AMCC indoor carpet Open GP II

Oscar

verslagschrijvers
Na het vlekkeloos verlopen event van 2008 komt er een 2e Open GP.

AMCC in Alkmaar daagt alle electro rijders uit op

19 en 20 september 2009

19 september is kwalificatie 20 september finales.

Iedereen in elke klasse moet elk uur 1x rijden

Wedstrijdschema:
Zaterdag:
11.00 uur baanopbouw
12.00 uur circuit open voor training.( 1 ½ UUR )
13.30 rijderbriefing
14.00 uur Kwalificaties: elk uur voor elke klasse een kwalificatie
15.00 uur kwalificatie 2
16.00 uur kwalificatie 3
17.00 uur kwalificatie 4
CIRCUIT OPEN TOT 20.00 UUR

Zondag :
11.00 warming-up
12.00 uur elk uur voor elke klasse een heat
13.00 uur heat 2
14.00 uur heat 3
15.00 uur heat 4
16.00 uur heat 5
17.00 uur samen de baan opruimen
17.30 uur prijsuitreiking in de kantine.

zxP1ucXBPP0[/media] - AMCC 2009 promo video


Silvercan beginnerklasse
* CHASSIS : Schaal 1/10 4WD.
* MOTOR : 27 turns mabuchi of standaard silvercan
* AANPASSINGEN AAN DE MOTOR: Niet toegestaan.
* BANDEN : Rubber slicks
* HOP-UPS : Vrij.
* REGELAAR : Vrij.
* ACCU : Alleen 6 cellen 1,2v. = 7,2 volt sub-c cellen in een stickpack zijn toegestaan.
* BODY : Alle toegestaan.
* GEWICHT : Vrij
* BREEDTE : Maximaal 190 mm.
* HOOGTE : Bodemspeling moet minimaal 5 mm zijn.

23 turns klasse
* CHASSIS : Schaal 1/10 4WD.
* MOTOR Brushed: 23 turns met 5 cellen
* MOTOR Brushless: EZrun 17.5 T (blauwe sensorloos motor) met 6 cellen of 2s lipo
* BANDEN : Rubber slicks
* HOP-UPS : Vrij.
* REGELAAR : bij brushed vrij, voor brushless uitsluitend EZrun.
* BODY : Tourwagen 4 deurs sedan, achtervleugel mag nergens buiten de body formaten uitsteken.
* GEWICHT : Vrij
* BREEDTE : Maximaal 190 mm.
* HOOGTE : Bodemspeling moet minimaal 5 mm zijn.


Tamiya M-03 klasse
* CHASSIS : Tamiya Mini Cooper of Suzuki Swift M03 chassis
* Er mogen Geen hopups gebruikt worden
* Bouwen Precies volgens de handleiding
* BANDEN : Geen foam banden
* Modificaties niet toegestaan.
* Motor: Bijgeleverde motor ( silvercan ) en regelaar zijn verplicht.
* De Tamiya servo saver mag vervangen worden door een betere ( niet verplicht)
* Kogellagers toegestaan

Pro klasse
* CHASSIS : Schaal 1/10 4WD
* MOTOR : Vrij.
* BANDEN : Rubber slicks
* HOP-UPS : Alle modificaties aan de auto zijn toegestaan.
* REGELAAR : Vrij. Alleen er mag geen achter uit op zitten
* ACCU : 5 of 6 cellen 1,2v. volt sub-c cellen, of HARDCASE lipo 2S 7,4 volt
* BODY : Tourwagen, achtervleugel mag nergens buiten de body formaten uitsteken.
* GEWICHT : Minimaal gewicht van een complete auto is 1350 gram.
* BREEDTE : Maximaal 190 mm.
* HOOGTE : Bodem speling moet minimaal 5 mm zijn.

voor meer info

http://www.amcc.nl/openwedstrijd GP.htm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk, ik ben zeker weer van de partij, meld het anders ook op TG.
 
Er is een aanpassing in het stock (23 turns) reglement:

* MOTOR Brushed: 23 turns met 5 cellen
* MOTOR Brushless: EZrun 17.5 T (blauwe sensorloos motor) met 6 cellen of 2s lipo
* REGELAAR : bij brushed vrij, voor brushless uitsluitend EZrun.


Na uitgebreid testen is gekozen voor de EZrun 17,5t motor + 60A regelaar.
Er mag dus uitsluitend gereden worden met de EZrun regelaar in combi met de EZrun motor.

Deze motoren/regelaar sets zijn te koop via Ebay en kosten ongeveer 85 euro inclusief verzenden.

let op dat je de versie met de 60 ampere regelaar koopt,
dat is versie 2 van deze set.
De motoren zijn de versie met soldeerlippen en zonder koelribben.

deze dus :

free-shipping-14eaba0c1fac02d5d6a726ec7125aca8.jpg
 
Oscar,

Waarom de 60 Ampere-versie? De 35A-versie is er ook als V2 en een stuk goedkoper....

groet,

Eric

Goedkoper lijkt me niet echt een argument in deze prijsklasse.

Het bestuur en de wedstrijdleiding hebben dit besloten.
Geen verschillen echt allemaal het zelfde.
Je zou de notulen kunnen opvragen van de club
daar is te vinden wat er besloten is en waarom.
 
In de beginnersklasse ( silvercan ) en in de MIni / Swift M03 klasse
hebben we nog wat deelnemers nodig.
 
Ik denk dat de swift en silvercan klasse bij AMCC juist bedoeld is voor instappers en jeugd.
Zodra wij aankomen met dempers en gesetupte swifts dan is er voor hun geen lol aan..

Maar wie weet.. een scheiding in junior en senior in dezelfde heat is ook een mogelijkheid ;) In dat geval neem ik zeker een swift mee en weet ik er nog wel 2 of 3.
 
Ik denk dat de swift en silvercan klasse bij AMCC juist bedoeld is voor instappers en jeugd.
Zodra wij aankomen met dempers en gesetupte swifts dan is er voor hun geen lol aan..

Maar wie weet.. een scheiding in junior en senior in dezelfde heat is ook een mogelijkheid ;) In dat geval neem ik zeker een swift mee en weet ik er nog wel 2 of 3.

Lijkt me een goed idee, anders moet ik de auto weer naar standaard terugbouwen:-( Overigens wel goede zaak dat lipo stickpacks toegestaan zijn.....

Mijn ervaring is trouwens wel dat netjes gebouwde standaarddempers onder de Swift niet veel onder doen voor TRF-dempers.....

In ieder geval een mooi weekend om het binnengevoel weer even terug te vinden in aanloop naar de eerste ETS-race in Kastellaun!!

groet,

Eric
 
Back
Top