als je nitro auto over de kop vliegt, wat gebeurd er dan?

• Topicstarter Topicstarter NeOpHyTe14
  • Startdatum Startdatum
hahah... precies wat je zegt: KIJKEN :D en mooi niet rijden :D

die auto die je koopt is niet zo heel erg duur in onderhoud. 1/8 is veel en veel duurder. ik haal op een tank van 125cl nog geen 5min! Daar komt ook nog eens bij kijken dat ik op 25% rijd. Deze brandstof is 25 euro per 2,5l en hier bovenop komt nog de rest van het onderhoud banden, aandrijving enz. Dus rij met plezier rond met je Hpi en denk maar niet teveel aan de kosten, dus ook niet bijhouden :D Dan merk je het niet eens dat het zoveel kost :P

jah slimmert als je nou eens op 16% of op 10% gaat rijden bespaardt al heel wat eurotjes

Hahha oej oej oej... dan mag ik niet klagen met mijn kosten :D

Ik ga ook op 16% rijden, ze hebben me bij verschillende winkels verteld, dat het (zeker voor beginners :D zoals mij :D ) het beste is...

mijn motor gaat het beste op 25% voor dit percentage is hij immers gemaakt. Die 25% komt goed van pas op het circuit. Iedereen die 1/8 rijd heeft 25% nitro in zijn brandstof zitten. Voor jou Hpi zou ik 16% pakken inplaats van 10% dit geeft namelijk iets betere prestaties en wat meer koeling. Als je Tornado brandstof pakt zou ik je adviseren het blik met oil+ formula te pakken. Hier zit wat meer olie in wat minder slijtage geeft.
Stel je motor ook nooit te krap in laat hem liever wat rijker staan(doe ik zelf ook). Rijd hem in het begin ook goed in dit voorkomt problemen voor later. Maak hem elke keer dat je gereden hebt goed schoon en kijk de rest ook een beetje na op slijtage, zodat het optijd vervangen kan worden. Tot slot brandstof auto's kosten meer geld en onderhoud, maar zijn ook veel leuker om te zien rijden en de tijd die je rijd bepaal jezelf, want je hoeft alleen tank bij te vullen en je kunt weer verder.

Veel plezier met je HPi,
Stijn Schalken

Hartstikke bedankt voor de handige tips!!!

En plezier beleven moet wel lukken :D

Groet,
Jasper

Tadango zei:
motor is vaak niet het ding wat stuk gaat ;) Mijn 1:8 offroad is al zovaak overde kop geslaan en ook met snelheden van 70 km/u van een heuveltje af ;) Alleen de ophanging is een probleem. Het in de fik vliegen heb ik nog nooit gezien. Methanol is brandbaar maar tenzij je tank scheurt en er ergens vonken vanaf komen zal er niets gebeuren.
en als het ooit zover komt, Methanol brand onzichtbaar!!!

ik heb met mijn 1/8 meedere malen een dusdanige harde crash gemaakt dat er niet meer van mijn tank overbleef!!
en hij is nooit in de fik gevlogen ofzo 8)
ik heb meer uitgefikte electro auto's gezien dan een brandstof variant :lol:

njaa mijn vriend en ik hebbe wel eens wat brandstof aangestoke 8-)
en dat zag je toch wel

methanol zie je inderdaad niet branden, maar als je er remreiniger op spuit wel.

Ok... we zijn er dus over uit dat alles niet snel zal gaan branden, eigenlijk helemaal niet.

Nog één weekje en ik kan hem ophalen :D
man ik kan niet wachten :(
Jammer dat ik hem niet eerder kan halen... maarja, mijn pa moet rijden, en die kan alleen zaterdag 19maart :(

Jammer, maar helaas :D
Nou ja, ik krijg hem tenminste :P:D

Wel een enorme graai uit m'n portemonee....
Het is voor een goed doel :D

reken der maar op dat die graaien blijven komen :wink:
wie eenmaal begint kan niet meer stoppen

mwoa ik heb een crash gemaakt met de mugen waarbij alles wat rechtsvoor zat linksachter belandde

tank stuk carb stuk
nitro overal

maar geen vuur

dus het gebeurt echt niet snel

--------
tegen overdekop vliegen kun je tywraps om je cilinderkop doen
en met kap erop beschermt je auto ook wel

mijne is al diverse keren overdekop gerold

Heli spelen met je auto is ook leuk.. :P 1 keer met een carson 1:10 een goede lekkere crash gehad. Volgas schoot ie tegen de stoep :D overal nitro bodemplaat dubbel etc etc, opzich wle lollig, moet niet met mn serpent gebeuren :P met half gas t gras in sgieten door storing. vliegen als een gek. En daar krijg je toch bijna een hartstilstand van :|

@ Flip : ja.. klopt... ik ben er inmiddles ook verslaafd aan, en zit al te bedenken wat ik als eerste wil tunen :D:D net zoals bij m'n Mad Fighter...

@ Franky :Oej oej oej... das niet best zo'n crash... kost veel geld en veel tijd denk ik... Maar inderdaad, ik ga natuurlijk altijd met kap erop rijden... er bestaat in Amerika ook een soort van mini-rolkooi voor de MT-2 ... als die in Nederland nou ook te koop zou zijn, zou dat ook vast wel wat helpen!

@ Rick : Oh man, dan schrik je echt :D heb ik ook wel eens gehad... storing... met mijn mad fighter en toen vloog ie ook door de lucht :D verder was er gelukkig niks kapot, alleen de stuurstang was gebroken, die ik toen meteen heb vervangen voor een sterkere :D

Best Irri dat je nog weekje moet wachten want de MT2 rijdt erg fijn dat zal ik je vertellen !
maar Waar ging je hem halen welke winkel ?

PK racing in Dordrecht :D kan ik meerijden dan vandaag :D

Zouw wel heeel erg gaaf zijn :D

Nog 5 dagen school en dan...... de Zaterdag :D
Om de tijd de doden ga ik vandaag even de Nintendo DS halen (ja ik weet het, geen commentaa :P het is mijn keuze :P)

Ik heb namelijk nog wat spullen verkocht, dus heb ik daar precies genoeg voor, en niet schrikken.... die auto kan dus ook gewoon nog :D

Back