Animo voor een Electro Speed meeting

Lokatie is gisteren bekend geworden.

Het is vliegclub Swentibold, een heel lang veld, vrijgelegen, geen bomen of obstakels in de vlieglijn.
http://www.modelvliegclub-swentibold.nl/

De gemeente is akkoord.
De dag moeten we nog prikken maar wordt laat in het jaar.
Het liefst na de laatste F5B wedstrijd op 25 september
Iedereen heeft dus ruim de tijd om te bouwen.

Meer nieuws volgt.

GJ

Nemesis 52 VS Barbera Jean 52 200+ Kmph

Zo eens even wat video's gemaakt het gaat om een schaal pilon racer
de Nemesis 52 VS Barbera Jean 52 bijde gepowerd met ruim 2 KW
Snelheid is dik 200 + gemeten met pito buis word dit toegelaten op een
speed meeting en worden daar vergelijkbare modelen tegen over gezet
want zoals je weet kan je met een klein pilon racertje met een Mega 1 of 2 winder met gemak 300 + halen. maar om dit soort kisten op 200 + te krijgen dat vergt toch even wat aandacht versterking van vleugel en Romp
is wel nodig omdat het anders niet sterk genoeg is zie hier een filmpje

E2GA3ZVYpgI[/media] - Nemesis 52 VS Barbera Jean 52

Laatst bewerkt door een moderator:
200 met zo'n kistje is toch niet zo'n probleem?
Hij is maar 135 span, 2 kilowatt zal dan inderdaad die 200+ wel kunnen brengen.
Pitotpijpjes kunnen behoorlijk afwijken, het ligt aan de plaatsing van het pijpje en de lengte van het buisje.
Maar alle modellen die met de speedmeeting meedoen zullen met dezelfde radargun gemeten worden, ik beide richtingen.
Dus je eigen meting geldt niet, alleen die van de radargun, die is voor iedereen gelijk en heeft een minimale afwijking.

GJ

Nemesis 52 VS Barbera Jean 52 200+ Kmph

hallo

nou de kist is 1.40 en weegt 3.3 Kilo maar goed het pito buisje heb ik geplaatst op de helft van de vleugel dus ruim uit de wint van de prop en 5 cm voor de vleugel lijst dus ik denk dat het een redelijk goede meting is verder het is inderdaad niet moeilijk om er vermogen in te stopen maar het airframe moet wel verstevigt worden als je dat niet doet dan vouw je hem dubbel logish want het is er standaard niet voor gemaakt en een funjet die kan je makelijk op 250 krijgen op 6 s en ook 2kw gaat hij gewoon dik 250 geen kunst vind ik maar ik ga zelf ook een funjet opbouwen maar meer expiriment daar wil ik 2.5 kw in doen op 6S shating is dat ik 150 amps zal gaan trekken ik ben benieuwd of ik hem boven de 300 km krijg ook zal ik het een en ander moeten verstevigen anders denk ik dat hij uit elkaar waperd. ik ga het wel met de ultra funjet doen die is wat stijver

Gr Reginald

vraagje peedmeeting

Voor de speedmeeting mag ik daar elk kistje voor gebruiken ? of worden verschillende klase apart gezet dus funjets bij elkaar en schaal pilon bij elkaar en ga zo maar door

Gr Reginald

We zien jullie wel op de meeting.
Als er een Funjet boven de 250 gaat dan krijgt ie een speciale vermelding want sneller dan 220 gemiddeld hebben we ze nog niet gezien, mijne had 2750 watt, de snelste die ik gezien heb was in duitsland, gemiddeld 220 km/u.

Ik zal eens in de agenda gaan kijken en overleggen met de club wanneer we de meeting gaan doen.

Er is geen klasse verschil, alles draait om snelheid, niet om schaal of zo.

GJ

Hey SnauwaertJ, beetje te bescheiden dat je schrijft 200 te gaan doen terwijl je ervoor schreef van 318 te kunnen.

Mn exite trekt tussen de 90A en 100A op 4s op de grond en meet op onze speedgun (snelste passage) 318kph.

Val

We hebben een Excite 360km/u zien vliegen, dus 318 zou wel haalbaar kunnen zijn met een redelijke setup.

GJ

Hey SnauwaertJ, beetje te bescheiden dat je schrijft 200 te gaan doen terwijl je ervoor schreef van 318 te kunnen.

Mn exite trekt tussen de 90A en 100A op 4s op de grond en meet op onze speedgun (snelste passage) 318kph.

Val

Dat was met de mega erin. Ik vloog dan zonder koelopeningen en heb de boel opgestookt door te lang met motor te vliegen.
Intussen is hij van koeling voorzien en heeft hij een andere setup zoals ik hem vloog in harsewinkel.
Ik wacht vol ongeduld op mijn 5s pakketje van Lipolice black line om mijn 4s eonX30 te vervangen. Ik hoop dat ik zo weer op ongeveer dezelfde snelheid kan geraken zonder het zo heet te stoken.

Maar val, waarom kom jij eens niet af met je boomerang, dan zullen we daar de voodoo eens tegenoverzetten.

SJ,
Der kunnen niet genoeg batterijen in de boomerang om het op te nemen tegen je voodoo. Ik heb hier wel nog een dynamic met een dikke romp, eventueel dat ik daar eens aan begin. ;)

Val

Wij als club stellen voor om het eerste weekend van October deze meeting te laten plaats vinden met als uitwijk datum het weekend daarna mocht het weer niet meewerken.

Ons vliegveld meet nu 170x120 meter, we hebben een no fly zone en dat is normaal gesproken achter ons. Boven de Parallelweg en het Julianakanaal mag er absoluut niet gevlogen worden. Voor ons hebben we een halve cirkel van 250 meter rond ons veld waar we wel mogen vliegen.
Google Maps

Voor diegene die er dan gelijk een weekendje Zuid Limburg van wil maken hieronder enkele overnachtingsplaatsen. Allemaal binnen 10-15 minuten van het vliegveld

Hotels:

Amrath hotel Born
Aangenaam overnachten in Limburg bij Amrâth Hotel Born-Sittard - Amrâth Hotels

Roosterhoeve te Roosteren
roosterhoeve new

hotel terborgh te Roosteren
Hotel Terborch - Google Maps

Wolfrath
Wolfrath - Google Maps
niet direct bij ons bekend

Van der Valk Stein/Urmond
Gelegen in Limburg - Hotel Stein

Oranje hotel te Sittard
Oranje Hotel Sittard

Hotel de Prins te Sittard
Hotel de Prins Sittard

2 minuten van het vliegveld

Bed and breakfast:

Verenigde Beegter en Obbichter Ondernemers
Bed and breakfast Knops en Knops.
Dan iets wat velen niet weten: de voormalige Schipperskerk dient als overnachtingsplek. En niet zomaar een. Overnachten in dit monumentale gebouw is een heel aparte gewaarwording. Daar kan geen doorsnee hotelaccommodatie tegenop.

Aangenaam verpozen tussen de rozen
Op trektocht zijn en dan 's avonds in de voormalige sacristie van het schipperskerkje slapen als een roos? Het kan bij B&B Schipperskerk. Agnes en Hub Knops zijn gezellige mensen en staan er garant voor dat de overnachtingsplek allereerst knus is ingericht met ongekend veel privacy. B&B Schipperskerk heeft een eigen ingang, is oergezellig ingericht, ligt in een rustige woonkern en heeft eden grote zitkamer met een sfeervolle rozendecoratie. En wil men na een vermoeiende tocht heel ontspannen weer op adem komen, dan staat het privé-terras in de pastorietuin ter beschikking.

Unieke ervaring
B&B Schipperskerk hecht grote waarde aan een gezonde slaap in een aparte slaapkamer op de eerste verdieping. Na een ontspannen nachtrust is het beslist een unieke ervaring om 's ochtends in de vroegere brandkast van de sacristie te genieten van een koude of warme douche. Van die bijzondere ervaring bekomen, staat als grote verrassing een uitgebreide ontbijtmand klaar met voor de aparte genieters de mogelijkheid om te genieten van rozenthee, rozenboter en rozenjam. Wat wil een mens nog meer?

Campings:

camping maashoeve te Ohe en Laak
De Maashoeve, toegangsroute

camping Marisheem te Echt
Camping Marisheem Echt midden limburg

Camping Böhmerwald te Koningsbosch
home

Camping Hommelheide te Susteren
Welkom bij EuroParcs

En voor alternatieveling.........
**ATLANTA** on-line
(wat hebben we daar vroeger toch vaak moeten vluchten voor de beveiliging...........)

Tegelijk met een pylonrace wedstrijd???!
En dannogwel de f3d met snelheden van boven de 300 in een circuit.

Lijkt me niet handig.

www.f3d.nl

Laatst bewerkt:
Nando, F3D is brandstof, en brandstof is niet toegestaan op de speedmeeting.
Gaat ook niet hard genoeg...
Maar we zouden het kunnen verplaatsen naar het 2e weekend van oktober.
Ik laat de datum even over aan de club die het organiseert.

GJ

2e weekend van oktober is er weer een pylon race. Weekend ervoor is het belangrijkste event v/h jaar in Stompetoren. Plannen blijft dus altijd moeilijk.

Back