Altis V4 nieuwe firmware.

vandaag geprobeerd, werkte prima :-)

als ze nu nog eens futaba telemetrie implementeren dan ben ik helemaal gelukkig !

keypad Altis

Dit kwam ik op de siten van Stefan Eder tegen, handig instel/controlemiddel.

[COLOR=#F26522 !important] [/COLOR]
[COLOR=#F26522 !important]Terence[/COLOR]​

Keypad für Altis V4 erhältlich

Mit dem neuen Keypad können die Einstellungen des Altis V4 bequem ohne PC geändert werden !
Preis mit Anschlusskabel: 12.-

15.12.13 12:17:00, von Stefan , 18 Wörter, Kategorien: Homepage ,

Inmiddels zijn we bij versie 1.8. Nu zag ik net dat je een vinkje kunt zetten bij "emergency". Dan kun je onder de 8 meter toch je motor aanzetten terwijl je logger op de F5J competition staat. Ik vraag me af of dat is toegestaan bij ons. Je hebt dan denk ik een buitenlanding zonder punten wat geen buitenlanding is. Zou m.i. De veiligheid ten goede komen.

Graag jullie mening.

Groet,

Henk

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is niet de FAI software, dus sowieso niet toegestaan ..
5.4 is de software voor competitie. In deze versie (5.4) kan er niets worden aan/uitgezet.

Mocht er besloten worden om hier wat mee te doen dan zou dat voor iedereen moeten gelden en dan zit je weer dat de andere loggers dit niet kunnen

Bedoelen we hetzelfde?

Ik zie dit venster:

Altis.jpg

En dan het vinkje aan bij "Emergency Motor On"

Bob heeft gelijk. De enige Firmware die in de competitie is toegestaan is v5.4 (op de Aerobtec site heet die ook "F5J FAI Firmware"). Daarin is niets aan te passen.
1.8 kun je gebruiken om te trainen en daarin kun je wel dingen veranderen.
Zorg dat je er volgende week dus weer de goede op hebt staan Henk :-)

Helder. Nu is idd alles grijs. In het kader van veiligheid vond ik het wel een mooie optie.... Kun je nog eens risico nemen met in je achterhoofd dat je je kist nog terug kunt halen.

Daar ben ik het helemaal mee eens Henk, had ik ook graag met mijn eerste wedstrijd gedaan.. voelt wat prettiger..

Maar als je zou willen overwegen dit toe te staan in nl dan zou iedereen aan de altis moeten...

Dan loop je gelijk weer het risico... even een klappie bij om de landingsplek te halen.. misschien toch beter van niet :rolleyes:

Bob

Helder. Nu is idd alles grijs. In het kader van veiligheid vond ik het wel een mooie optie.... Kun je nog eens risico nemen met in je achterhoofd dat je je kist nog terug kunt halen.

Ja...ik hoorde dat de F3J en F3K jongens dat volgend jaar ook in willen gaan voeren, dat je een "noodmotor" mee mag nemen :rolling:

Ik heb bij de F3j vaak een kist zien verdwijnen...... Als die die optie hadden scheelde dat een hoop euri.....

Was een geintje Henk.
Even afwachten wat de FAI hierover besluit, volgens mij komt deze vraag vaker. Ik denk dat we alleen niet teveel af moeten gaan wijken van de FAI regels want dan worden Eurotours wel lastig voor de Nederlanders. Nu zit je al met de priklandingen die dan ineens wél mogen, als je dan ineens ook nog niet meer gewend bent aan de "nood optie" moet je daar ook weer op letten.

Het lastige is dat je met die optie extra risico gaat nemen, zeker als daar enkel een schrapronde tegenover staat. Als er diskwalificatie voor de hele wedstrijd tegenover zou staan zou het misschien beter zijn. Heb je wel je kist nog maar ben je de rest van de dag uitgevlogen en scoor je geen punten.

Die keus is aan jou toch...om het risico te nemen dat je niet terug kan komen?

Het is een onderdeel van het wedstrijd element: Je motor gaat uit....en dan sta je er alleen voor.

Ik ben persoonlijk (nog) niet zo'n held en besluit, wellicht vele kostbare seconden te vroeg, dat ik wil gaan landen omdat ik ook graag wat landingspunten bij wil schrijven.

offuh ... motor (verplicht) starten NA de priklanding ? :rolleyes:

Als hij nog in de grond staat dan hè :rolling:

Back