Als je wil springen doe het dan van heel hoog en snel, record poging parachute springen

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Bertus, 6 okt 2012.

  1. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ja lol, de deur op slot doen. :lol: Je weet nooit of er boeven op die hoogte rondzweven. ;)

    En de capsule is met leeg gelopen ballon geland. Dat is het dus zeker niet.
     
  2. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ja voor de boeven hehe.
    Maar het zou toch kunnen dat de deur dicht moet voor de val op de grond?
    Het zag er eerlijk gezegd niet zo goedkoop uit.
     
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Ik denk eerlijk gezegd dat die buzzer diende om op de grond iets te activeren voor de eigenlijke vlucht (zuurstofflessen oid)

    Sleur,

    Capsule is met zijn eigen parachute geland nadat de ballon werd afgeworpen.

    Stevo
     
  4. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ja, dat de capsule zijn eigen parachute had dat was duidelijk. Omdat hij toch een record gemist had, had ik een blikje Monster (8O ;)) achterover gegooid, die ballon nog een keer opgepompt en nog een keer gegaan. Helaas net als in elk regulier pretpark lang wachten voor een paar minuten plezier. :D

    Misschien dat de knop voor de schietstoel was. :? :rolling: Blijft het wel een "last minute" modificatie denk ik. Anders hadden ze die knop toch wel mooi weggewerkt en niet met een klemmetje op de steunen geschroefd. :(


    Op de valreep nog een record erbij. ;)
     
  5. spoeky

    spoeky

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Leeuwarden
    Die knop was een "trick" om te voorkomen dat ie NIEt zou springen. activeert een grote schop tegen zijn K*nt.
    Nou ok, volgens mij was het bedoeld om camera's te activeren. Ik geloof dat ik mission controle daar iets over zei in de checklist.
     
  6. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Maar toen hij buiten stond, heeft-ie de knop niet aangeraakt. En dan nog op zo'n high-tech ding zet je niet de camera's aan met zo'n noodstop knop. :? ;)
     
  7. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik denk dat zo'n noodstop knop nog wel een van de meest veilige manier om iets in te schakelen. wat had je zelf in gedachten, een touchpanel oid? Zal goed werken bij die temperaturen en met de handschoenen etc. ;)
    Afstandsbedienning zou ik ook niet riskeren, veels te grote kans dat het niet werkt.
    Simpel en degelijk is in dit soort situaties toch bij uitstek de beste oplossing vind ik.

    Ik denk alleen dat die knop een nood-deuropener is voor de cabine, voor het geval dat er iets mis gaat. (noodlanding oid.) en hulpdiensten er bij moeten komen. zo'n drukker snapt iedereen namelijk.
     
  8. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Het is toch niet logisch om een noodknop op een plek te monteren waar gedurende de hele vlucht niemand is. Als er een noodsituatie zou zijn geweest waarbij de "piloot" zou moeten springen, dan was het afhandelen van een noodprocedure binnen logischer, laatste handeling het openen van de deur en wegwezen. Dan druk je niet nog op een knop.

    De knop wat ook niet om de deur nog te sluiten bij de afsprong. Gedurende de start, sprong en landing repte niemand naar die knop.
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    En als nu door zuurstof problemen de piloot buiten bewustzijn raakt oid? Kan me voorstellen dat ze zelfs verplicht volgens regels om de deur van buiten te kunnen openen.
     
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Toilet doorspoelen.
     

Deel Deze Pagina