Ampere Junkies

ok, ik dacht dat dat nog wat verder was. Net m'n vleugel steunbalkje in de auto ook gemaakt, kan ik in ieder geval m'n vleugels fatsoenlijk meenemen.

Oh ja, moet ik ook nog even veranderen, dat de rompen niet als een gek heen en weer slingeren in de auto.
Morgen maar even naar de bouwmarkt.
Ik wilde de Viper F5D ook nog meenemen maar dat gaat niet lukken, de kwaliteit is zo waardeloos dat er toch wel wat meer aandacht aan besteed moet worden.

Christian Ulbricht komt trouwens ook met de Tesla en Go One.

GJ

Tesla ben ik wel erg benieuwd naar. En eigenlijk is 1 persoon met avionik's ook niet genoeg in Kirberg dus moet ik de 2e wel zijn :-)

Denk dat er veel te zien is Qua vliegtuigen ( Hawk,RW,Speedfire,surprises,avioniks )
Regelaars aandrijvingen ed.

Hoop dat t weer een beetje meezit.

Frank

Er is wat verwarring welke Kirberg het is.
Zet in je navigatie:
Duitsland
postcode 65597
Hünfelden-Kirberg.

Hier staat de kaart en beschrijving:
wegebeschreibung

Wij hopen er rond 11 uur te zijn, het zou leuk zijn als er meer hollanders komen.
Vergeet je oranje shirt, hoed of dergelijke niet!

Grts Gert-Jan

Zo, alles ingeladen. En ff wachten op Mark
en dan gaan met de banaan.
Het weer ziet er goed uit daar in Kirberg!

Ps Johan jammer dat je niet komt.

GJ en ik zijn al een uurtje onderweg. Als alles meezit zijn we er rond een uur of 11. Gelukkig is het niet zo heet als vorig jaar, dat was een beetje veel van het goede. We zullen proberen wat fotos op de f5b blog te plaatsen als we er zijn.

Gerben

Zo, net weer thuis. Regenachtig begin, later in de middag nog leuk gevlogen. Was een gezellig dagje met die Deutsche Freunde :) .
Mark heeft de B1 White edition ingevlogen, geloof dat hij wel goed in de smaak viel :)

Zu, nu paar uurtjes slapen en als ik een beetje goed wakker wordt morgen naar Anthisnes, BE F5B.

Gerben

Zo ook weer lekker thuis,

Was een gezellig dagje met Mark,GJ,Gerben en onze Duitse en Oostenrijkse vrienden.
S`middags kon er goed en veel gevlogen worden en Mark zijn maiden ( B01 PA ) zag er
erg goed uit.
Verder vloog er van alles van Heli`s,Kraft EI, Blizzard met 3KW, Speedsters,F5b Modelen.
Al met al erg leuk.
Gerben succes vandaag in Belgie ( echte Die Hard )

Gr Frank

Het laatste stukje van Rotterdam naar Amsterdam heb ik vannacht niet helemaal meegekregen maar gelukkig heelhuids thuisgekomen.
Het was een mooie dag gisteren, ondanks de regen is er later op de dag veel gevlogen.
De nederlanders hebben het voorbeeld gegeven en veel duitsers aangespoord om een keertje op de rakken te gaan vliegen.
Bedankt aan Frank en Mark die veel tijd doorgebracht hebben op het B-rak.
We hebben veel gezien, gehoord en geleerd.

Coaching was er genoeg, zoals blijkt uit onderstaande foto:

Gerben aan het vliegen, krijgt tips van:
Christian Ulbrich, Jörg Zaiss, Gert-Jan, Heiko Greiner en een technicus van Kontronik.
Iets verder op de achtergrond staat Guntmar Rub het allemaal te bekijken.

IMG_8978.JPG

IMG_8981.JPG

En het spreekwoord... "de beste stuurlui staan aan wal" in beeld gebracht.

IMG_8984.JPG

GJ

Laatst bewerkt:
En het spreekwoord... "de beste stuurlui staan aan wal" in beeld gebracht.

IMG_8984.JPG

GJ

Met respect hoor, deze man heeft me toch nog even geholpen om mijn B1 een kleine afstelling te maken op z'n beste engels :D

Was zeer geslaagd mag ik wel zeggen, ook al was het weer erg gaar!

Gerben en Gert-Jan bedankt voor het toch puschen dat ik met de B1 ging vliegen.

Frank bedankt voor het meerijden!
Gr Mark

Ja, Werner (Dabbeljuu) is ook een mooi figuur, aardige vent met een eigen mening en stond die ook aan iedereen te vertellen die hij tegenkwam.
Dus het was niet rot bedoeld.
Vraag me af of Heino Jung ooit nog eens met een schoenendoos in zijn hand met nederlanders zal praten... was een mooie actie van Gerben..

Ik denk dat je Gerben en mij niet moet bedanken maar Werner, hij heeft mogelijk gemaakt dat je met je B1 kon vliegen.
Wij stonden alleen maar te pushen zodat je niet op de Eurotour nog een kist in moet vliegen.
Je B1 vloog mooi, zal ook wel aan de piloot liggen.
Je vliegt prima, nu nog even wat dingen goed structureren en op naar Engeland!

Gerben belt net, die is toch nog naar Anthisnes gereden en met een slaperige kop heeft ie de eerste ronde (hij kwam aan, kist uit de auto en meteen vliegen) 41 rakken gevlogen en een goede zweeftaak en landing gedaan.
De 2e ronde was net geweest, 44 rakken, goede zweeftaak en landing.
Hebben de tips van de duitsers toch geholpen.

Ook helaas schade bij een andere deelnemer, Val zijn model is total loss.

GJ

Ja, Gerben was net op tijd om nog de eerste ronde mee te doen... Val vloog als 1e "echte" F5B 's morgens toen het wolkendek nog laag hing, te laag... Ik hoorde/zag zijn model een eerste keer uit een wolk komen, maar het verdween onmiddellijk in een andere. Toen ik het opnieuw hoorde was het al te laat, Willy zag de Enigma in de grond gaan... Later op de dag werd ie ook nog gevonden... Vleugel lijkt herstelbaar, motor misschien ook oké, accu was opgebrand, regelaar ingedrukt, romp in stukken.

Was nog een leuk dagje vandaag. De eerste ronde van de wekker om 6:30, dat ging toch echt niet, 3uurtjes slaap was wat te kort. Met de gedachte de 1e ronde dan maar over te slaan weggereden, toen ik aankwam was net Michel Uzan als laatste van de ronden aan het vliegen. Na kort overleg met wedstrijdleider Dieter mocht ik nog precies meevliegen in die ronde, direct kist inelkaar schroeven en vliegen, ging net.
Was lekker weer, weer kunnen genieten van de Belgische gastvrijheid en vliegkunsten (god wat vliegen die gasten hard en strak) en gewoon een lekker dagje.
Bedankt aan Dieter voor de flexibiliteit en natuurlijk aan alle aanwezigen!

Net een uurtje thuis, vanavond er maar eens op tijd in.

Gerben

Back