Alternatief voor Flycamone2

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor de flycamone2.
Waarom? De kwaliteit van het beeld kan volgens mij beter...:mrgreen:
Ik heb al een half uurtje op deze site zitten zoeken maar ik kan niet echt iets geschikt vinden, misschien is er gewoon niks beter?
Ik geef graag wat meer geld uit voor een betere kwaliteit..,

Kan iemand mij helpen / tips geven over goede producten?

Dank bij voorbaat! :p

Zit zelf ook naar een flycam 3 te kijken.

Maar laatst liep door de mediamarkt en als je dan ziet hoe klein en licht sommige fototoestellen zijn.

Zijn meestal zon 120gram zonder stroom voorziening maar beeld zal beter zijn dan een flycam.

Kijk maar is op de site van kodak, canon onder compact.

Als je er een vind onder de 100gr maar van een degelijk camera merk dan is het beeld altijd beter dan een flycam denk ik.

action cams worden al snel duurder.

Als je echt betere kwaliteit wilt dan kom je al snel op "echte" video camera's uit. Die zijn veelal een heel stuk duurder en vooral groter en zwaarder!
Een bijkomend probleem is de montage van de camera. Onze modellen trillen nogal erg, vooral de motor modellen! Dat zie je terug in de beeldkwaliteit. Het beeld is veel onscherper door die trillingen. Dat zal je ook met een gewone video camera hebben dus zal de winst in beeldkwaliteit wel eens tegen kunnen vallen.
Omdat ik ook iets beters wilde heb ik rondgekeken maar het valt een beetje tegen. Er zijn wel lekker kleine en handzame camera's te koop maar dan zit je toch nog met bandjes of CD's. Langzamerhand komen er steeds meer "echte" videocamera's op de markt die met flash geheugens zoals SD-Cards en dergelijke werken.
Dat is natuurlijk beter maar dan zitten we toch nog naar een aardig prijskaartje te kijken. Wil je er één hebben die echt HD kwaliteid opnames maakt dan zit je al snel op bedragen van €250 en meer. Natuurllijk zijn er goedkopere maar dan kom je terug bij camera's vergelijkbaar met de Flycamone2.
Voor z'n prijs is de Flycamone2 niet eens zo slecht van kwaliteit en als het je lukt om de trillingen tot een minimum te beperken dan zal het nog een stuk beter worden. Alleen zijn die trillingen heel erg lastig te dempen. Heeft iemand daar een echte oplossing voor?

licht eraan ook aan wat je wilt he.

Als je voornamelijk mooie foto,s wilt en en filmpje voor erbij dan is een compact camera het beste denk ik.

Alleen video, dan HD videocamera.

flycam, gebruikt vriendelijkste voor deze hobby maar mindere beeld kwaliteit.

Bedankt voor de reacties tot nu toe
(ben echt op zoek naar video-opname kwaliteit)
maar heeft de flycamone3 dan betere kwaliteit? (ik kan dit nergens vinden)

mjah een echte camera kopen het lijkt me onpraktisch om te monteren op mijn vliegtuigje, hij kan wel wat gewicht aan, geen idee of hij veel trillingen geeft...

ik had een keer gelezen dat er een nieuwe (met betere kwaliteit) versie van de flycamone2 uitkomt, klopt dit?

Een product zoals dit, 99 euro hd beeld, ik veronderstel dat dit beter beeld zal geven dan de flycamone2 ?
zou je da schermpje toe mogen doen bij het filmen?

Laatst bewerkt:
Er komt een fly cam 3, maar deze is technisch niet veel beter op beeld vlak,
Althans het is nog steeds vga.

Leuk voor jezelf en you tube.
Action Camera's

Maar stel jij wilt echt prachtigge pics schieten vanuit de lucht dan moet je meer richting een echte camera.

En zon videocamera als in je voorbeeld zal inderdaad mooiere filmpjes maken.

Maar ja is wel groter.

Echt goede actions cams kosten zo 250€

Ik gebruik naast de flycam2 ook een Kodak V705:

7460.jpg

...heeft een veel betere beeldkwaliteit dan de flycam...en een échte groothoeklens van 23 mm...is wel een stuk zwaarder dan de flycam, maar de beeldkwaliteit is ook een stuk beter.

Back