ALZRC Devil 380

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Johannes59, 26 okt 2019.

1. Johannes59

Johannes59

Lid geworden:
    18 sep 2019
    Uit verveling maar een beetje aan het tekenen geslagen, je moet toch wat in deze tijd. Totaal%202.jpeg Totaal.jpeg

bones7 vindt dit leuk.
  2. Johannes59

Johannes59

Lid geworden:
    18 sep 2019
    Weer stukje verder Mechanics%202.jpeg

3. Helihabit

Helihabit

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Kwam dit draadje tegen via via en heb wat vragen aan je Johannes.

- De regelaar moet je end-points van je zender ‘leren’. Heb je dat gedaan?
    - Heb je nu een vlakke of ‘v’ curve ingesteld in je dx6 of gebruik je de governor v/d kbar?
    - Vanwaar die (cad?) tekening? Ga je het e.e.a. 3d printen?

Een ander punt. Ik zie dat je dichtbij je fbl unit de servokabels hebt gebonden middels tie wraps. Als de kbar niet van trillingen houdt zijn die tie wraps misschien iets te dichtbij de unit.

Misschien iets om te overwegen, een fbl systeem met auto level/rescue functie. En dit zeg ik niet omdat ik nog een Brain fbl unit heb liggen want daar vraag ik meer voor dan een kbar nieuw kost.

Als laatste een punt ter relativering; ik heb een Compass 6HV die uitgerust is met de door Compass bedachte “DFC” head-to-swash linkage. Alle rc heli merken met DFC, of daarvan afgeleide links, hebben dat gekopieerd/gejat.
    Wat mij betreft allemaal hypocriet geklets m.b.t. Kbar. De mensen hebben geen flauw benul wat ze allemaal in- en om het huis hebben.
    Mochten merken trouwens problemen hebben met goedkope clones uit Azië geven ze zelf het beste voorbeeld door geen ‘gekloonde’ goedkope arbeid en fabrieken in te kopen in Azië waardoor je hier de werkgelegenheid de nek omdraait. LOL
    Saillant detail: Mikado maakt de keuze voor een neo onaantrekkelijk voor mensen met een ander merk zender vanwege de programmeer mogelijkheden die een “control” zender geeft (protectionisme).

Ik ben benieuwd naar je maiden. Succes!

Laatst bewerkt: 22 mei 2020
  4. Johannes59

Johannes59

Lid geworden:
    18 sep 2019
    Regelaar end point, geen idee niks mee gedaan. Via de schakelaar 3 verschillende modus ingesteld. Normale stand is heel rustig ingesteld omdat ik nog moet leren. Cad tekeningen zijn deels fun en deels omdat ik zelf een Apache look a like aan het tekenen ben met gebruik te maken van Goblin/ALZRC 380-420 onderdelen. Govenor kan ik niet gebruiken, zit niet op deze motor.

5. Helihabit

Helihabit

Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Een governor, vergelijkbaar met cruise control in een auto, wordt geregeld door de ESC of beter nog, door de flybarless unit. Die laatste verdient de voorkeur omdat de fbl unit verandering in inputs ziet en dus beter kan anticiperen dan een ‘domme’ ESC. Als je bijvoorbeeld veel pitch input geeft waardoor de toeren waarschijnlijk wat inzakken kan de fbl unit direct/vooraf de governor aanspreken om dit te corrigeren.
    Mocht de ESC geen uitgaande draad hebben voor de rpm dan is een sensor nodig. Zo’n sensor kost een habbekrats en wordt aangesloten op 2 v/d drie willekeurige motor draden.Voor wat ik heb begrepen is met jouw vliegstijl een drietal throttle curves afdoende.

Het calibreren van je ESC is in principe een must! Uit m’n hoofd werkt het als volgt. End point1 van het throttle kanaal ergens ruim onder de 100% en end point2 ruim boven de 0%. Met throttle/pitch stick in de bovenste stand de lipo aansluiten. Nu vanuit het menu end point1 opschroeven totdat je ESC een herkenningssignaal geeft. Stick naar beneden en end point2 opschroeven totdat je ESC het nulpunt herkent en vervolgens initialiseert. Eerst even een lineaire throttle curve instellen.

Johannes59 vindt dit leuk.
  6. mr. mark

mr. mark

Lid geworden:
    31 okt 2006
    de ALZ esc lijkt op het eerste oog een kopie van de hobbywing. Ik zie een rpm kabel, dus kan je inderdaad de governor van de esc gebruiken.
    Wat je zegt dat de gov van de FBL beter is klopt deels, maar ondertussen zijn de ESC governors stukken beter dan voorheen. Op een goed merk zoals de tribunus van scorpion merk je het verschil niet meer, onder andere omdat de esc veel vaker corrigeert dan de FBL (ik meen een factor 50 vaker). Beide zijn goed

Kijk bij deze heli wel uit voor te weinig toeren, hij heeft wel wat toeren nodig om lekker te vliegen, anders wordt het een onbestuurbare baksteen

Johannes59 vindt dit leuk.
  7. Johannes59

Johannes59

Lid geworden:
    18 sep 2019
    Bedankt voor jullie adviezen

Deel Deze Pagina