Aluminium onderdelen

Ik heb een polijstschijf, deze doe ik op een oude boormachine en klem deze in de bankschroef. Met een beetje polijstpasta wordt het net zo mooi als chrome.

ok bedankt.

Heb een 2e hands hormann ht3 v2 gekocht en wil deze even helemaal uit elkaar halen en weer schoonmaken en dan uiteraard in elkaar zetten:)

Belgom werkt alleen op mooi alu, niet op alu wat erg dof is, ik heb dit zo vaak geprobeerd en vindt het een tegenvallend product.
Belgom chrome voor chrome delen daarentegen van hun is wel erg goed.

Als het echt zwaar geoxideerd is, zul je eerst moeten schuren. Als je dat met Belgom probeert te doen is het net zoiets als geverfd hout kaalschuren met korrel 1200. Poetsen gaat prima met Belgom.

Laatst bewerkt:
Bij iedere bouwmarkt kan je dremel spul halen en dus ook een polijst set.

Ik zelf gebruik een Scotch Brite lapje

Ja, zo'n beetje de hele metaalindustrie. Maar nogmaals: polijsten is een proces. Als je begint met schoon en onbeschadigd metaal, kun je volstaan met een poets/polijstbeurt. Is je metaal gekrast of geoxideerd, dan zul je eerst (grof) moeten schuren, daarna steeds fijner, om uiteindelijk te eindigen met een poets/polijstmiddel (wat in feite ook gewoon een schuurmiddel is, maar dan heel erg fijn)

Back