ansmann virus vs graupner flash 3.0 nitro

Beste leden,

Momenteel zit ik te twijfelen tussen deze 2 wagens.

Nu wil ik jullie vragen welke van deze 2 de beste keuze is.

Het volgende wil ik er mee doen:
Strand, gras, zand maar ook op de weg een beetje gooien en schuiven met straatbanden,

De ansmann virus kan ik compleet met 2.4 ghz zender kopen voor 360 euro en brandstof enzo,

De Graupner Flash zou ik kunnen kopen met hetzelfde erbij voor 420 euro.

Graag zou ik jullie mening willen horen.

Groetjes Joost

En dan heb je ook nog een GS CL-1 RTR voor €419 en een Losi 810 RTR voor €369 beiden hebben een 2.4ghz zenderset.

Graupner Flash ken ik zo niet. Virus ziet er goed uit voor dat geld.

Voor de virus moet ik trouwens een uur rijden voor onderdelen ofzo en voor de flash een half uur. Heeft er verder niemand ervaring met deze?

Ik heb zelf een graupner flash. Ik vind het een fijne degelijke auto en ben er erg blij mee. \ik rij het meest op gras en daar heeft hij geen moeite mee. ik weet niet of dit bericht heeft geholpen? maar als je een vraag hebt zou je eventueel kunnen mailen...

De Graupner heeft een goede betrouwbare motor.
Verder zullen de 2 redelijk gelijk zijn..

Heb je het over de ansmann virus 2 of over de eerste versie???

Virus2 kun je hier een mooi bouwverslag lezen.
ansmann-virus-2-0-a

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja het is de Virus 2.0
Het blijkt dus dat dit wel een stevige auto is.
Uit deze verhalen kan ik uitmaken dat ze beide niet veel verschillen van elkaar? kan ik dan beter zeggen dat ik voor de flash 3.0 ga omdat deze het dichste bij huis te halen valt? de enigste zaak hier in de buurt is toemen den bosch maar heb begrepen dat dit niet zo een geweldige zaak is.

Ik heb zelf een flash gehad (voor voorganger van de 3.0). Voor recreatie is het een prima auto, ook moet er geen sterkere motor op. Ik heb er toen direct een andere motor op geplaatst, gewoon wat rond rijden gaat best prima. Later ben ik er wedstrijden mee gaan rijden, dan merk je dat hij iets te licht is op gebouwd. De diffs waren na elke race in puin. Voor de rest viel het gelukkig wel mee. De Virus heb ik geen ervaring mee.

Het gebeurde mij altijd tijdens de wedstrijden. Gewoon wat rond crossen op gras oid had ik er geen last van. Let wel tijdens een wedstrijd krijg zo'n auto het zwaarder. Ik had de voorganger van de Flash 3.0. Misschien is dat inmiddels verholpen. Als je geen wedstrijden gaat rijden is het een prima auto om mee te beginnen, heb ik ook gedaan. Ik zou gewoon een zaak binnen lopen en goed laten informeren.

Ja ik heb 2 zaken geinformeerd.

De virus werd aangeraden door pkracing
De flash werd aangeraden door toemen den bosch de totale prijs van de flash valt wel iets duurder uit als de virus

Als naar nog een zaak zou gaan krijg je weer een ander advies.

Op de club zijn ze erg te spreken over Losi. Dat is dan wel een andere versie maar ze maken wel goeie dingen.

Zelf heb ik een LRP S8 BXR Evo daar hebben ze ook een rtr versie van deze kost 390.
::RC-Central Online shop::

ja deze prijzen zijn mij te duur want de prijzen die ik noem is inclusief een startset met accus en acculader en brandstof enzo erbij.

Persoonlijk zou ik voor de Flash gaan. Dit puur een gevoel. De Flash 3.0 heb ik in het echt gezien en ziet er degelijk uit. De Virus ken ik niet. Plus dat het dichterbij voor eventuele service en/of onderdelen.

Ja dat lijkt mij ook wel beter van de ene kant maar van de andere kant er word gezegd dat het een slechte zaak is waar ze de flash verkopen.

ik zou inderdaad ook kiezen voor de flash,de uitlaat lijkt mij ook iets beter dan die van de virus, en hij heeft ook bigbore shocks, kijk anders ook even in de manual van de flash. die je hier : Graupner FLASH 3.0 NITRO RACEBUGGY 4WD RTR Ech. 1:8 kan vinden.
ik zit er ook aan te denken om deze over een tijd aan te schaffen, gezien de prijs lijkt dit me een goede buggy.
m.v.g,
manuel.

Back