Alulah 2m span

Het was ff zoeken maar gevonden:
These airfoils were originally designed for
20% flap chord, but in reality there was not
a big difference for flap chords between 20
and 30%. The hinge should be on the underside!
Bron: http://www.rcsoaring.com/rcsd/RCSD-2005-12.pdf [pagina 39]

Vriendelijke groet,
Sinan

De reden van het scharnier aan de onderkant is meestal vanwege de luchtstroming. De luchtstroming moet aan de onderkant van de vleugel laminair zijn en blijven, en de spleet van het scharnier zorgt voor turbulentie. De turbulentie heb je toch al aan de bovenkant van de vleugel.
Vaak is de laminaire stroming aan onderkant van de vleugel echt noodzakelijk voor deze hoog rendement "zweef" profielen. Maar gezien Robert toch een afdektape gebruikt om de spleet af te dichten zal het idd voor de luchtstroming al niets meer uitmaken, en is praktisch gezien dus het scharnier aan bovenkant een betere oplossing.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Vaak is de laminaire stroming aan onderkant van de vleugel echt noodzakelijk voor deze hoog rendement "zweef" profielen. Maar gezien Robert toch een afdektape gebruikt om de spleet af te dichten zal het idd voor de luchtstroming al niets meer uitmaken, en is praktisch gezien dus het scharnier aan bovenkant een betere oplossing.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ik denk dat je gelijk hebt, het was meer een theoretische vraag van mij. De 2m Alulah met de afgedekte rolroeren heb ik live gezien en het zag er fantastisch uit. Daardoor ben ik ook besmet geraakt door de Alulah virus.

Vriendelijke groet,
Sinan

Ik vind dit wel zo'n mooi kistje :) Ik wil er ook een. Helemaal nu ik net lees dat men in Engeland heeft bepaalt dat je geen spotter meer nodig hebt, maar FPV hetzelfde is als vanaf de grond sturen.

Is er nog nieuws over dit prachtige toestel?

Laatst bewerkt door een moderator:
euhm... je moet wel een spotter hebben in Engeland?
Hij hoeft alleen geen leerling boxje meer vast te houden geloof ik?

Anyway, wanneer komen de kits, Robert? ;)

Ik vind dit wel zo'n mooi kistje :) Ik wil er ook een. Helemaal nu ik net lees dat men in Engeland heeft bepaalt dat je geen spotter meer nodig hebt, maar FPV hetzelfde is als vanaf de grond sturen.

Is er nog nieuws over dit prachtige toestel?

Ik ben niet de slimste, leg me eens uit wat de situatie in Engeland met Nederland te maken heeft als het gaat om FPV vliegen.

Verder niet veel nieuws over dat prachtige toestel. Anders dat het handwerk is en de maker geen commerciele bouwer is. Vermoed dat als het model niet verkocht wordt aan een fabrikant er slechts een select en ervaren gezelschap mee zal vliegen.

Tis nu niet iets waarmee je begint, zeker gezien alle spullen die je nodig zult hebben om de Alulah 2m te vliegen waarvoor hij gemaakt is.

update

IMG924.JPG

IMG925.JPG

IMG930.JPG

IMG926.JPG

IMG927.JPG

IMG929.JPG

IMG928.JPG

Back