Aluminium finish

Arvid, dank je
Heb niet gewogen doe dat vooraf ook liever niet want anders begin ik er niet aan, je hebt dan altijd het idee dat het te zwaar wordt.

De tape is 50 mm breed en heb twee stroken van 700 mm gewogen met de bescherming er nog op, jammer dat mijn weegschaal met stappen van 5 gram weegt en met twee stroken van 700 mm komt de schaal op 15 gram te staan. Schat de twee beschermlagen op 4 gram totaal.

Denk iets van een 12 stroken te hebben gebruikt schat het meer gewicht op iets van 100-120 gram of zoiets en dat is aardig wat.
Is misschien wat hoog geschat maar lichtgewicht zal deze afwerking nooit worden.

Hier zjn weer wat plaatjes.

normal_LIP%20ALUMINIUM%20%2819%29.JPG

normal_LIP%20ALUMINIUM%20%2818%29.JPG

normal_LIP%20ALUMINIUM%20%2823%29.JPG

normal_LIP%20ALUMINIUM%20%2827%29.JPG

normal_LIP%20ALUMINIUM%20%2828%29.JPG

normal_LIP%20ALUMINIUM%20%2829%29.JPG

Ton

Ton, welke tape heb je precies gebruikt? Ik heb bij de Gamma wel alu tape gezien van Tesa, van 50mm bij 10m, maar daar zit geen beschermlaag op. Het was ook vrij dik spul zo te zien.

Ronald,
Klopt geen Tesa, je moet even bij de isolatie afdeling zijn het heet dacht ik Noppen-tape of zoiets.

Het is om de noppenfolie aan elkaar te zetten en buizen lucht en gasdicht te kunnen maken bijvoorbeeld bij kachels en luchtbehandelingssystemen in gebouwen.

Ton

heel strak, hebben jullie al getest of het brandstofbestendig is?

Enneh zij er al foto's van een beklede yak?

o.ja en lakken jullie het balsa nou eerst of is dat niet nodig, staat hier niet helemaal duidelijk in.

Ton van Munsteren zei:
Klopt geen Tesa, je moet even bij de isolatie afdeling zijn het heet dacht ik Noppen-tape of zoiets.

Ik heb nu een rolletje ander spul gekocht - op de isolatieafdeling, maar daar zit ook geen beschermlaag op.
Bij het lostrekken van de rol trek je de lijmlaag er op sommige plekken al af :evil: weer bijna 8 euro weggegooid...

@zweefman
Voor aanbrengen op hout eerst een glasmatje (25gr) soppen.

Soppen??? bedoel je vast epoxyen (lijkt me sterk want is wel zwaar.

Gewoon met epoxy of beter PS100 (PU-lak) want dat is lichter aanbrengen.
Wel zo dun mogelijk, natuurlijk.

wie kan trouwens voor mij de openingspost van Jan brilman vertalen :?:

@erik v. schaik
Heb je jouw vleugels eerst bespannen, of gelijk getaped?

Ron,

Google vertaalt (nog) niet naar het nederlands :-(

"freetranslation" wel....

• How many times have you admired bare metal airplanes & wished you knew how to make a finish that looked like real aluminum, but wasn't hard to apply, didn't add a ton of unneeded weight like real metal, or cost a small fortune?

I know I've admired many all metal airplane models over the years and always asked myself "How in the world do they do that?" Well in preparing a new racer for the Warbird racing scene, I discovered a way to make a finish that looks like real aluminum, is lightweight, reasonable in cost, and is quick to do. Too good to be true you say? Well...keep reading and I'll tell you how I did it.

I'm very pleased with the result and intend to enter the airplane in static judging at Tucson, Az. Scale Warbird Racing Assn. race over the Labor Day weekend, and think I will score well.
wordt dit
  • De hoe veel tijden hebben die u naakte metalen vliegtuigen bewonderde wenste & dat u wist hoe te maken een voltooiing die keek alsof echte aluminium, was, maar niet hard toe te passen, heeft gene ton van onnodig gewicht toegevoegd zoals echte metaal, heeft of een klein fortuin gekost?

Weet ik dat ik vele alle metalen vliegtuigen modellen over de jaren heb bewonderd en altijd vroeg mezelf "Hoe in de wereld zij doen dat?" Goed in het klaarmaken van een nieuwe racer voor de Warbird wedrennen scène, ontdekte ik een weg om een voltooiing te maken die kijkt alsof echte aluminium, is licht, redelijk in kosten en is vlug om te doen. Te goed zeg om waar u te zijn? Goed. ..keep lezend en ik zal u vertellen hoe ik hem deed.

Ik ben heel met het resultaat behaagd en plan het vliegtuig in luchtstoring beoordelen aan Tucson, Az binnengaan. Schaal Warbird die Assn Rent. koers over de Dag van de Arbeid weekend en denk dat ik goed zal scoren.

Met de engelse tekst erbij kan je het volgen :?

Zweefman

Enneh zij er al foto's van een beklede yak?

Nee niet bekleed maar wel in de kleur gespoten met lak op waterbasis.
YAK%2023%20%2850%29.JPG

YAK%2023%20%2851%29.JPG

Hier ook nog een plaatje van de LIP20 vliegklaar 8)
LIP%20ALUMINIUM%20%2847%29.JPG
en meer in mijn galerie.

Die helaas ook alweer plat is door een cel die kapot bleek te zijn :?, was balen :evil: maar heb veel geleerd van het bekleden en ben nu met de Bird Dog bezig.

Ton

Back