Alumnium

Voor mijn Avonds F-16 ben ik op zoek naar een set main retracts. Robart heeft deze dus geen probleem zou je denken. Echter heb hier nog een set of drie pneumatische retracts liggen van 90°. Nu zou ik deze onderdelen willen gebruiken om zelf nieuwe flanken van te maken zodanig dat ik er van 100° krijg. Nu ben ik op zoek naar geschikt aluminium dat sterk en makkelijk te bewerken is met een cnc frees. Aan gezien er zoveel verschillende soorten zijn stel ik hier maar ff de vraag welk soort gebruik ik hier het best voor. Liefst direct een L profiel van 3mm dikte zodat enkel de gaten en de geleiding er in moeten gefreesd worden.

Ben

Op marktplaats zit een ene Aart die veel los materiaal verkoopt.

Even een toevoeging op dit verhaal.
7075 is prima te verspanen. Kun je echter niet buigen of lassen.
6082 is veel makkelijker. Prima bewerkbaar, lasbaar en mits in de juiste conditie ook buigbaar. En kan ook wat beter tegen vermoeiing.
Die condities zijn belangrijk. Ik schat in dat je het eindresultaat in conditie T6 wil krijgen.
Om buigen mogelijk te maken, verwarmen tot net onder de smelttemperatuur. (rond 360 graden) Ongeveer 5 minuten. Dan snel in water koelen. Het materiaal is daarna zacht. Bewerken maakt het harder net als een half uurtje in de oven op ongeveer 180-200 graden.

Succes, Erik

Ben gisteren tot bij onze draaiers geweest, die gingen uit een blok het nodige material uithalen zodat ik direct een L profile heb. Daarna zal een vriend de nodige gleuven enzo er uit frezen met de cnc bank.

Back