Altaya Lamborgini Reventon

Mijn HK spullen zijn aangekomen !

Zender & ontvangers (eentje voor de Duratrax en eentje voor de Ts4n) :

IMG7835_Large.jpg


IMG7836_Large.jpg
 
Terug verder kunnen werken aan de lambo !
De receiver, de accu, de servo's en de powerknop netjes verbonden in de receiver box :

IMG7858_Large.jpg


IMG7857_Large.jpg


De magnetic post markers gemonteerd :

IMG7859_Large.jpg


IMG7860_Large.jpg


Met de huls van een balpen een hulpstuk gemaakt voor het center van de nitro motor te kunnen overbrengen op mijn kap :

IMG7862_Large.jpg


IMG7861_Large.jpg


Ondertussen zijn de meeste gaten gemaakt en is hij bijna af.

Ik moet nu nog juist een gat van ongeveer 50mm kunnen maken waar het koellichaam van de motor doorkomt ...
Iemand enig idee met welke tool ik dit best doe ?
 
Ik gebruik vaak een "plaatboor", je moet echter toch nog wel een beste boor hebben wil je 50 in één keer boren. Misschien een optie om eerst gewoon met een normale metaal boor te boren en vandaar uit verder te gaan met de dremel.
 
Dat is inderdaad misschien wat grof gereedschap...
Kun je niet met een schaartje met gebogen punt, voorzichtjes een vooraf afgetekend gat groter en groter uitknippen?
 
Wat hier het beste ging was de body op een stuk hout leggen en dan van binnenuit boren.
Het hout ondersteunde het stuk wat er uit werd gezaagd dan.
 
Voila 't is gelukt !
Toen ik er bijna doorzat liep de klokzaag wel frequent vast.
Eenvoudig is anders maar het resultaat is er hé.
'k Heb even getracht van binnen naar buiten te boren maar dan komen er stukjes verf los langs de kanten.
Van buiten naar binnen was de enige optie.

Hieronder het resultaat van het maken van de post gaten, het gat voor de antenne en het gat voor de motorblok :

IMG7864_LargedS8XT.jpg


Voila, en dit is dan het eindresultaat :

IMG7865_Largescx3n.jpg


IMG7866_LargepdZx7.jpg


IMG7867_LargeR2EkW.jpg


IMG7868_LargeEWxXR.jpg


IMG7870_LargeTvzPO.jpg


IMG7871_LargeTKNQh.jpg


Geslaagd zou ik zeggen ! ;-)
 
Ben ik het niet mee eens, de wielkasten zien er wat grof uit. Wil je het netjes maken doe je dat het beste met een dremel en een grote schuurtol.

Veel bodyspuiters houden het hart van het wiel blanco, Als je dan de body monteert kan je het center van het wiel zien en daar een snijpasser op zetten:

prod__1350383284_CMP-1.JPG


Kost maar een paar euro bij de lokale boekshop.
 
Hey, Roelof, bedankt voor de tip.
De wielkasten waren reeds door Altaya uitgesneden. Is geen excuus maar 't was mij niet opgevallen. Uit schrik voor het erger te maken dan wat het maar is, laat ik het zo ... . Of misschien haal ik de Dremel er nog eens bij.
 
Hey Ruud,

Ja, die body kan nog zakken.
Maar 'k heb hem gebouwd zoals aangegeven in de boekjes ! ;-)
En nu dokt hij mooi op de steuntjes van de body posts.
Ook de onderkant van de body loopt mooi evenwijdig met de grond.
Persoonlijk zou ik hem ook wat lager zetten maar dan komt de koelvin de motor er door en dit is ook niet zo mooi ...

Niemand die iets positief te melden heeft ? :-)

Mvg,

SoDa
 
Hij loopt inderdaad evenwijdig aan de grond, maar dan nog lijkt hij mij erg hoog zitten?
Maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik heb geen verstand van Nitro, maar moet er ook niet een gat in de voorruit voor de koeling?
 
Hey Ruud,

De hoogte valt goed mee ze.
De foto's geven misschien een verkeerde indruk.
'k Heb dit ook al gezien met gaten in de voorruit maar dit gaat ten koste van de "look" natuurlijk.
'k Heb nog met een HPI Bullet MT (nitro) gereden en daar waren er niets van gaten in.
't Was kwestie van tussen iedere gereden tank, de motor wat de laten afkoelen en af en toe controleren met een temperatuur gun.
Maar al bij al viel dat goed mee ze ...

En hier kan de warmte langs boven wel weg en lucht komt er onder de kap ook wel in dus dit lijkt mij wel OK.
 
Nog een Lambo op de kop kunnen tikken.
Gezien ik nog heel veel wisselstukken had liggen heb ik deze ook gereviseerd.

Zo heb ik hem gekocht :

IMG8513.jpg


IMG8514.jpg


IMG8515.jpg


IMG8516.jpg


De stukken van het links chassis ga ik overbouwen op het aangekocht chassis :

IMG8517.jpg


De afstandsbediening :

IMG8518.jpg


De ontvanger :

IMG8521.jpg


Hij zag er mooi uit maar was toch goed vuil :

IMG8522.jpg


Ook de chassisplaat zal vernieuwd worden :

IMG8523.jpg


De achterste assembly ziet er ook goed besmeurd uit :

IMG8524.jpg


Het tankje :

IMG8526.jpg


De vooste assembly :

IMG8527.jpg


Het motortje ziet er vrij goed uit maar er komen toch nieuwe stukken op :

IMG8530.jpg


De motor zit al terug in elkaar :

IMG8531.jpg


IMG8532.jpg


Het schiet goed op. De achterste assembly zit al weer in elkaar, 'k heb een nieuwe receiver box voorzien :

IMG8533.jpg


IMG8534.jpg


De two speed spur gears werden ook vernieuwd alsook het rem systeem :

IMG8536.jpg


IMG8537.jpg


De nieuwe stuurinrichting en de voorste assembly zijn ook klaar :

IMG8535.jpg


De dogbone voor de aandrijving zit er ook tussen :

IMG8538.jpg


De motor terug geplaatst :

IMG8539.jpg


De schokdempers terug bevestigd :

IMG8540.jpg


IMG8541.jpg


IMG8542.jpg


De servo trekstang ook terug bevestigd :

IMG8543.jpg


De achterste schokdempers ook bevestigd :

IMG8711.jpg


De accu's en de ontvanger in de receiver box geplaatst alsook de servo's :

IMG8712.jpg


IMG8713.jpg


En de receiver box op het chassis bevestigd :

IMG8714.jpg


Het tankje terug geplaatst :

IMG8715.jpg


Een nieuwe voorbumper gemaakt & geplaatst :

IMG8716.jpg


De rem en de carburator verbonden met de gas-rem-servo :

IMG8717.jpg
 
Back
Top