ander motor op mijn raptor

He brutes
Ik begrijp u, als dat ooit met mijn vario airwolf moet gebeuren dan word ik helemaal zot maar die vliegt past tegen 2011, ik moet nog meer dan 2000 nagels zetten hihi.

Maar ik denk voor 80 % geen stroom meer, de heli heeft zekker meer dan 10 sec en 20 pirouette rond getold, voor dat hij omlaag kwam.
greetz

het is ook zo dat futaba ontvangers een onderspanningsgrens hebben waarop ze kanaal 3 [gas] dichttrekken , ik ben zo al eens 'gewaarschuwd'door mijn ontvanger .

het is ook zo dat futaba ontvangers een onderspanningsgrens hebben waarop ze kanaal 3 [gas] dichttrekken , ik ben zo al eens 'gewaarschuwd'door mijn ontvanger .

Volgens mij is dit ook een zelf instelbare optie, en niet een standaard ingeprogrammeerde: Bij futaba op de fabriek weten ze de stationairpositie niet, en dat zou betekenen dat je op dat moment een afslaande motor zou kunnen hebben. Voor heli's niet echt comfortabel....

Bij mijn weten moet je alle vormen van fail safe voorprogrammeren, zo niet, houd hij gewoon alle laatst ontvangen servostanden vast.

verigens heb je dit ondertussen ook al in PPM: ik heb hier een Protec Micro Digital 6 ontvanger, die gewoon PPM is, maar wel en voorprogrammeerbare fail safe heeft, en waarbij als je de zender uitzet, de servo's actief in de laatste positie danwel de voorgeprogrammerde stand gestuurd worden.
Het zal ongetwijfeld niet zo goed zijn als PCM, maar het werkt wél....

Groet, Bert

bij een futaba ontvanger shijnt dit niet uit te schakelen te zijn .
als hij 3, nogwat volt meet , dan gaat hij denk ik uit van je wel geprogrameerde failsafe instelling .
toen ik het had , kakte de motor in richting stationair , prutteld daar even , en [dan sta je dus op de grond ] toerde dan weer op , om enkele seconden later weer in te grijpen .
mijn failsafe stand toen op 'motor uit ' .
ik vloog toen al jaren , en had dit nooit gelezen /geweten , toen ik het had , dacht ik dat er een storing inzat en ging maar met trillende knieen naar huis , om er vervolgens achter te komen .
het is ook niet zon probleem , want met die onderspanning is het gewoon het laatste redmiddel , een waarschuwing om niet op te stijgen .
overigens heeft futaba op tot en met de 617 ontvangers , alleen een failsafe op kanaal 3 bij mijn weten , dat was ook een reden dat ik ben geswitched naar mn t12fg zender waar alle ontvangers op kunnen .
mvg ferry

bij een futaba ontvanger shijnt dit niet uit te schakelen te zijn .
als hij 3, nogwat volt meet , dan gaat hij denk ik uit van je wel geprogrameerde failsafe instelling .
toen ik het had , kakte de motor in richting stationair , prutteld daar even , en [dan sta je dus op de grond ] toerde dan weer op , om enkele seconden later weer in te grijpen .
mijn failsafe stand toen op 'motor uit ' .
ik vloog toen al jaren , en had dit nooit gelezen /geweten , toen ik het had , dacht ik dat er een storing inzat en ging maar met trillende knieen naar huis , om er vervolgens achter te komen .
het is ook niet zon probleem , want met die onderspanning is het gewoon het laatste redmiddel , een waarschuwing om niet op te stijgen .
overigens heeft futaba op tot en met de 617 ontvangers , alleen een failsafe op kanaal 3 bij mijn weten , dat was ook een reden dat ik ben geswitched naar mn t12fg zender waar alle ontvangers op kunnen .
mvg ferry

Tsja, je zou maar zo gelijk kunnen hebben, want de enige keer dat ik onderspanning had, was dat met een gewone PPM ontvanger, en dat was in mid-air en dus einde heli.....
Maar dan heb ik dat ook nooit geweten.

Groet, Bert

De t-rex 600 nsp is terug gemaakt, wel 230 euro aan mijn broek, ik hoop dat ik nu even geen crashes meer ga krijgen .
greetz

Back