American style "pre-sets".

zeer interessante discussie.
Ik lees mee :).

Voor de mensen in de randstad,
5 juli gaan we met een groepje weer smijten op Ypenburg (Den Haag). (als het weer het toelaat).

Theo, dat van dat draaien op je schoenen heb ik wel gemerkt. Op mijn plaatselijke smijtveldje zag ik een keer allemaal gekke plekken. Dacht eerst van wie heeft er op mijn smijtplekkie staan klooien? Toen eens goed op mijn word gelet en blijkt idd dat ik (met profielschoenen) elke worp een mooi stukkie gras losrag :)

Vandaag een Zlog aan boord gehad; bij minder als ideale omstandigheden: 54 meter
Het schijnt te werken deze american syle pre sets; deze meting was trouwens met de wat mindere Aspi.......................

Henk P was redelijk onder de indruk :wink:

Krijg deze week mijn eigen nieuwe Zlog; zal dan wat mooie grafiekjes erbij zetten

Arno

Also ik moet zeggen dat arno's hoogtes veel beter geworden zijn sinds hij
die nieuwe startmethode aanwend.
ik zal het zelf ook maar uitprobeeren, dan moet het mogelijk zijn die 65m :lol: te halen.

CU Henk

Bijna.

normal_Vandal_4252007_7_15_pm.jpg

:proost:

@ Alex & Loet

Gefeliciteerd; werkelijk magnifiek, leuk, prachtig, schitterend, brilliant, super enz.enz. :thumbsup:
Mij schieten de superlatieven te kort.
Ik mag aanneemen dat we snel te horen krijgen hoe jullie dit voor mekaar hebben gekregen; ik schreef immers al eerder hier op het forum dat ik erg leergierig ben en graag alle info wil uitwisselen.....................

Misschien zijn de data van die Jan Janszen een beetje gemanipuleerd. :oops: :oops: Ik vertrouw het niet!!

Zwevertje doet het weer. Ik haal met dit ding 45 meter maar dan heb ik het echt gehad. Ik denk dat de Highlight romp een paar meters absorbeert.

arno888 zei:
@ Alex & Loet

Gefeliciteerd; werkelijk magnifiek, leuk, prachtig, schitterend, brilliant, super enz.enz. :thumbsup:
Mij schieten de superlatieven te kort.
Ik mag aanneemen dat we snel te horen krijgen hoe jullie dit voor mekaar hebben gekregen; ik schreef immers al eerder hier op het forum dat ik erg leergierig ben en graag alle info wil uitwisselen.....................

Gewoon een uitdraai die op internet stond gekopieerd.
Ik heb geen hoogte meter weet je nog?
Alex Hoekstra zei:
Sh%$#"&%%$##"t. Ik gooi elke dag 60 meter ik heb alleen geen hoogte meter om het aan te tonen. :banana: :banana: :banana:

Arno,

Toch maar even gekeken of die buitenlanders misschien toch wel niet gelijk hebben....

Vanavond getest met Yank afstelling met de rohacell aspi; had het idee dat deze meestal toch relatief vlak weg wil gaan. De cockpit SX heeft een speciale verende drukknop aan de linkerzijkant van de zender zitten, welke een fix-stand heeft voor alle roeren. Dus deze knop tegen de veer ingehouden, betekend niet kunnen sturen (wel onthouden tijdens vliegen..). Voordeel is wel dat deze alleen ingesteld kan worden in de vliegfase start. Voor de zekerheid alleen hoogte en richting op de fix gezet, richting 1mm in de rechterbocht, en hoogte 1mm onhoog.

Viel mij eigenlijk mee hoe eenvoudig deze bediening is; direct na loslaten van de kist, ook de knop los, en de aspi heeft gelijk een verticalere uitgangspositie. Heb geen alti, maar het leek erop dat ik toch wel iets hoger kwam... Haal de afstelling er beslist niet uit, en ga nu verder testen.

Arno bedankt voor de tip,

Peter

Back