andere motor Meribel 2500 BMI

• Topicstarter Topicstarter christophe
  • Startdatum Startdatum
C

christophe

Guest
Hallo,

ik heb me de Meribel van BMI aangeschaft.
staandaard vliegt hij heel goed.,

maar toch wil ik wat gaan experimenteren met een andere motor.
van mij mag hij vlugger gaan en zelfs als het kan verticaal..

welke motor, prop en regelaar moet ik dan nemen?
en op hoeveel komt het bedrag dan?

ik vlieg op 7 cellen 3700 / 4000 Mah.

alvast bedankt.
Christophe.

bmi20meribel20t250020ti1.gif
[/URL

Dit draadje ga ik volgen. :D
Ik zal alvast de vragen voor stellen die de rest ook gaat stellen. :wink:

wat is het gewicht van de kist?
wat is de span?
wil je brusless?
wil je met lipo's gaan vliegen?

ok,
hier gaan we dan ; :)

span: 2500 mm
gewicht 1400 gram
motor: mag borsteloos zijn.( aangezien ik verticaal wil gaan zal dit niet anders kunnen denk ik)
ik vlieg op 7 cellen / 3700/4000 Mah. = graag dus op deze accupacks of in het slechtste geval nieuwe lipo's.

voila :D

ben zeeeeeeeeer benieuwd..

Tsja als niemand reageert.....
Wat de zaak beperkt zijn je accu's. 8,4 volt is aan de lage kant als je verticaal wilt gaan.
Ik heb een Cardinal van 1400 gram AUW. Daarin zit een Typhoon 29/12/10 op 3 cel 3200 mAh Lipo. Met een 10x6 gaat hij vrijwel verticaal, met een 11x6 helemaal. Mijn motor trekt met een 11x6 op 3 cellen 25,1A. Jij moet dus richting de 35A gaan voor hetzelfde vermogen. 12x7 zou dan wel zoiets moeten leveren. Kun je dus wel op je huidige packs proberen

Er is vast iemand die een nauwkeuriger berekening voor je kan maken.

Op mijn electrozwever van 260cm / 1850 gram AUW zit dezelfde setup met een 11x6. Gaat net niet vertricaal maar wel heel rap naar boven.

Heb je wel gelijk een mogelijke setup; Typhoon 29/12/10 (ongeveer 60 euro) met een 40A regelaar (ongeveer 40 euro)en een Graupner 11x6 klapprop (compleet rond de 26 euro). Maar dan op 3 cel Lipo's die rond de 40A trekken (dus vanaf een 20C 2000 mAh)

Dag hoor

Back