Alternatief voor EZOsd?

• Topicstarter Topicstarter BuurmansGek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoef helemaal niets, ik ben klaar met het EZOSD en zoek een alternatief.

Je zei net nog iets over forumregels en fatsoen, iemand voor leugenaar uitmaken lijkt mij iets erger dan een mening geven over een stuk techniek wat een duur rookwolkje op je werkbank was.

Jij doet allerlei beweringen, die je echter niet wilt staven met verdere uitleg. Da's stemmingmakerij, en als je nog even zo doorgaat, zwartmakerij.

Ik geef je de mogelijkheid om je nader te verklaren, echter je bent daartoe niet genegen. Dan zet ik dus grote vraagtekens bij je beweegredenen om in je eerste reactie naar de EzOSD te refereren als zijnde 'rommel'. Als het je insteek was om mij uit de tent te lokken dan is dat gelukt. En ik blijf zagen totdat ik een normaal antwoord van je gekregen heb.

Ergens een mening over hebben, hoe ongenuanceerd ook, is prima. Als er echter gevraagd wordt om tekst en uitleg en je weigert die te geven en dikt e.e.a. nog even aan dat een EzOSD bij het aansluiten is overleden dan roept dat vragen op. Zeker als je niet genegen bent om hier verder op in te gaan.

Je weet kennelijk wél het forum te vinden om een sneer te geven richting de EzOSD en te vragen naar alternatieven, echter je vraagt hier niet naar wat er eventueel misgegaan kan zijn met de EzOSD. Ik ben altijd bereid iemand te helpen, dat zullen de andere forumleden beamen.

Kortom, wat is je motivatie om zo uit de hoek te komen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

hmm, remzibi heeft niet echt een compas met een pijltje zeg maar, alleen iets wat aangeeft in welk "heading" je gaat.
is in principe DACHT ik hetzelfde (0graden is noord, 180 graden is zuid)

Klopt dat dan ook, of wordt de houding bij aanzetten als nulpunt gebruikt?

iemand zei net ook dat ie geen tracking had, dat heb je wel nodig voor grotere afstanden toch?

Meneer Sassen: ik vind het rommel. Dat hoef ik niet verder uit te leggen en dat mag ik gewoon hier zeggen volgens mij, ik lees al een tijdje mee en ik zie vaak genoeg zo uitspraken doen over spullen. Als jij daar een probleem mee hebt, rechtsboven zit een kruisje en daarmee kun je dit onderwerp sluiten. Je hebt het al lopen melden bij de moderatoren en die hebben al gereageerd, dus ik begrijp niet helemaal wat je nu nog van mij wil.

Wie denk je eigenlijk dat je bent? "ik geef je de mogelijkheid".. pff.. ga iets nuttigs doen man

Kunnen we het over alternatieven hebben, ik zit dus nu naar 2 systemen te kijken, dat remzibi en superOSD.

Laatst bewerkt door een moderator:
dat nulpunt zetten heeft geen invloed op de richting die je vliegt, want als je stil staat, heb je geen verplaatsing (vector).

Denk dat dat heading indicatortje pas gaat kloppen als je gaat vliegen, en hij weet je coordinaten, en vorige coordinaat (gps) dus weet hij welke kant je opvliegt (noord/zuid etc).

Dat zie je bij tomtoms ook, het pijltje staat pas in de goede richting op de weg als je gaat rijden.

tracking heeft deze niet ingebouwds, maar kun je toevoegen met een audiomodem en bijbehorende decoder (verschillende te koop)

Je MOET geen tracking hebben om redelijk ver weg te gaan. Volgens mij hebben er al met standaard klaverbladjes op zender en ontvanger over de 2 km gezeten (correct me if i'm wrong)

Marruh, ik zou het zomaar niet accepteren als iets kapot gaat zonder dat ik wat fout gedaan heb hoor. Dat spul kost aardig wat centjes.

Als student die krap zit op zijn geld, zit ik al maanden mijn fpv set door te pluizen, heb zeker al 100 draadjes gelezen over verschillende OSD's en toevallig dat ik NERGENS negatieve commentaar vind over de ezosd, niet dat de andere merken slecht zijn, maar aangezien hij zo goed is, ben ik er bereid voor om mijn duurzaam gespaarde centjes aan de ezosd te hangen. En ja, ik heb hem al in het echt aan het werk gezien, en ik vind het een heuse wow-factor en als student aeronautical engineering, alsook veel studies over electronica, kan ik niks negatiefs bemerken over de electronische opbouw van de osd, de solderingen zien er prima uit!

Dus na nader lezen van dit draadje heb ik eerder de mening dat jij een soldeerfout of een stekkerfout hebt begaan, en dit naderhand op immersionRC tracht te steken.

mvg,

Samuel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik het begrijp, die sheet heeft het ook over 'magnetic heading', ze zullen bedoelen dat het geen magnetisch gemeten heading is, maar via GPS?

Met grotere afstand bedoel ik > 5km minimaal.

magnetic heading is met een magnetisch compass, DAT heeft remzibi niet, en doet dat idd met gps coordinaten

ben het overigens wel eens met acropilot....

Je hebt het al lopen melden bij de moderatoren en die hebben al gereageerd, dus ik begrijp niet helemaal wat je nu nog van mij wil.

Dat lijkt me duidelijk, ik zou mijn laatste reactie nog even doorlezen. Jij maakt allerlei boude beweringen en ventileert die hier op het forum echter geen desgevraagd geen tekst en uitleg, dan vind ik op z'n minst vreemd.

Als je verder je snor drukt dan ben ik toch bang dat dit weer een broodje aap verhaal is, kennelijk is het er sommige mensen alles aan gelegen om op allerlei manieren iemand anders z'n noeste arbeid door het slijk te halen.

Het feit dat je hier binnenkomt met nul reacties en in je eerste reactie de EzOSD als rommel aanmerkt is op z'n minst opmerkelijk. Al degenen die je voor zijn gegaan met een dergelijke insteek zijn óf ontmaskert als zijnde duim-zuigende-fantasten of een alias van een andere gebruiker en hebben in een aantal gevallen een permanente ban aan hun broek.

Kortom, wat is je motivatie om zo uit de hoek te komen? De EzOSD heeft gewoon garantie hoor, ook bij verkeerd aansluiten doe ik niet moeilijk en wordt e.e.a. gewoon kostenloos gerepareerd of door een nieuw exemplaar vervangen.

Waarom heb je geen contact opgenomen met de winkel waar je de EzOSD gekocht hebt?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Dat zou ik geen probleem vinden, het maakt niet uit of het magnetisch of GPS is, zolang hij maar aangeeft hoe de orientatie is.

Als je via dat modem tracking toevoegt aan remzibi, zijn dan afstanden tot 5km te halen, zowel in hoogte als in hemelsbrede afstand?

zijn er maar weinig die dat doen: als jij iets fout aansluit toch kostenloos repareren of vervangen!

Als je tracking toevoegd kun je alles met remzibi, afstand heeft namelijk niet met je OSD te maken, maar met je:

- rc zender + antenne + onvanger combi
- video zender + antenne
- video ontvanger + antenne
en niet te vergeten: je soort toestel, motor, prop, accu etc

ps: denk niet dat sander bij zijn laatste post ERG vreemde vragen stelt, en aangezien hij meld ook bij eigen fouten te vervangen, zou een geen antwoord geven daarop toch vreemd te noemen zijn.

Mocht je de spullen (doorgebrand en wel) nog hebben, pm me dan, stuur maar naar mij op, kijk ik wel wat ik er mee kan (als jij echt niets meer met EZosd wil doen)

Laatst bewerkt:
Dan moet je dus wel tracking kunnen toevoegen, ik begrijp dat dat kan.

Over Sander; ik zie geen enkele andere fabrikant hier die mensen bespringt als ze negatieve dingen zeggen over spullen. Ik wist niet dat je hier verplicht was zijn spullen te gebruiken, of dat het verboden was daar een negatieve mening over te hebben.

Ik heb de spullen nog liggen, maar ga zeker niet iemand anders met mijn problemen opzadelen, als iets niet werkt, gooi ik het weg. Zonde van het geld, maar ja, als je allles bij elkaar optelt ben je toch een leuk bedrag kwijt, zeker voor grotere afstanden, en dan is een slechte ervaring jammer maar niet gelijk een ramp.

als je het toch weg gooit, stuur nou maar op naar mij.

misschien kan ik nog iets ervan gebruiken of wat dan ook.
als je het toch weg gooit... waarom niet in een bubbeltjes enveloppe stoppen ?!

niemand zegt dat je sander zijn spullen moet gebruiken, maar als ze niet doen wat ze moeten doen, moet je de fabrikant (of leverancier) de kans geven het spul te herstellen (dat is gewoon normaal )

Over Sander; ik zie geen enkele andere fabrikant hier die mensen bespringt als ze negatieve dingen zeggen over spullen. Ik wist niet dat je hier verplicht was zijn spullen te gebruiken, of dat het verboden was daar een negatieve mening over te hebben.

Ha! Nu draai je de zaken om, jij roept dat het rommel is. Dus ik vraag op normale toon waarom je dat vindt. Vervolgens doe je vaag en wil je er verder niet op ingaan. Dus dan vraag ik even door, want voor iemand met nul reacties op z'n naam is dat een hele vreemde manier van reageren.

Ik kan overigens prima tegen kritiek, alleen dient die wel gefundeerd te zijn op meer dan een vage opmerking, sterker nog, ik heb er absoluut geen problemen mee als men NIET mijn spullen koopt, da's geheel iemand z'n eigen keuze.

Ik ben echter ALTIJD bereid iemand die problemen heeft (wat voor problemen dan ook) met ImmersionRC producten met raad en daad te helpen. Daarvan zijn legio voorbeelden te vinden hier op het forum.

Dat jij concludeert dat ik je bespring heeft alles met je eigen houding te maken. Ik heb al aangegeven dat ik altijd bereid ben om naar defect geraakte ImmersionRC apparatuur te kijken en absoluut niet moeilijk doe als er wel een keer iets verkeerd is aangesloten.

En zelfs op dat aanbod ga je niet in? Daarom nogmaals de vraag: wat is je motivatie om zo uit de hoek te komen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

niemand zegt dat je sander zijn spullen moet gebruiken, maar als ze niet doen wat ze moeten doen, moet je de fabrikant (of leverancier) de kans geven het spul te herstellen (dat is gewoon normaal )

Volgens mij is het mijn zaak wat ik met mijn kapotte spullen doe. Als iets bij mij kapot gaat, gooi ik het weg. Ik ga het niet aan anderen geven met als risico dat er ongelukken mee gebeuren.

Heeft iemand hier ervaring met dat OpenOSD (pro) systeem? hoe goed werkt dat in de praktijk?

Ha! Nu draai je de zaken om, jij roept dat het rommel is.

En dat is dan ook mijn ervaring. En met een fabrikant die op fora mensen met klachten als eerste voor leugenaar gaat uitmaken, suggereert dat je zaken verkeerd hebt aangesloten, en gelijk ook moderatoren erbij gaat slepen, doe ik geen verdere zaken.

ongelukken met een osd? lol
een fpv vliegtuig testen doe je eerst op zicht ;)

als je iets liever weg gooit dan een ander laat kijken of hij er nog wat mee kan, laat mij 2 dingen vermoeden:
1) je hebt het spul niet.
2) je hebt geld zat?

Moest het internet de anonimiteit van de mensen verbieden zou men denk ik niet meer zo'n grote bek ophebben...

Volgens mij is het mijn zaak wat ik met mijn kapotte spullen doe. Als iets bij mij kapot gaat, gooi ik het weg. Ik ga het niet aan anderen geven met als risico dat er ongelukken mee gebeuren.

Zoals ik al aangaf kan je de defecte EzOSD naar mij opsturen inclusief een kopie factuur dan zorg ik dat je volgende week een nieuwe EzOSD krijgt geleverd. De keuze is aan jou, ik wil graag weten wat er is misgegaan, en aangezien je geen tekst en uitleg wilt geven zal ik dat aan de hand van de defecte EzOSD zelf moeten napluizen.

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Zoals ik al aangaf kan je de defecte EzOSD naar mij opsturen inclusief een kopie factuur dan zorg ik dat je volgende week een nieuwe EzOSD krijgt geleverd. De keuze is aan jou, ik wil graag weten wat er is misgegaan, en aangezien je geen tekst en uitleg wilt geven zal ik dat aan de hand van de defecte EzOSD zelf moeten napluizen.

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

goed bezig, dat noemen ze product verbetering :P
want dat moet natuurlijk niet te vaak gebeuren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back