Als je dit als beginner zijnde kan afslaan.....

• Topicstarter Topicstarter Roy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
dan moet je hem eens zien als je je "leercurve" gehad hebt.
het is een trainer, geen schaalkist !
een mooi toestel waar je lang op gebouwd hebt of een dure arf, kan je beter mee gaan vliegen als je het helemaal onder de knie hebt.

leren vliegen = nu en dan schade, dat hoort erbij.

Daar ben ik het volkomen mee eens! Overigens kan ik het best begrijpen dat een snelle P51 Mustang er heeeel aanlokkend uitziet als die van hoog komt aanduiken en dan op een halve meter hoogte een flyby doet :lol: . Maar goed ik dwaal af :? . Eerst zorgen dat je kan vliegen (wat btw al heel leuk is, ookal ziet het er voor een toeschouwer niet bijzonder uit), dan komt het echte werk :!: :twisted:

Roy

Chaos zei:
Vet lelijk ding, die Graupner! 8O :?

Lekker boeiend voor een Trainer :P ;)

on-topic:
Wel een leuke aanbieding volgens mij :) 'k ga zelf alleen voor de Trainer 400 van Graupner met een Irvine 6.5cc of een MVVS 6.5. Over de motor zit ik nog te twijfelen :)

Leer inderdaad eens vliegen met een toestel wat daarvoor bedoeld is. Dat schaal-model komt later wel.
Moet zeggen dat het een leuke aanbieding is (incl ailerons en een OS25LA motor).

ja klinkt wel leuk maar je bent natuurlijk nog niet klaar...
je moet nog accus, startbenodigheden, lader en wat ik ook niet kan ontdekken of er wel genoeg servo's bij zitten.. Dus het lijkt goedkoop maar je komt compleet toch ook wel op de 400,-- uit... 8)

Dan deze, gisteren de Neuheiten van Jamara binnen gekregen...
Trainer 15 Arf, met gemonteerde !!!2,5 cc gelagerde magnum motor,prop en servo´s......
Gaat kosten ?????

Spotprijs van 169.00 euro....... kijk das goedkoop, jamara blijft op de kleintjes letten, net als de Aldi :wink: :wink: :wink:

170 euro, das echt bespottelijk ja.
weet alleen niet of een 2.5 cc tje net zo lekker rustig vliegt als een 6.5cc met 1.60 spanwijdte.

Heb ik het nu verkeerd of is die andere aanbieding (trainer span 1,40m en een .25LA) niet 19,50 euro goedkoper??

is goedkoper ja,maar mist de prop en servos.
het zijn voor dat geld allebei prima aanbiedingen :D

en glij tegenover kogellagermotor......
Ik ga as weekend naar de beurs in neurenberg, daar is nu de trend van Echt compleet vliegklaar (dus met zender en motor gemonteerd) toegeslagen, zal proberen er een beetje fotoreportage van te maken,
Houd dus de Fotopage in de gaten..................Peet.................8)

Roy zei:
Hier staat een komplete set:
http://www.rcworld.nl/aanbiedingsset_vliegers.htm
Ik vind het persoonlijk niet duur, want 1 je hoeft niet te bouwen. twee, je hebt alles nieuw en drie.......... :roll: .......Je hebt alles :wink: !
Roy

Maar met een .45 (=7,5 cc) Super Tigre kun je makkelijk twee Charters aandrijven. :roll:
Het is dan absoluut geen beginners model meer!:cry:
Dus wie dat verzonnen heeft weet ik niet, maar dat deze persoon weinig ervaring heeft met het lesgeven aan beginners is wel duidelijk.... :?

Dan moet je toch echt bij robbe zijn..... die geven een 6,5 cc op als motor voor deze kist, de ARF is anders als de houtbouw charter hoor !!!

http://at.robbe-online.net/cgi-bin/...04a0fcc27193e0dc12105e1/Product/View/1&2D3015

Persoonlijk zou ik op de arf een .32 Magnum of os zetten omdattie ietje zwaarder uitvalt als de "eigenbouw" charter maar een 7,5 is inderdaad een beetje overdreven.
......................................Peet....................8)

Powerpete zei:
en glij tegenover kogellagermotor......
Ik ga as weekend naar de beurs in neurenberg, daar is nu de trend van Echt compleet vliegklaar (dus met zender en motor gemonteerd) toegeslagen, zal proberen er een beetje fotoreportage van te maken,
Houd dus de Fotopage in de gaten..................Peet.................8)

nog een paar jaar en dan is er geeneen mooie kit meer te krijgen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back