ALU 3-assige dieplader

• Topicstarter Topicstarter Boerkuh Dimi
  • Startdatum Startdatum
B

Boerkuh Dimi

Guest
Hallo iedereen, ik heb enkele weken geleden een dieplader gebouwd. Hier zijn de foto's. Deze had ik nog niet geplaatst wegens tijdsgebrek.

100_5751.jpg
100_5752.jpg
100_5753.jpg
100_5750.jpg
100_5749.jpg
100_5746.jpg
100_5745.jpg
100_5710.jpg
100_5709.jpg
100_5708.jpg
100_5706.jpg
100_5706.jpg

100_5705.jpg

Ziezo, omdat ik weet dat jullie graag zoveel mogelijk foto's zien, heb ik er ook zoveel mogelijk getrokken. Ik had deze nog in mijn computer staan van de bouw, alleen heb ik niet de tijd gehad om ze te plaatsen.

Graag jullie reacties.

De poten worden nog aangepast. Deze worden elektrisch, en de assen ga ik nog gestuurd maken. Maar nu eerst de truck afwerken, dan pas de dieplader afwerken.

groeten

Dimi

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo dimi
ziet er mooie uit
alleen ik zou zelf de assen niet sturend maken
als je nou 5 of 6 assen net als de dieplader
van piet heb dan kan het wel
ik zou het zelf zo laten
en wat voor kleur wordt
hij nog veel succes met de bouw

De dieplader wordt niet gespoten, maar moet hier en daar wel nog wat worden bijgeschuurd. ALU roest toch niet, vandaar dat ik hem niet ga spuiten en ik vind het zo het mooiste. Het hout ga ik wel nog bewerken met vernis en dan nog de lijntjes er in maken, zo lijken het allemaal lange balken. Dan moet ik ook nog rampen (oprijplaten) maken en een werkkoffer op de zwanenhals. Wel dacht ik nog mijn velgen zwart te spuiten, dan valt het niet zo op dat het er van bruder zijn. De lampenkapjes heb ik ook al gemaakt uit rode plexiplaat. Maar de afwerking is pas nadat mijn truck af is. Dus dat zal nog wel even duren.

De assen, ja dat weet ik nog niet. Enkel bij korte bochten wringen deze wat. Dat hoor je dan ook vrij fel. Dus daar ben ik nog niet volledig uit.

groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Op foto heb ik altijd zo het gevoel/indruk dat de dieplader te kort is, maar als je hem in het echt ziet is ie netgoed.

hallo ik zag helemaal niet dat
er bruder banden onder zaten
en zo lijkt het ook niet
dus hij wordt heel mooi
je kunt de houten balken
het beste volgens mij
met botenlak verven
dat wordt heel mooi donker bruin
als je dat wilt

Bedankt voor de tip. Dat was mijn bedoeling ja om het hout donkerder te maken. Maar dat is voor binnen een maand of 2.

groeten

Fijn zo'n opgetrokken lay-out.

Maar de dieplader ziet er goed en degelijk uit.

Hallo Dimi,

Nou dat is een mooie 3 assige Semi-dieplader hoor, SUPER !!!

Ik zou de Semi-dieplader wel spuiten, dat wordt deze nog mooier en realistischer !!

Ja dat kan ik achteraf nog beslissen, maar nu komt toch eerst de truck aan de beurt, dan pas ga ik de dieplader afwerken.

maar bedankt voor de tips en de positieve reacties.

groeten

Back