Ansmann Mad Rat

nou, de Macnum uitgelaten. Ik kan wel zeggen flink uitgelaten en ik moet zeggen dat ik hem helemaal super vind. goeie kwaliteit ( niets kapot gereden ) . ik heb hem met een LRP X11 9.5T brushless motor toch flink de sporen gegeven maar hij gaf geen krimp. de banden waren idd in een paar rondjes schoon. Enigste wat ik heb gedaan is gelijk kogellagers erin.
Dit is dus absoluut een goeie koop voor die €59,- inclusief verzenden.

Voor deze prijs is de Macnum (of Mad rat) inderdaad een uitstekende wagentje. Ik heb de bronzen lagers intussen gedeeltelijk vervangen door kogellagers, de rest moet nog gebeuren. Voor de rest laat ik hem waarschijnlijk ook origineel.

Mijn zoontje rijdt ermee op een tamiya-setje (104BK + stock 540 motor), dus een forse ongelukken zitten er waarschijnlijk niet in op die snelheid.

Kan bij de upgrade-parts ook eigenlijk niet iets vinden wat er nou echt op moet. Misschien een paar andere schokbrekers ipv de plastic die er nu op zitten.

Hallo,
Ik ben sinds kort aan de club wedstrijden van Lovan RC begonnen en de Rat gaat er stevig tegen aan ,(13,5turns)
nu heb ik een vraag voor jullie, in de shoktowers zitten 3 gaten links en rechts zowel voor of achter tower!!
In de manuel worden die in het middenste gat plaatst,
Voor fijnere afstelling weet ik niet wat zal veranderen aan de wegligging als ik deze verplaats naar het buitenste of binnenste gat,
Zo ook in de draagarmen zitten er 2 gaten!!!
Wie kan mij op de snellere weg zetten(juiste spoor)
Dank bij voorbaat JOE

als je je dempers schuiner zet (meer horizontaal) dan krijg je meer grip in de bochten, je krijgt meer stuur, maar je gaat dan dus ook meer body roll krijgen. als je ze verticaal zet heb je minder grip dus minder stuur. je moet de bocht dan meer door ''driften'' en vliegt sneller uit de bocht.

dit is het idee erachter. voor meer info zul je in de hudy setup book moeten zoeken: http://www.teamxray.com/teamxray/showfile.php?file_id=4461
ik denk dat het deze is.

maar het beste is gewoon om testen en zien wat je zelf fijn vindt. (persoonlijk heb ik ze liever te verticaal dan te horizontaal)

Thanks Superboe
Met deze link ben ik waarschijnlijk de hele winter zoet !!!
Joe

Ik had nog een vraagje over de mad rat / team c TC02 wat betreft de voor velgen.

De ansmann voor velgen hebben 12mm hex, welke ik niet bij veel andere merken terug vind.
Nu was ik aan het zoeken waar ik zulke velgen kan kopen maar ik kan ze zo snel niet vinden.
Heeft iemand een link waar ik deze kan bestellen?

Een andere optie is om de wiel assen om te bouwen naar die van een Team Associated B4. Maar welke parts zou ik dan nodig hebben? De As, maar ook de fussee en het caster blok? Bij elkaar kosten die 3 deeltjes 11 dollar wat goed te doen is.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Nou dat lijkt me niet zo heel moeilijk natuurlijk want je geeft zelf al twee merken aan. Ansmann en Team C leveren deze wielen. Kyosho voorvelgen passen er ook op. Deze hebben allemaal 12mm hex aansluiting.

Ansmann en Kyosho zijn bij de meeste modelbouwzaken in NL gewoon te bestellen. Gewoon even op de sites kijken voor de nummers en even een belletje naar jouw LHS ;)

Tandwiel versleten na 5 minuten rijden...

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een Ansmann Macnum gekocht (bouwpakket) en meteen ook een kogellagerset aangeschaft. Nadat ik hem helemaal in elkaar had gezet en er een ezrun 9,5t brushlessmotor in had gedaan, ging ik er even mee rijden. Maar al snel kwam de auto niet meer vooruit, terwijl ik de motor nog wel hoorde draaien als ik gas gaf. Toen heb ik het differentieel maar weer open gemaakt en bleek het middelste tandwiel helemaal geen tanden meer te hebben, en het plastic wat daar was afgesleten, zat tussen de andere tandwielen. Daarna kwam ik erachter dat ik bij dat versleten tandwiel vergeten was de kogellagers erin te doen. Nu vraag ik me af of dat versleten tandwiel alleen komt door het ontbreken van de kogellagers en ik dus weer eenzelfde tandwiel kan kopen, of dat het plastic van het tandwiel een 9,5t motor gewoon niet aankan en ik beter een sterker tandwiel kan aanschaffen.

Groeten,
Daniël

Hoi Daniel,

er zit in dit soort autos een slip-koppeling.
Ik vermoed dat die niet gewerkt heeft.
Als je met een 9,5 turns volgast weg rijd ,
dan moet hij echt wel wat slippen om de boel heel te houden.

Ik rijd hem zelf al heel lang zonder kogellagers,
maar het diff gaat niet stuk.
Ook bij springen over jumps moet de slipkoppeling lekker de klappen opvangen.

Het diff zelf moet overigens NIET slippen,
dan smelt het en gaat ook stuk.

Succes!

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik bedoelde niet dat ik ipv kogellagers er bronzen lagers had in gedaan, maar dat ik domweg vergeten ben bij dat tandwiel er lagers in te doen. Volgens mij werkt de slipkoppeling wel goed, ik heb hem volgens de handleiding in elkaar gezet en de veer net zo strak gedraaid als in de handleiding. Wat ik bedoelde, is of dit kunststof tandwiel wel lang meegaat als er gewoon lagers inzitten, of dat hij dan alsnog snel slijt doordat hij van plastic is, en ik dus beter het tandwiel van de pro-versie kan kopen.

Groeten,
Daniël

Back