alpha plus wil niet goed lopen

Ach, we begrijpen 'm toch?
Maak je niet zo druk om hoe Marnix schrijft, we begrijpen wat hij bedoeld en hij verontschuildigd zich al. Dus laten we ons op het probleem concentreren.

Misschien is er water in de brandstof gekomen (vochtig weer/regen) dat zorgt ook voor een er slecht lopende motor....

Misschien is er water in de brandstof gekomen (vochtig weer/regen) dat zorgt ook voor een er slecht lopende motor....

Ook dat is niet de oorzaak. heb alleen met mooi weer gereden en de auto staat vervolgens in een berging waar je wijn en sigaren zou kunnen bewaren...

De motor start altijd en prima, maar dan komt het: vol gas ineens dan slaat ie af. Je hoort de motor wel naar meer toeren gaan en de wielen dus ook. Maar bij ongeveer 50% slaat hij af.
Te veel of te weinig nitro?
Andere opties?

Bedankt voor de reacties allemaal

Ik zou een filmpje laten maken terwijl je aan het rijden bent..
Dan kunnen we misschien sneller iets opmerken. Zorg voor een goede geluidsopname...

Dit is makkelijker dan steeds omschrijven..

Slaat 'ie ook af met de carburateur ingesteld zoals ik aan geef?

Zijn de slangen, tankje en vooral de afsluiting van je tankdop goed?
Voor de zekerheid: Demonteer de tank incl. slangen, hou hem onder water en blaas eens in je tank via de slangetjes, als je belletjes ziet bij de dop of op de lasnaad van het tankje dan is die lek en kan dan niet voldoende druk opbouwen.

Controleer ook de carburateur aansluiting, de o-ringen bij je carb en het carb boutje waarmee hij vast zit.

Is je luchtfilter goed, niet verzadigd en schoon?

Zijn de pakkingen bij je uitlaatpoort en tussen bocht en uitlaat nog goed?

Na de tips de auto weer gestart en vol gas kunnen geven. Dat gaat aardig maar zodra het gas los laat naar stationair lijkt ie af te slaan tot hij bijna stationair is. Dan pakt hij het weer op. Dadelijk filmen met nocky erbij.
Net nog geprobeerd maar Nu bleek de plug kapot. Dus daar moet weer een nieuwe in, en kijken hoe het dan vergaat. (Ik draai ze er altijd in met de auto op de kop liggend)

vroem vroem

Hehe, eindelijk heb ik t voor elkaar dat hij weer normaal kon lopen. Maar de basis afstelling werkt niet. Maar ach, dat maakt niet uit.

Haha, en dan ga je er als een echte monteur onder liggen om die plug erin te draaien... :) :) :)

Ik zie het al voor me.... :P

Ik weet niet of je veel ervaring hebt met nitro motors/auto`s? Maar als je de auto bij de koelkop pakt, kun je hem gewoon boven je houden zonder jouw beschrijving te volgen. haha.

Ik ben geen :n00b:, maar wil graag dingen eerst zeker weten en uitsluiten voordat ik alles open maak of sloop.

Hehe, eindelijk heb ik t voor elkaar dat hij weer normaal kon lopen. Maar de basis afstelling werkt niet. Maar ach, dat maakt niet uit.

Ik weet niet of je veel ervaring hebt met nitro motors/auto`s? Maar als je de auto bij de koelkop pakt, kun je hem gewoon boven je houden zonder jouw beschrijving te volgen. haha.

Ik ben geen :n00b:, maar wil graag dingen eerst zeker weten en uitsluiten voordat ik alles open maak of sloop.

Vandaar ook de smilies. Was een figure of speech.so to say. Ik heb wel een beetje ervaring met nitro. :)

Mooi dat het is opgelost...

Maar zoals Jaap al vraagt.. Wat was er nou aan de hand.

Afstelling zat er toch best ver naast, gloeistarter slecht, plug ging kapot, hij miste een hoop liefde..... Andere nitro.

@Caretaker, ik had je profiel bekeken en zag daar al meteen dat je idd ervaring hebt met nitro. Lol

Meerdere dingen dus... Alles uitsluiten is altijd een takkewerk..

Ik ben sinds 2 of 3 jaar gestopt met rijden maar het kriebelt toch weer....
Af en toe best spijt dat ik toen echt alles weg heb gedaan. Ondanks waarschuwingen van meerdere mensen hier op MBF...

Jongens JULLIE HADDEN GELIJK!!! :) :) :)

Hahaha.... Had je kunnen weten Jim ;-)

Vroeg of laat gaat het geheid weer kriebelen en heb je spijt dat je alles weg hebt gedaan.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Hahahaha.... Bij mij staat het gewoon stil tot het weer gaat kriebelen ;-) Het eet toch geen brood.

Als ik elke keer alles opnieuw moet kopen :banghead:

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Back