als je nitro auto over de kop vliegt, wat gebeurd er dan?

• Topicstarter Topicstarter NeOpHyTe14
  • Startdatum Startdatum
@ Lance 03 : om precies te zijn zelfs maar 21,95€ voor 5 liter... dit moet echt het goedkoopste zijn.

Maar dan mijn andere vraag: (weet niet of die hier gesteld mag worden)

Is de Traxxas Nitro Rustler een goede keuze voor een RTR nitro truck? of moet ik bijvoorbeeld gaan voor de XTM X-cellerator ?

Je zou ook eens kunnen kijken naar de HPI mt2
Ik denk dat het zeker hier in NL makkelijker is om aan HPI onderdelen te komen dan aan die van Traxxas. Ik weet dat PK ze wel heeft, maar voorzover ik weet is HPI hier wat beter vertegenwoordigd.

scheerapparaat zei:
Je zou ook eens kunnen kijken naar de HPI mt2
Ik denk dat het zeker hier in NL makkelijker is om aan HPI onderdelen te komen dan aan die van Traxxas. Ik weet dat PK ze wel heeft, maar voorzover ik weet is HPI hier wat beter vertegenwoordigd.
Hmmmm, ja die ken ik... erg mooi dingetje, maar toch aardig wat boven mijn budget. De Nitro Rustler was al aan de dure kant voor mij, dus die HPI zit er echt niet in...

Jammer, want hij is erg mooi :D

Je zou ook een tweede hands wagen kunnen overwegen. Op marktplaats wordt altijd genoeg aangeboden. STaan nu een paar interessante 1:8 buggy's in de prijscategorie 250-350 euri, maar dit even tussenhaakjes.

@ scheerapparaat: Hmmm 2e hands... tsja, ik vind het wel altijd een risico met zo iets groots... zeker omdat het nu een nitro is, dus je weet nooit wat ze er echt mee hebben gedaan.

Ik ga toch liever voor de winkel: http://www.towerhobbies.com is een erg goede zaak!
Daar staat de Nitro Rustler in een 'combo pack' zodat je alles hebt, behalve brandstof, en dat kost rond de $330 (daar komt dan wel verzending en alle belasting enzo bij, maar dan kom je ongeveer op €320, en dan ben je ook helemaal klaar...)

als dit je eerste brandstofauto is waarom dan via het internet? Het is echt wel een stukje moeilijker dan electro. Als je via internet besteld hoef je er niet er op te rekenen dat ze jou bij de modelbouwzaak in de buurt met je afstel probleempjes helpen.

@ Stijn : Hmmm ik dacht dat er bij Traxxas een DVD zat, met allerlei tips, en hoe je je auto moet klaarmaken enzo... en als ik in Amerika bestel, mag ik altijd bij Hobma komen, want dan helpen ze me (ik had jijst een mailtje gestuurd ;) ) dus das zal niet zo'n probleem zijn... als ik wél in Nederland bestel, weet ik weer niet welke auto ik moet kiezen :( ik wil per see een stadium truck... en ik kan niet hoger gaan dan 320 - 330€

voor 20 euro meer heb je een HPI MT2! Wat is 20 euro van 330 euro nou? Spaar gewoon een weekje (of paar weekjes) langer!

@ Jasper: Hahah jij blijft maar volhouden hé! :P Heb jij zelf zown HPI dan? gaat die ook wel snel? want de traxxas nitro rustler gaat 78KM/uur ;)
En bij die prijs van 350€ voor de HPI, moet ik ook nog gloeiplug enzo toch??????

Bij die traxxas is dat allemaal inclusief ;) En zit er een elektrisch start-systeem bij...

Nee, ik heb niet die HPI, maar ik heb een Savage, zeg maar de grotere broer van de MT2. Het mooie van HPI is dat je heel makkelijk aan onderdelen kunt komen, de meeste winkels hebben gewoon HPI onderdelen op voorraad liggen. Oh jah, van die 78 km/pu moet je denk ik niet veel geloven, dan staat de motor helemaal top afgesteld, dus aan de arme kant, zodat 'ie zo hard mogelijk gaat, dus reken op zo'n 70 km/u.

HPI is gewoon beter leverbaar in Nederland, zoek voor de gein maar is op Traxxas Nitro Rustler op google, en dan op nederlands, zoals je ziet heb je 2 zoekresultaten, niet eens van een winkel in NL.
Zoek je naar HPI MT2 krijgen we 7 pagina's zoekresultaten.

Als je toch iets goedkoper wilt, kun je kijken naar de HPI Rush, de MT2 en Rush zijn overigens ook uitgerust met een elektrisch startsysteem, de Roto-start. Als je meer te weten wilt komen over de MT2 en Rush, moet je even op de HPI site (Engels) http://www.hpiracing.com/kits/index.htm kijken

Groetjes ;),

Jasper

Ok ;) je hebt me omgepraat :P

Ik ga die HPI kopen! en o wee hij niet goed is ;)

Haha, maar ik koop hem dus wel ;)

Gr,
Jasper

HPI rulezzz :P:P:P:P:P MT@ en savage oowk :P

Nitro als brandstof voor modelbouw motoren...

Een mengel van nitromethaan en methanol....

Heel iets anders dan nitro in films... Nitroglycerine...

Maar nitro klinkt natuurlijk wel stoer,,,

:D

Johan

Hallo :D

Even een vraag, ik hoorde van PK Racing dat de MT-2 1uur rijd op 1Liter benzine!!!

dat zou dus zo'n 5 minuten rijden per tankje zijn :S (één tankje is dus 75cl)

Klopt dit? ik dacht dat je met een tankje van 75cl 15 min kon rijden, een vriend van me dacht zelfs dat je 30minuten met één tankje kon rijden!

Wat is hier van waar?

Greetzzz,
Jasper

die auto die je wilt kopen is uitgerust met een T-15 motor van HPI. ik heb deze motor ook gehad en ik reed met een tankje +- 10 min. Als die vriend denkt een half uur op 1 tankje te kunnen rijden mag hij zich recordhouder noemen.

Oh man... zo'n ding gebruikt dus heel erg veel!

Dus : 1000cl : 75 = 13

13 tankjes met 1 liter, 1 liter kost zo'n 9 €
per tankje betaal je dan: 0,70€

Dus om 10minuten te racen betaal je zo'n 0,70€
Als je dan een beetje plezier wil hebben race je zo'n 20minuten, dus dat zijn 2 tankjes, dus dat is zo'n 1,50€

ik race dan op z'n meest 3x per week,
dus dat is 3x2 tankjes = 6 tankjes
dus dat is 3x 1,50€ = 4€ in de week...

Wees voorzichtig met import uit amerika....

Voor je koopt zou ik me even goed verdiepen in de mogelijke extra kosten. Soms krijg je je pakketje zonder belastingen , soms moet je grof ervoor betalen.. Momenteel rust er een sanctie op de USA omdat zij import uit europa onaantrekkelijk maken voor hun burgers, gevolg is dat wij lekker terug gaan pesten....
Sinds maart vorig jaar zit er dus een sanctie heffing op import uit amerika, deze heffing wordt telkens hoger (ik meen 1% per maand) op die manier wil men import uit amerika onaantrekkelijk maken en zo amerika terugpakken..

Even goed informeren bij de douane/belastingdienst over de daadwerkelijke kosten voor je bestelling.... invoerheffing is oa afhankelijk van WAT je invoert, daarnaast moet je ook BTW betalen en betaal je al deze belastingen OOK over de verzendkosten.

Succes met je aankoop, en inderdaad, bij Hobma doen ze niet moeilijk over waar je je aankoop hebt gedaan... in het RC seizoen hebben ze om de 14 dagen ongeveer op zaterdags een workshop waar iedereen welkom is.

@ Kyosho T5 : Heey! Ik bestel niet uit Amerika hoor :) gewoon hier in Nederland... de auto koop ik bij PK-Racing en de benzine ga ik kopen bij Muco...
En inderdaad... eerst wou ik bestellen uit Amerika, daar kwamen een heleboel kosten bij! en nog eens erg lange verzendtijd! Ik heb nu toch de knoop doorgehakt, en ga gewoon voor Nederland. Zaterdag 19maart ga ik hem ophalen, de ó zo geweldige HPI MT-2 !

Back