Alulah 2m span

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door bluefalconholland, 27 jun 2011.

  1. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Hoe staat het met de deelbare versie van de alulah?
     
  2. Aaalie

    Aaalie Guest

    De reden van het scharnier aan de onderkant is meestal vanwege de luchtstroming. De luchtstroming moet aan de onderkant van de vleugel laminair zijn en blijven, en de spleet van het scharnier zorgt voor turbulentie. De turbulentie heb je toch al aan de bovenkant van de vleugel.
    Vaak is de laminaire stroming aan onderkant van de vleugel echt noodzakelijk voor deze hoog rendement "zweef" profielen. Maar gezien Robert toch een afdektape gebruikt om de spleet af te dichten zal het idd voor de luchtstroming al niets meer uitmaken, en is praktisch gezien dus het scharnier aan bovenkant een betere oplossing.

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  3. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Dit is de tape voor het afdichten van de roerspleet: Glasfaser Flugzeugservice.

    @ Hugo: De deelbare versie gaat goed. Hoe het eventueel te produceren een heel ander verhaal, ben er nog niet uit.

    MVG. Robert.
     
  4. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Goed om te horen, we blijven wachten.
     
  5. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag
    Ik denk dat je gelijk hebt, het was meer een theoretische vraag van mij. De 2m Alulah met de afgedekte rolroeren heb ik live gezien en het zag er fantastisch uit. Daardoor ben ik ook besmet geraakt door de Alulah virus.

    Vriendelijke groet,
    Sinan
     
  6. sircana

    sircana Guest

    I am convinced that the wait will be worth it.:D
     
  7. Duikvlucht

    Duikvlucht Guest

    Ik vind dit wel zo'n mooi kistje :) Ik wil er ook een. Helemaal nu ik net lees dat men in Engeland heeft bepaalt dat je geen spotter meer nodig hebt, maar FPV hetzelfde is als vanaf de grond sturen.

    Is er nog nieuws over dit prachtige toestel?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2011
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    euhm... je moet wel een spotter hebben in Engeland?
    Hij hoeft alleen geen leerling boxje meer vast te houden geloof ik?

    Anyway, wanneer komen de kits, Robert? ;)
     
  9. Duikvlucht

    Duikvlucht Guest

  10. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Ik ben niet de slimste, leg me eens uit wat de situatie in Engeland met Nederland te maken heeft als het gaat om FPV vliegen.

    Verder niet veel nieuws over dat prachtige toestel. Anders dat het handwerk is en de maker geen commerciele bouwer is. Vermoed dat als het model niet verkocht wordt aan een fabrikant er slechts een select en ervaren gezelschap mee zal vliegen.

    Tis nu niet iets waarmee je begint, zeker gezien alle spullen die je nodig zult hebben om de Alulah 2m te vliegen waarvoor hij gemaakt is.
     
  11. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    update

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina