Ansmann Virus 2.0

Deze 1/8 buggy had ik in februari reeds besteld en deze is pas van de week toegekomen en nu ga ik er hier een bouwverslag van maken en hier plaatsen.

De algemene indruk van de inhoud is vrij goed, de differentieelen zijn reeds gebouwd, ik heb deze opengedaan en ontdaan van alle vetten en opgevuld met de nodige oliën. De drive gears zijn van staal en lopen soepel

De kunstof onderdelen zijn vrij zacht deze hadden iets harder mogen zijn, alle onderdelen zijn mooi verpakt, maar helaas zit alles wel een beetje door elkaar, daar mee bedoel ik dat de nodige boutjes en vijsjes niet orderlijk bij elkaar zitten zoals bij de gerenomeerde merken.

De bouwbeschrijving is infeite een ramp, dit zou veel beter moeten kunnen, voor iemand die niet geoefend is in de moeilijkere bouwdozen, zou dit wel eens de eerste en de laatste doos kunnen worden, maar met wat gezond verstand en inzicht in de techniek zou het toch moeten lukken, al raad ik een twaalf jarige toch wat hulp van iemand aan.

Verder zitten er wel een paar foutjes in,
de side scurts die op het chassis moeten, hebben geen benodigdheden om deze vast te zetten, dit wordt dus nog gedaan op een later tijdstip.

Verder ga ik deze auto terug ombouwen naar brushless, daar komt dan eerst de conversie set van ansmann zelf in, en dan waarschijnlijk de Castle creations brushless set , kan ook nog wel eens veranderen als er iets interressant hem aanbied in de loop der tijd.

Hoe en wanneer de wagen zal rijden weet ik voorlopig niet, dit zal maar ergens in de loop van volgend jaar zijn, aan
gezien ik mijn inferno en nog een aantal 2 wielige projecten lopen heb.

De bouwdoos (kit versie geen RTR)
full

De inhoud van deze bouwdoos
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

De kap is reeds gespoten en komt zo uit de doos, deze moet enkel uit geknipt worden en de gaten voor de body moet er ook nog in gemaakt worden.
De stickers kan je naar eigen smaak er op aan brengen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back