alpha plus wil niet goed lopen

Goedemiddag,

Er staat hier een xray met alpha plus motor. Deze start wel en loopt tot 30‰ van het toerenbereik. Maar zodra ik meer gas geef valt hij uit.

Ik heb zowat alles al geprobeerd, hsn rijker/armer, lsn rijker/ armer combinaties daarvan maar hij wil niet goed lopen.

Brandstofslangen zitten ook niet verstopt.

Ik snap er niets van, zie ik iets over het hoofd? Of heeft er iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Groeten,

Voor het originele type of een andere/ander merk ??

Is de motor ingelopen ??
Is er nog voldoende compressie ??

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Deze is inderdaad al vervangen.

Vervangen met iets wat je nog gebruikt had liggen of echt 1 nieuw uit verpakking?

Het enige wat dan nog overblijft is brandstof en uitlaat....

En in een uiterste geval wat ook deze symptomen kan veroorzaken is een rot lager in de motor.

De plug is vervangen door een nieuwe.
Wat kan er met de uitlaat mis zijn? De motor heeft hier altijd goed mee gelopen.

Is het te testen of dat lager kapot is?

Uitlaat kan dicht geslibt zijn...
Lekken op de koppeling tussen motor en bocht of bocht en uitlaat.......

Motor uit elkaar en opzoek gaan naar speling op de krukas. Met name aan de kant van je big-end.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

motor mag dan wel 5 liter hebben gelopen maar een korreltje zand kan zo een kras in je zuiger en cilinderbus maken en is het gedaan met de motor om goed te lopen.
kan even als toch de afstelling zijn want alsje aan alles gaat zitten draaien weetje open geven moment de de weg inde bos niet meer te vinden.
plus kan dus ooke en rot lager zijn maar bijde alpha motoren gebeurd dit nouwlijk en voor al na 5 liter is dat onmogelijk.
en welk brandstof gebruikje?

Als de zuiger of cilinderwand beschadigd is moet ik dat toch kunnen merken aan de compressie of iets horen krassen.

Er gaat psr 25% in.

Basisinstelling ook al een paar keer teruggezet, maar dat wil niet werken.

dat hoefje niet te kunnen zien of voelen kan kompressie hebben maar toch ergens verlies draaien dus niks anders op motor uitelkaar halen en bekijken.

en met 25% oke maar het merk brandstof?

De fabrieks instellingen van een Alpha Plus motor:

- Hoofdsproeier: 1 slag (360graden) uitgedraaid vanaf het punt dat de bovenkant van de sproeier gelijk staat met de behuizing (flush plus 360 graden)
- Lage toerensproeier: 2 slagen (720 graden) ingedraaid vanaf het punt dat de bovenkant van de sproeier gelijk staat met de behuizing (flush minus 720 graden)
- Stationairschroef: opening van 1mm tussen gasschuif en behuizing

Daarmee zou de motor redelijk goed moeten lopen.

Monteer een nieuwe plug! Een Alpha Plus plug of een OS. P3 plug.
Als de motor uitslaat als je meer dan 30% gas geeft lijkt het wel of je plug 'uitgeblazen' wordt, dat zou dus heel goed aan de plug kunnen liggen omdat je aangeeft dat verder alles goed is. Niet alle nieuwe gloeipluggen hoeven 100% goed te zijn, misschien een productie foutje...
Probeer nog eens een andere nieuwe plug!

De fabrieks instellingen van een Alpha Plus motor:

- Hoofdsproeier: 1 slag (360graden) uitgedraaid vanaf het punt dat de bovenkant van de sproeier gelijk staat met de behuizing (flush plus 360 graden)

Dat is wel heel ver naar mijn idee. Meestal rijdt hij als de schroefkop gelijk is. Maar dat was op tornado brandstof 25%.

Het is wel raar als er al 5 nieuwe pluggen in hebben gezeten onderhand dat het daar nog aan ligt....Bedankt Bart voor de standaard instellingen van de alpha. Kunnen we weer gaan staan te tobben nocky! Hopelijk nu met succes.

Laatst bewerkt:
motor mag dan wel 5 liter hebben gelopen maar een korreltje zand kan zo een kras in je zuiger en cilinderbus maken en is het gedaan met de motor om goed te lopen.
kan even als toch de afstelling zijn want alsje aan alles gaat zitten draaien weetje open geven moment de de weg inde bos niet meer te vinden.
plus kan dus ooke en rot lager zijn maar bijde alpha motoren gebeurd dit nouwlijk en voor al na 5 liter is dat onmogelijk.
en welk brandstof gebruikje?

dat hoefje niet te kunnen zien of voelen kan kompressie hebben maar toch ergens verlies draaien dus niks anders op motor uitelkaar halen en bekijken.

en met 25% oke maar het merk brandstof?

Hebben wij geen Nederlands geleerd op school?
Kan de bomen door het bos niet meer zien in uw commentaar :cool:.

Hebben wij geen Nederlands geleerd op school?
Kan de bomen door het bos niet meer zien in uw commentaar :cool:.

heb ik wel ja zat er zelf ook naar te kijken van klopt iets niet maar gisteren snel getyped want moest weg voor aan afspraak dus let ik er niet echt op.

alsje maar begrijp daar gaat het om.

Back