Kan iemand mij vertellen waarom ik, wanneer het kunstof tandwiel (46t) versleten is er meteen ook een metalen / alu meenemer op zou moeten zetten? En moet je ook altijd de e ringetjes vervangen na ze 1 keer verwijderd te hebben.
De kunsstof meenemer houdt het meestal geen tankje uit. Deze zal snel defect gaan. Vervangen voor een alu is een goede keus en gelukkig niet te duur. De clips kan je gerust hergebruiken, als hij te lam wordt, dan vervangen. Zorg dat je deze altijd bij je hebt. Ik ga ervan uit dat je een FG (marder oid) hebt?
k moet zeggen dat de originele meenemer die er nu nog op zit het al zeker een tankje of 10 volgehouden heeft, is nu nog heel. vroeg het me alleen af omdat ik nu wel het grote tandwiel moet vervangen. (niet helemaal duidelijk of daar iets tussen gekomen is)
ik heb de kunststof meenemer op mijn onroad en offroad vervangen voor alu toen ze stuk waren... bij de onroad was dat na 25 liter, en ook alleen omdat ik die dag enorm veel achter elkaar gereden heb waardoor de tussen as warm werd en zo de meenemer gesmolten is..
Warmte is vaak t probleem , bij mij zijn 2 tandwielen op 1 dag gesneuvelt !! Wel door een steentje of wat dan ook ertussen . Dat heeft niks met de meenemer temaken natuurlijk !! Mocht je een alu meenemer zoekn voor een kunststof tandwiel heb ik er nog 1 voor weinig liggen voor je !! Ik rij inmiddels met staal.