Anet A6 3D/ Cure instellingen of anders/ opnieuw beginnen

Discussie in '3D Printen' gestart door 0daro0, 10 okt 2018.

  1. 0daro0

    0daro0

    Lid geworden:
    10 okt 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Haarlem
    Hallo Allen.

    Ik heb een kleine 1,5 geleden een Anet A6 3D printer gekocht, in het begin helemaal afgesteld en werkte altijd naar behoren. echter door tijd gebrek / huisje kopen + andere hobbies heb ik deze een langte tijd niet meer gebruikt.

    Nu wil ik dit weer op pakken en updaten en afstellen etc. laatst even uitgeprobeerd maar krijg niet meer het resultaat dat ik toen had. mogelijk doordat ik de settings helemaal kwijt ben

    Maar nu!

    Ik zie nu zoveel meer soorten Cura ik zat toen op 14.07 dit werd standaard aangeraden en had ooit een setting en die werkte echt perfect echter kan ik deze settings nerges meer vinden.

    Wat is nu aan te raden en welke instellingen ?

    De informatie die ik weet en heb is als volgt.

    Software : Cura (toen 14.07)
    Firmware: is standaard en kom ik liever niet aan tenzij dit heel veel uitmaakt
    Filement: 1.75mm
    Nozzle 0.4
    Heated bed ( exacte warmte ligt meestal rond 50/60 indien nodig) ook heb ik er een glas bed maar gebruik ik nooit. wel de tape op de heatbed.

    Ik wil nu eigenlijk allemaal support (upgrades) gaan printen om de printer nog beter te maken ook wil ik de hardware gaan upgraden dit is allemaal 10tjes werk dus dit is prima te doen.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met vernieuwde settings!

    Alvast bedankt

    Gr.

    Robin
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  3. Kweetniet2018

    Kweetniet2018

    Lid geworden:
    21 mrt 2018
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Zuidholland
    Hallo allemaal.ik heb een nieuw probleem.
    als ik een project hebt bewerkt in thinkercad wil ik het exporteren naar Cura dat ging altijd goed
    maar sinds een paar dagen gaat het niet meer naar Cura maar....naar Paint 3D wie kan mij van dit probleem af helpen
    ik hoor het graag
    grt Kees
     

Deel Deze Pagina