alu meenemer?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door BMW, 12 sep 2007.

  1. BMW

    BMW Guest

    Kan iemand mij vertellen waarom ik, wanneer het kunstof tandwiel (46t) versleten is er meteen ook een metalen / alu meenemer op zou moeten zetten? En moet je ook altijd de e ringetjes vervangen na ze 1 keer verwijderd te hebben.
     
  2. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    De kunsstof meenemer houdt het meestal geen tankje uit. Deze zal snel defect gaan. Vervangen voor een alu is een goede keus en gelukkig niet te duur.

    De clips kan je gerust hergebruiken, als hij te lam wordt, dan vervangen. Zorg dat je deze altijd bij je hebt. :D

    Ik ga ervan uit dat je een FG (marder oid) hebt?
     
  3. BMW

    BMW Guest

    k moet zeggen dat de originele meenemer die er nu nog op zit het al zeker een tankje of 10 volgehouden heeft, is nu nog heel. vroeg het me alleen af omdat ik nu wel het grote tandwiel moet vervangen. (niet helemaal duidelijk of daar iets tussen gekomen is)
     
  4. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    ik heb de kunststof meenemer op mijn onroad en offroad vervangen voor alu toen ze stuk waren...
    bij de onroad was dat na 25 liter, en ook alleen omdat ik die dag enorm veel achter elkaar gereden heb waardoor de tussen as warm werd en zo de meenemer gesmolten is..
     
  5. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Warmte is vaak t probleem , bij mij zijn 2 tandwielen op 1 dag gesneuvelt !!
    Wel door een steentje of wat dan ook ertussen .
    Dat heeft niks met de meenemer temaken natuurlijk !!
    Mocht je een alu meenemer zoekn voor een kunststof tandwiel heb ik er nog 1 voor weinig liggen voor je !!
    Ik rij inmiddels met staal.
     

Deel Deze Pagina