Slechte motoren zijn er niet, het gaat er om hoe ga je er mee om. Jor heeft al vele merken gehad en getest, de een is betrouwbaarder dan de ander. brandstof is tegenwoordig ook wel een issue, de ene motor loopt gewoon iets beter op een bepaalde brandstof. De ene motor heeft weer extreem veel klemming vanuit de fabriek, persoonlijk haat ik dat , deze motoren hebben meer sap nodig alvorens ze echt wedstrijd klaar zijn. Niets is vervelender om op een wedstrijddag je motor niet rond te krijgen omdat er nog te veel klemming op zit, helaas is er niet altijd electra voor handen om te kunnen voor verwarmen.
Daarom kiezen wij voor een motor die snel los is en een langere rijtijd heeft op een tank, zijn instelling redelijk constant houdt.
Er zijn vele smaken op dit gebied, je moet er ook geluk mee hebben, vaak zie ik mensen veel te moeilijk doen tijdens het inlopen, ik doe gewoon 1 tankje rijk op de box en daarna 5 in de baan, tankje 7 is dan wedstrijd klaar, de rest doe ik dan tijdens de kwalificatie op een wedstrijddag. Mijn keus is Werks, betaalbaar en betrouwbaar, en erg snel, maar dat kunnen andere wellicht wel beamen.