AMB transponder

weet er iemand wat de maten zijn van een AMB clubtransponder (L x B x H) en de diameter van de "bevestigingsas"?

Binnenkort weer racen op een circuit waar we AFAIK geen persoonlijke transponder kunnen gebruiken. Ik wil graag een houder maken waarmee ik de clubtransponder kan vastzetten op m'n chassis (Tamiya M-03)

Van hun website:

AMBrc Direct Powered Transponder:
Max. transponder height: 15 cm, 6 in
Max. speed: 120 km/h (75 mph)
Dimensions: 22 x 28 x 7 mm (0.9 x 1.0 x 0.3 in)
Weight: 8 g
Temperature range: 0-50 C (32-122 F)
Humidity: max. 90% relative
Power feed: from a free receiver channel (ch3 or batt)
Connection Plug: Standard servo plug
Power consumption: < 15mA @ 5VDC
Operating voltage: 4-8 VDC

Had je zelf ook kunnen vinden.....all ways the aesyway?

gr Richard

V

Had je zelf ook kunnen vinden.....all ways the aesyway?

gr Richard

nope dude, dacht het niet

ik heb natuurlijk eerst zelf gezocht, zowel op het internet (bvb ivm namaak-transponders die gebruikt worden om een auto te tunen zonder echte transponder erin) als op de AMB-website.
Ik kon echter enkel de personal transponders terugvinden, waar ik ook keek.

en het dus is dus ook van de Personal Transponders (direct powered via een snoer naar de ontvanger) waar jij me naar doorverwijst en niet diegene die ik zoek.
Ik zoek de CLUB-transponder, diegene die opgeladen worden via een aparte AMB-lader en een interne batterij hebben.

... dus niet de easy way!

Laatst bewerkt:
De clubtransponder wordt eigenlijk niet meer gemaakt....

Maar even de Knowledge base doorworstelen:
http://www.amb-it.com/download/support/Organizations/Manuals/AMBrc%20System%20Manual%20English%20.pdf

16​
AMBrc Rechargeable Transponder​
Dimensions : 35 x 31 x 12 mm
approx. 1.4"x1.2"x 0.5"
Weight : 22 g
Humidity : max. 90% relative
Max. speed : 120 km/h / 75 mph
Temperature range : 0-50 C / 32-122 F
Operating time : min. 18 hrs
Charge time : 16 hrs for full charge
Charge indicator : LED indicator green / red
Signal transfer : magnetic induction
Resolution timebase : 3 ms
Transponder position : max. height 15 cm / 6’’
Charging voltage : 3.3 VDC​

tiens, niet meer gemaakt?
Kunnen clubs dan het oude 20-systeem of de vernieuwde versie ervan (die ook PT's leest) (AMBrc) niet meer aankopen?
Ik ken tweeclubs die van plan zijn om hun oudere AMB20-systeem up te daten en een nieuwe set oplaadbare transponders te kopen. Kan dat dan nog?

AMBrc-charging-rack.jpg

anyway, thx voor de gegevens

Laatst bewerkt:
ik heb sowieso die club aangeraden om gewoon MRT-transponders te kopen. Zijn qua functioneren identiek aan de AMP PT's met zelfs extra voordelen en goedkoper.
Nu hopen dat MRT een beetje kan volgen. 't Laatste dat ik ervan hoorde, was dat ze verzopen onder de bestellingen.

Verzopen? Mwoaahhhh valt mee toch (kuch):

Please accept my apologies if you have been waiting for
a reply for a while, the popularity of PTX transponders
has been so great it has meant we have not been able to
keep up with the demand. We would like to supply as many
transponders to as many customers as would like to order
them and reply to every enquiry within a short time. We
are working hard to satisfy everyone. All enquiries and
orders are being dealt with as soon as possible, having
so many is a challenge. I hope you can bear with us and
make allowance for any delays in responding to you.

Ps ... MRT hebben zeker zo hun voordelen maar ook hun nadelen alhoewel je die niet echt zal merken.
Natuurlijk als je je eigen PT erin hebt laten klonen geldt dit verder niet maar als je 1 van de 10 of 20 presets gebruikt op een baan waar de decoder ook aan Mylaps hang zal je helaas je eigen ronde tijden niet terug kunnen kijken op Mylaps (of je moet met je cloned nummer rijden)

Overigens kan je van een MRT makkelijk een handout transponder maken beetje crea bea met epoxy & een accutje van 3v.

Sterker nog, als jij een niet geregistreerde AMB-PT hebt laten clonen moet je niet gek staan te kijken dat jouw nummer ineens door een ander geregistreerd wordt.

Bij MRT hebben ze gewoon door hun clone-service een database weten op te bouwen welke nummers uit welke windstreken komen en ze die nu in andere windstreken weer kunnen uitleveren.

Back