Alternatief voor Canopy Raptor E550 FBL

Hoi allemaal,

Jip, in het bezit van deze stevige heli, maar ik vind de standaard kap niet echt mooi. Weet iemand van een kap die er ook op past ? Ook al is er een modificatie nodig.

Daar ging ik wel van uit, maar als ik nu even terug kijk op te Fusuno pagina ben ik er niet meer zeker van: 50/50SE/30/30 V2/Titan

Ik was echt in de veronderstelling dat die van de E550 ook hetzelfde was.

Edit: even wat rondgeneusd

All the 30/50/Titan/E550/E620 all have the same mounting dimensions.

I've fitted the canopy from my Raptor 50 straight on to my E550. The canopy in the E550 is the same, it even has the cutout for the starter shaft on top

Wat ik weet, de oude 30 en oudere E550 hebben idd dezelfde cap, met idd de voorziende uitsparing om de stang van een elektr starter door te steken. Of het nu de ccpm of de e-ccpm is. (Weet dit omdat ik ze heb)
Dat deze cappen ook op de raptor 50 en 620 passen is logisch, zijn allemaal "dezelfde" heli's van frame, enkel de staartjes zijn wat langer en rotor bladen groter.

Nu de 550 FBL, die heb ik ook, is een andere vorm van cap, de oude 550 cap past er niet op, de oude 550 canopy is groter en ze is bovenaan minder diep uitgesneden, ook de zijkanten zijn minder ver uitgesneden, missch na wat aanpassing gaat het wel maar ze komt (te) dicht bij de main gear door de minder ver uitgesneden flanken.
Ook aan de servo's is het maar net-net passen.

Mogelijke alternatieven.. Missch past een thunder tiger x50 cap wel (kans is groot)
Of 1 of andere paint brusher spuit je cap hoe je het wilt, zijn standaard gewoon stickers op, die krijg je er wel af.
Of je plakt de verkrijgbare groene stickerset erop..

Ik zeg zo maar wat he ;)

Anyway, veel plezier met de rappie, keep the legend alive! ;)

Back