mijn producten en ervaring komen uit het plastiek modelbouwgebeuren en zijn perfect toepasbaar op RC-modellen. Maar nog eens... ik vlieg enkel met benzine tweetaktmotoren.
Welke invloed methanol en nitro hebben op deze produkten weet ik niet...

Heligroeten,

Nick

Hey Blue Bird,
Hoe verkrijg je die fading van het blauw?
Met welke kleuropbouw?
Airbrush of borstel?
thanks

Back