Amimon Connex Prosight

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door iVolo, 10 mei 2016.

  1. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    http://www.connexhd.com/

    SRP in de EU: 629,00 EUR (500.00 USD) Dat is wel een dure omrekening! Als je bij een crash je camera beschadigt ben je al snel 175.00 EUR kwijt aan de cam alleen. Dan spreek ik nog niet van de liefhebbers onder de drone racers die een stuk of 5 toestellen hebben.

    Lijkt me te duur voor hobby racers, we leven niet allemaal in Dubai!
     
  2. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    niemand verplicht je dit te kopen hoor.
     
  3. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    Zal ik dan ook (hier) niet doen.

    Maar hoe verwacht Amimon dat de dealers nog iets kunnen verdienen als je >40% meer moet rekenen dan buiten de EU? Dit is niet een product zoals de andere spullen die ze verkopen gericht op de zakelijke markt, die trekken zich die hogere prijs niet aan want het zijn onkosten in hun firma. Neen, de ProSight is gericht op de drone racer en die zal afwegen waar hij het goedkoopst kan kopen, niet in de EU dus.
     
  4. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    @iVolo Connex is niet de oorzaak van dit grote verschil. Nog sterker, voor Connex is de listprijs gelijk. Het probleem zit hem in de export van Israel naar Europa. Onze Douane (lees de BV Nederland), wil er ook nog het nodige aan import toeslag op hebben...

    enne...
    Denk je nou echt dat dit waar is?
    Denk je nou echt dat firma's niet net als dat jij dat moet EERST de centjes moeten VERDIENEN voordat ze kunnen investeren?
     
  5. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    @BlikvanBoven: Maar dat geldt toch ook voor andere producten en merken die er blijkbaar wel in slagen om hun prijs op enkele % na gelijk te trekken? En als Israel te duur is, waarom kiezen ze daar dan voor? Ze hebben volgens hun website nog 5 andere verdeelpunten.

    Trouwens ik vergeleek 3 producten van hetzelfde merk in dezelfde shops in de US en EU:
    Connex US: 1600 USD (of 1411 EUR) - EU:1699 EUR (+20%)
    Connex Mini: 1300 USD (of 1146 EUR) - EU: 1450 EUR (+27%)
    Connex ProSight: 500 USD (of 440 EUR) - EU: 629 EUR (+43%) !!!

    Wil de BV Nederland zoals jij hem zo leuk noemt meer van de kleine man en minder van de rijkere? (In België weten we dit al lang! ;-)) Ik zou toch verwachten dat de kosten voor import en BTW in % gelijk zijn?
     

Deel Deze Pagina