als ik nu rally wil rijden...

• Topicstarter Topicstarter Jens
  • Startdatum Startdatum
d-max zei:
IK zou niet weten hoe je die ombuigt, nogmaals veel succes :)

Tussen 2 houten balken geklemt en met de hand gebogen :) .

4mdb.jpg

5mdb.jpg

Motortjes hebben altijd dezelfde dikte he??
Ik heb er nu nog een 540 ding van Tamiya inhangen, maar ik wil binnenkort een 15 of 14 turns Corally inzetten :?

d-max zei:
Ja zijn even groot! (is 14 of 15 turns niet veel?)

Hoe bedoel je??
De bedoeling is dattie merkbaar harder gaat dan het standaard tamiya motortje, budget is +/- 50 euro, ergens hier op het forum kwam ik tegen dat hoe minder turns hoe sneller de auto maar hoe sneller je accu leeg (nouw, ik wil wel een rijtijd van +/- 10 minuten of meer). Dus 14-15 turns leek me wel een mooie middenweg. Wat adviseer jij dan??

Het is bedoeld voor doorgaans on-road, maar heel af en toe off-road (en dan niet gelijk los zand, maar zoiets als vrij vast grint of klei.

Oh, en ik heb die bak iets te lang gemaakt :P ...
Dus nog ff vijlen en dan pastie.

Oh, en ik wil der ook niet compleet uitgereden worden op een circuit (al zit dat er wel in) maar in ieder geval dat de schade een beetje beperkt wordt :P .

Oh oke dan is een 14 of 15 turns genoeg..! Veel plezier met je wagen en post wat foto's!

Ik wilde eerst ook rally rijden, maar toen ik die rally auto's zag toen had ik zoiets "die auto heeft veel te weinig bodem vrijheid" en toen heb ik deze gekocht
MT.jpg

hier wat plaatjes van hpi zelf (dit zijn plaatjes onder rustige rijomstandigheden)
action3.jpg

action6.jpg

action15.jpg

Nou dan heb je volgens mij ook een beetje met nat weer gereden ? Of niet.Omdat je auto helemaal vol zit met smurrie.De foto's van HPI zelf zijn op redelijk droge vlaktes genomen ze worden wel vies, maar dat valt niet zoveel op!

d-max zei:
Nou dan heb je volgens mij ook een beetje met nat weer gereden ? Of niet.Omdat je auto helemaal vol zit met smurrie.De foto's van HPI zelf zijn op redelijk droge vlaktes genomen ze worden wel vies, maar dat valt niet zoveel op!

die auto heeft niet voor niets een binnenkap, ik rij rustig door wat water. (je moet er niet in gaan stil staan) maar binnen blijft alles keurig droog!!!

Motor ---->team assosiated triple13
regelaar ->Robbe Rookie (niet lache, hij werkt perfect wordt niet warm zelf niet met triple11)
tandwiel ->19 tands (was 22)

Ik lach niet..Leuk, Vooral die 13x3 :) HOe hard zou die lopen denk je ?

nou vanwege de tandwiel haalt ie geen topsnelheid maar accellereerd wel goed. Maximaal 30 km/per uur. met een triple11 en 22tands haald ie wel hogere snelheden ik denk 40 ofzo

Dat valt wel mee dan ;) Maar ja off-road ga je nooit zo hard ! Maar wel dat springen enzo!

Ik heb net van mijn omgebouwde TL01 de regelaar opgeblazen :? .
Ik sloot de accu aan, er kwam enorm veel rook opeens uit :( .

En ja plus en min goed aangesloten.
Gelijk losgekoppeld, waren er verschillende draden gewoon compleet gesmolten.

Naja, weer een ritje naar de winkel dus.

Het zag er overigens wel erg spectaculair uit :D .

Dat ligt meestal dat : of de motor te 'zwaar' is, of het niet goed aangesloten is

verkeerd om kan niet, want ja, vrouwtje kan nu eenmaal niet op vrouwtje, en met mannetje idem.

De regelaar heeft no limit wat aantal turns betreft

De connectoren die ik gebruik zijn Gold Plated dingen.

Oh, en tis sowieso een erg matig weekend op RC gebied, want van de voorwiel ophanging is er de dogbone verdwenen en de cup waar die inzat toen er een schroefje losging van de ophanging.

En vanmorgen vond ik een accupack die ik opgeladen had waarvan het plastic omhulsel helemaal gesmolten was (ik vermoed dat ik met mijn stomme kop een al volle accu aan de lader heb gehangen).

Blugh. Ik mik de meuk voorlopig maar even in de kast, tkost me ff veels te veel geld :( .

Oh, en die regelaar is net 2 weken oud, en heeft het 2 weken perfect gedaan :? .

Ik zou overigens ook eens voorzichtiger kunnen doen met die auto :oops: . Maar echt heeeel erg lomp ben ik er niet mee geweest. En ik ben ook geen leek op elektronica gebied, dus stomme dingen doe ik er ook niet mee.

@ Blieblie .. Het kan nog zijn dat je connectoren niet goed zitten..

@ D-Max:
Hoe bedoel je? :(
Ik heb gewoon mannetje/vrouwtje juist op zwarte draad/rode draad gesoldeerd zodat je zwart op zwart en rood op rood prikt.

Of heb ik een Modelbouwregeltje gemist :P

Back